Home

Sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi sprzedał 10,6 mln pojazdów w 2017 roku

Mitsubishi

Rosnący popyt na pojazdy sportowo-użytkowe, lekkie samochody użytkowe, a także wzrost popularności bezemisyjnych samochodów elektrycznych pomogły zwiększyć wolumen sprzedaży o 6,5% w 2017 r., który był również pierwszym pełnym rokiem uczestnictwa w Sojuszu Mitsubishi Motors.

W 2017 r. firmy należące do Sojuszu sprzedawały pojazdy w prawie 200 krajach pod 10 markami (Renault, Nissan, Mitsubishi Motors, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine, Lada, Infiniti, Venucia i Datsun).

Sprzedaż Groupe Renault wzrosła o 8,5%, do 3 761 634 egzemplarzy w 2017 r. Był to rekordowy rok dla Renault — najpopularniejszej na świecie i drugiej pod względem popularności w Europie francuskiej marki, a także dla Dacii. Renault spodziewa się dalszego wzrostu w 2018 r., podsycanego rozwojem międzynarodowej działalności oraz odnowieniem oferty modelowej zgodnie z założeniami planu Drive The Future.

Nissan Motor Co. Ltd. sprzedał 5 816 278 pojazdów na całym świecie, co oznacza wzrost o 4,6%, oraz przedstawił sześcioletni strategiczny plan Nissan M.O.V.E. to 2022.

W USA i Chinach firma odnotowała wzrost sprzedaży w 2017 r. odpowiednio o 1,9 oraz 12,2%. Sprzedaż pojazdów marki Infiniti w 2017 r. wyniosła 246 492 egzemplarzy i była wyższa o 7% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Mitsubishi Motors Corporation sprzedała w 2017 r. 1 030 454 pojazdy, czyli o 10% więcej niż w 2016 r.

Największy wkład we wzrost wolumenu sprzedaży miał rynek chiński — najważniejszy dla firmy w opracowanym przez Mitsubishi Motors planie Drive For Growth. Sprzedaż roczna wzrosła tam o 56%, do 129 160 egzemplarzy. Chiny stały się największym rynkiem dla Mitsubishi Motors dzięki dużemu popytowi na produkowany w tym kraju model Outlander.

Wyniki w regionie ASEAN również są obiecujące. Wprowadzenie kompaktowego minivana XPANDER w Indonezji przyczyniło się do wzrostu sprzedaży o 17%, do 242 224 egzemplarzy. W Japonii sprzedaż zwiększyła się o 7% dzięki wznowieniu działań marketingowych promujących najmniejsze samochody typu kei-car.

Stabilna pozycja lidera rynku samochodów elektrycznych

Od 2010 r., czyli od debiutu Nissana LEAF, sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi sprzedał pod różnymi markami na całym świecie 540 623 samochodów elektrycznych. W łącznym ujęciu Sojusz pozostaje globalnym liderem w segmencie stuprocentowo elektrycznych samochodów osobowych i lekkich samochodów użytkowych.

Nissan LEAF, pierwszy popularny i produkowany masowo samochód elektryczny, wciąż jest najlepiej sprzedającym się modelem z takim napędem. Od premiery rynkowej w grudniu 2010 r. klienci kupili już ponad 300 000 tych pojazdów.

W 2017 r. zaprezentowano nowego Nissana LEAF, oferującego jeszcze większy zasięg, zaawansowane technologie oraz nową, dynamiczną stylistykę. Sprzedaż w Japonii rozpoczęła się już w zeszłym roku, zaś na pozostałych głównych rynkach model będzie wprowadzany stopniowo w 2018 r. Klienci z całego świata zamówili już ponad 40 000 nowych Nissanów LEAF, z czego 13 000 przypada na Japonię, 13 000 zarezerwowano w USA, a ponad 12 000 trafi do klientów w Europie.

Oprócz modelu LEAF Nissan sprzedaje także lekki pojazd użytkowy eNV200. Samochód oferowany głównie w Europie i Japonii również przeszedł ostatnio modernizację, dzięki której zasięg europejskiej wersji zwiększył się o 100 kilometrów.

W 2017 r. Renault, przez trzeci rok z rzędu, pozostawał liderem segmentu samochodów elektrycznych w Europie, z udziałem w rynku wynoszącym 23,8% przy wzroście wolumenu sprzedaży o 38%. Renault ZOE był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Europie — w jego przypadku wzrost sprzedaży wyniósł 44%.

Od 2011 r. Renault sprzedał na całym świecie ponad 150 000 samochodów elektrycznych. Były to modele: Renault ZOE, Renault Kangoo Z.E., Fluence Z.E. i Renault Samsung Motors SM3 Z.E.

W 2017 r. firma Renault zaprezentowała model Master Z.E., ogłaszając wprowadzenie unikatowej w skali globalnej oferty bezemisyjnych lekkich samochodów użytkowych (Twizy Cargo, ZOE dla firm, Kangoo Z.E. oraz Master Z.E.).

W 2017 r. Renault-Nissan-Mitsubishi sprzedał 91 000 samochodów elektrycznych, czyli o 11% więcej niż w 2016 r.

Plan strategiczny Alliance 2022

W ramach planu strategicznego Alliance 2022 Renault-Nissan-Mitsubishi prognozuje, że do końca 2022 r. wartość synergii w skali roku przekroczy 10 mld EUR. Ponadto wprowadzonych zostanie 12 nowych modeli bezemisyjnych samochodów elektrycznych oraz 40 modeli z technologią jazdy autonomicznej.

Wprowadzenie nowych modeli i technologii powinno przyczynić się do wzrostu rocznej sprzedaży Renault-Nissan-Mitsubishi do ponad 14 mln egzemplarzy do końca 2022 r., co oznaczałoby przychody na poziomie 240 mld USD.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Roczna sprzedaż zelektryfikowanych samochodów Toyoty przekroczyła 1,5 miliona

toyota prius

Toyota sprzedała w 2017 roku 1,52 mln hybryd, o 8% więcej w stosunku do 2016 roku. W ten sposób Toyota zrealizowała jeden z celów planu Environmental Challenge 2050 o 3 lata wcześniej niż pierwotnie zakładano. Do dziś Toyota dostarczyła klientom łącznie 11,45 mln zelektryfikowanych samochodów.

Toyota Motor Corporation ogłosiła, że w 2017 roku przekroczyła granicę 1,5 mln hybryd sprzedanych w ciągu roku. Był to jeden z celów założonych w strategii Toyota Environmental Challenge 2050 – koncern planował go osiągnąć do 2020 roku. Łącznie w ciągu 20 lat od premiery Priusa Toyota sprzedała 11,45 mln samochodów hybrydowych na świecie, co przełożyło się na redukcję emisji CO2 o 85 mln ton w porównaniu do sytuacji, gdyby wszystkie te samochody miały konwencjonalne silniki spalinowe.

W ciągu 20 lat od premiery Priusa – pierwszego masowo produkowanego samochodu hybrydowego – Toyota nieustannie pracuje nad doskonaleniem i rozwijaniem technologii zelektryfikowanych napędów. W 2014 roku zadebiutowała Toyota Mirai, samochód elektryczny na wodorowe ogniwa paliwowe. Dwa lata później w salonach pojawił się Prius czwartej generacji, a w 2017 roku Toyota rozpoczęła sprzedaż Priusa Plug-in Hybrid drugiej generacji.

Toyota zamierza w szybkim tempie rozszerzyć gamę zelektryfikowanych samochodów oraz wybór alternatywnych napędów. W 2020 roku firma rozpocznie masową produkcję samochodów elektrycznych na baterie – najpierw w Chinach i Indiach, następnie w Japonii, Europie i Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie Toyota będzie nadal zwiększać sprzedaż hybryd na rynkach rozwijających się, aby systematycznie redukować średnią emisję CO2 swoich samochodów sprzedawanych na świecie.

Na początku przyszłej dekady Toyota wprowadzi na rynek 10 modeli elektrycznych zasilanych bateriami, zaś począwszy od 2025 roku każdy model Toyoty będzie zelektryfikowany lub będzie miał przynajmniej jeden alternatywny napęd w cenniku. Planowane zwiększenie różnorodności oferty samochodów z alternatywnymi napędami służy realizacji planu Environmental Challenge 2050.Ogłoszona w październiku 2015 roku długofalowa strategia Toyota Environmental Challenge 2050 zawiera 6 głównych celów służących transformacji działalności firmy w taki sposób, aby bilans jej wpływu na środowisko był pozytywny. Pierwszy z nich zakłada redukcję do 2050 roku średniej emisji CO2 nowych samochodów sprzedawanych na całym świecie o 90% w stosunku do 2010 roku. Aby to osiągnąć, Toyota przyjęła 4 średnioterminowe cele:

1.     1.  Do 2020 roku osiągnąć roczną sprzedaż hybryd na poziomie 1,5 mln oraz łączną liczbę 15 mln;

2.     2.  Zredukować do 2020 roku średnią emisję CO2 nowych samochodów o ponad 22% w porównaniu do 2010 roku;

3.     3. Rozpocząć w 2017 roku sprzedaż miejskich autobusów na ogniwa paliwowe, koncentrując się najpierw na Tokio. Wprowadzić do tokijskiej                 komunikacji miejskiej ponad 100 tych autobusów przed Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi 2020;

4.     4.  Uzyskać do 2020 roku roczną sprzedaż 30000 samochodów na wodór. W Japonii osiągnąć miesięczną sprzedaż 1000 samochodów na ogniwa       paliwowe.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Wzrost globalnej sprzedaży Toyoty do 10,38 milionów egzemplarzy

Toyota

Toyota, Lexus, Daihatsu i Hino – marki należące do Toyota Motor Corporation – uzyskały łączny wynik sprzedaży 10 385 889 samochodów. Cztery lata temu Toyota jako pierwszy koncern motoryzacyjny w historii przekroczyła liczbę 10 milionów aut sprzedanych w ciągu roku. Od tego czasu firma co roku powtarza ten sukces.

Globalna produkcja Toyoty wyniosła w 2017 roku 10 466 451 pojazdów, o 2,5% więcej niż rok wcześniej. W tej liczbie 4 265 004 samochody powstały w Japonii, zaś 6 201 447 w pozostałych fabrykach.

Kierowcy na całym świecie kupili 1 516 451 hybryd Toyoty i Lexusa. Stanowią one ponad 16% całkowitej sprzedaży obu marek. W ciągu roku z salonów Toyoty wyjechało 1 363 829 hybryd, zaś Lexus dostarczył swoim klientom 152 622 auta hybrydowe. Najpopularniejszym modelem hybrydowym był już tradycyjnie Prius (218 587 egzemplarzy). Na drugim miejscu znalazła się Toyota C-HR Hybrid z wynikiem 191 559 aut. Ładowanego z gniazdka Priusa Plug-in Hybrid kupiono aż 51 006 razy.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Ogólnoświatowe wyniki handlowe za 2017 rok

Renault

Piąty rok z rzędu grupa Renault odnotowuje wzrost sprzedaży. W 2017 roku sprzedano 3 761 634 samochody. Sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Grupy Renault (włącznie z marką Łada) w skali światowej zwiększyła się o 8,5%, przy ogólnym wzroście rynku motoryzacyjnego o 2,3%. Udział Grupy w rynku światowym wynosi obecnie 4,0% (+0,2 punktu w stosunku do 2016 roku).

W segmencie samochodów dostawczych grupa osiągnęła wielkość sprzedaży na rekordowym poziomie 462 859 pojazdów, co oznacza wzrost o 4,1% w stosunku do roku 2016.

Marki Renault i Dacia pobiły rekordy sprzedaży, osiągnąwszy liczbę sprzedanych samochodów odpowiednio 2 670 982 i 655 235. Sprzedaż Łady zwiększyła się o 17,8%, a liczba sprzedanych i zarejestrowanych samochodów wyniosła 335 564, natomiast sprzedaż Renault Samsung Motors spadła o 10,1% do poziomu 99 846 egzemplarzy.

W 2017 roku nasza Grupa pobiła nowy rekord - sprzedaliśmy ponad 3,7 miliona samochodów. Nadal rosną sprzedaż i udziały w rynku we wszystkich regionach świata. Nasza strategia odnawiania gamy samochodów i ekspansji geograficznej, którą realizujemy od wielu lat, przynosi owoce. W 2018 roku będziemy kontynuować zwiększanie sprzedaży i rozwijanie działalności na rynkach pozaeuropejskich zgodnie z naszym planem Drive The Future.

W Europie, przy średnim wzroście rynkowym na poziomie 3,3%, sprzedaż Grupy wzrosła o 5,6% do 1 911 169 egzemplarzy. Udział Grupy w rynku europejskim wyniósł 10,8%, co oznacza wzrost o 0,2 punktu.

Sama marka Renault odnotowała wzrost o 3,7%. Udział w rynku wyniósł 8,2%. Korzystne dla marki było w szczególności odnowienie w 2016 roku całej rodziny Mégane oraz wprowadzenie na rynek nowego Koleosa w czerwcu ubiegłego roku. Clio 4 nadal pozostaje drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie, a Captur zajmuje pierwsze miejsce w segmencie crossoverów tej kategorii.

W segmencie samochodów elektrycznych Renault utrzymuje pozycję lidera z udziałem w rynku wynoszącym 23,8%. Sprzedaż w tym segmencie wzrosła aż o 38%. Renault ZOE jest najlepiej sprzedającym się w Europie samochodem elektrycznym, a liczba sprzedanych i zarejestrowanych samochodów tego modelu wzrosła o 44%.

Jeszcze przed wprowadzeniem na rynek na początku 2018 roku nowego Dustera marka Dacia odnotowała kolejny rekord sprzedaży w Europie - 463 712 sprzedanych i zarejestrowanych samochodów (wzrost o 11,7%), co zapewniło jej 2,6% udziału w rynku (wzrost o 0,2 punktu). Osiągnięty wzrost jest związany głównie z wynikami sprzedaży Sandero faza 2, wprowadzonego pod koniec 2016 r.

We wszystkich regionach pozaeuropejskich zwiększyła się zarówno wielkość sprzedaży jak i udziały w rynku. Sprzedaż Grupy wzrosła o 11,6% przy średnim wzroście rynkowym 3,3%. Wielkość sprzedaży na rynkach pozaeuropejskich stanowi obecnie 49,2% całej sprzedaży.

Grupa Renault umocniła swoją pozycję dzięki sukcesom odnowionej gamy modeli: Renault Kaptur, ŁADA Vesta i ŁADA XRAY w Rosji, Koleos w Chinach, Mégane Sedan w Turcji, Duster Oroch i Kwid w Ameryce.

W Eurazji wielkość sprzedaży Renault wzrosła o 13,6%, przy ogólnym wzroście na rynku wynoszącym 7,0%. Udział Grupy w rynku, łącznie z marką Łada, zwiększył się o1,4 punktu, do 24,5%, w szczególności za sprawą dynamiki wzrostu sprzedaży w Rosji.

Rynek rosyjski po raz pierwszy od czterech lat odnotował wzrost i to o 12,2%. Sprzedaż Grupy zwiększyła się natomiast o 16,9% (łącznie z Ładą). W 2017 roku ponad jedna czwarta samochodów sprzedawanych w Rosji to Łada lub Renault.

Łada odnotowała wzrost sprzedaży o 17,0%, co zapewniło jej 19,5% udziału w rynku (wzrost o +0,8 punktu), dzięki sukcesom odnowionej gamy, a zwłaszcza modeli ŁADA Vesta i ŁADA XRAY.

Udział marki Renault w rynku osiągnął rekordowy poziom 8,5%, co daje wzrost o 0,3 punktu. Sprzedano i zarejestrowano 30 958 sztuk modelu Kaptur oraz 43 715 sztuk modelu Duster. Rosja jest obecnie drugim co do wielkości rynkiem grupy (po objęciu konsolidacją Łady).

W Turcji Renault osiągnęło najlepszy w historii poziom sprzedaży i wzrost o 7,0% (130 276 samochodów), przy ogólnym spadku na rynku wynoszącym 2,8%. Dowodem sukcesu modelu Mégane Sedan jest liczba blisko 39 300 sprzedanych i zarejestrowanych samochodów. Udział Grupy w rynku wzrósł o 1,3 punktu do poziomu 13,6% i Renault stało się najpopularniejszą marką na rynku samochodów osobowych i dostawczych w tym kraju.

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż samochodów wzrosła o 17,0% przy średnim wzroście rynkowym o 2,7%.

W Chinach Renault sprzedało ponad 72 100 samochodów, wobec 35 278 sztuk w roku 2016, co oznacza podwojenie wielkości rocznej sprzedaży. Potwierdzeniem sukcesu nowego Koleosa jest liczba ponad 43 400 sprzedanych i zarejestrowanych samochodów.

Renault Samsung Motors zanotowało spadek o 10,1% z powodu braku nowych modeli przy silnej konkurencji na rynku. Nastąpiło to po fali wysokiego wzrostu w 2016 r. w wyniku wprowadzenia do sprzedaży modeli SM6 oraz QM6.

W regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii sprzedaż grupy wzrosła o 8,4% przy ogólnym wzroście na rynku motoryzacyjnym rzędu 2,0%. Udział Grupy w rynku wzrósł o 0,4 punktu do poziomu 6,6%.

W Iranie odnotowano wzrost sprzedaży o 49,3%, co zapewniło rekordowy udział w rynku na poziomie 10,8% (wzrost o 2,4 punktu) dzięki sukcesom modeli Tondar i Sandero.

W Indiach Renault wciąż jest najpopularniejszą europejską marką samochodów i ma udział w rynku wynoszący 3,1%. Przed planowanym zwiększeniem produkcji modelu Captur sprzedaż spadła o 14,9%.

W krajach Maghrebu sprzedaż Grupy wzrosła o 5,6%, pomimo ogólnego spadku na tamtejszym rynku o 4,7%. Udział Grupy w rynku wyniósł 42,4%, co oznacza wzrost o 4,1 punktu, głównie za sprawą dobrych wyników osiągniętych w Algierii, gdzie Grupa zdobyła rekordowy udział w rynku rzędu 62,8%, co daje wzrost o 11 punktów.

W regionie Ameryki Środkowej i Południowej sprzedaż wzrosła o 9,9%, przy ogólnym wzroście na rynku wynoszącym 7,2%. Grupa uzyskała udział w rynku w wysokości 6,7%, czyli większy o 0,2 punktu.

Grupa doskonale wykorzystała ożywienie na rynku brazylijskim, na którym nastąpił wzrost o 9,3%. Sprzedaż zwiększyła się o 11,4%, a udział w rynku osiągnął rekordowy poziom 7,7% (wzrost o 0,1 punktu) dzięki dobrym wynikom sprzedaży modeli Captur i Kwid.

Od wprowadzenia do sprzedaży w lipcu ubiegłego roku model Kwid został już sprzedany w liczbie blisko 22 600 egzemplarzy.

Na rynku argentyńskim, przy średnim wzroście na poziomie 26,4%, przed oczekiwanym zwiększeniem produkcji modelu Kwid Grupa osiągnęła wzrost o 16,3%.

PERSPEKTYWY HANDLOWE GRUPY RENAULT NA ROK 2018

W 2018 roku na światowym rynku powinien nastąpić wzrost rzędu 2,5% w stosunku do roku 2017. Na rynku europejskim oczekuje się wzrostu na poziomie 1%, również jednoprocentowy wzrost spodziewany jest we Francji.

Jeśli chodzi o regiony pozaeuropejskie, to na rynku brazylijskim powinien nastąpić wzrost rzędu 5%, a na rynku rosyjskim bliski 10%. W Chinach powinien nastąpić wzrost o 5%, a w Indiach o 6%.

W tej sytuacji w roku 2018 Grupa powinna we wszystkich regionach odczuć pozytywne efekty odnowienia gamy i nadal zwiększać sprzedaż, zwłaszcza dzięki wzrostowi na rynkach pozaeuropejskich zgodnie z nowym planem „Drive the Future” .

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand