Home

Honda Urban EV Concept we Frankfurcie

Honda Urban EV Concept

Honda zaprezentowała elektryczny pojazd Urban EV Concept. Samochód powstał na całkowicie nowej platformie, wyznaczając kierunki dla rozwiązań technicznych i wzornictwa, które pojawią się w przyszłym modelu produkcyjnym Hondy z napędem elektrycznym.

„To nie jest wizja odległej przyszłości, gdyż wersja produkcyjna tego samochodu trafi do salonów Hondy w Europie w 2019 roku" – Takahiro Hachigo, prezes Honda Motor Co., potwierdza przejście od konceptu do seryjnej produkcji w ciągu dwóch lat.

Stylistyka nadwozia

Podświetlone na niebiesko logo Hondy to zapowiedź nowego elementu stylistycznego w przyszłych modelach Hondy z napędem elektrycznym. Z przodu auta, pomiędzy reflektorami, mogą być wyświetlane interaktywne, wielojęzyczne wiadomości, np. pozdrowienia lub rady dla innych kierowców, a także informacje o aktualnym stanie naładowania akumulatorów.

Stylizacja wnętrza

Widoczność z miejsca kierowcy modelu Urban EV Concept jest doskonała dzięki wąskim słupkom A i szerokiej szybie, która zdaje się obejmować całą przednią cześć samochodu. Wsiadanie i wysiadanie z auta odbywa się z pomocą otwieranych ku tyłowi drzwi. Gniazdo ładowania osadzono na masce.

Honda Urban EV Concept może pomieścić cztery osoby na dwóch kanapach wykończonych różnymi materiałami.

Na desce rozdzielczej znajduje się tylko kolumna kierownicy, prosty zestaw przycisków i panoramiczny ekran, który jest zwieńczeniem deski i biegnie przez całą jej szerokość, rozciągając się aż po panele drzwi. Na głównym ekranie w desce rozdzielczej wyświetlane są informacje o pojeździe, w tym o poziomie naładowania akumulatora. Ekrany umieszczone na drzwiach pełnią funkcję bocznych lusterek, prezentowany jest na nich obraz z zewnętrznych kamer.

Zautomatyzowany Asystent Sieci

Honda Urban EV Concept pokazuje wizję koncernu – świata w którym mobilność i codzienne życie są bezproblemowo ze sobą powiązane. Zaawansowany moduł pokładowy Honda Automated Network Assistant działa jak osobisty konsjerż, który uczy się od kierowcy, rozpoznając emocje, które kierują jego działaniami. Na tej podstawie samochód w przyszłości samodzielnie dokona wyborów lub przedstawi stosowne rekomendacje.

Zarządzanie energią

W przyszłości nowe sposoby zarządzania transferem energii między siecią, domami i pojazdami elektrycznymi mogą przynieść zyski właścicielom samochodów. Zaprezentowany we Frankfurcie wraz z modelem Urban EV Concept, opracowany przez Hondę układ zarządzania energią – Power Manager Concept, to inteligentny system efektywnie oszczędzający energię. Może ją oddać z powrotem do domu lub przesłać do sieci energetycznej.

„Elektryczna Wizja”

Zaprezentowana w 2017 roku, na Salonie Samochodowym w Genewie, strategia Hondy o nazwie "Electric Vision", zakłada rozwój dedykowanej platformy pojazdów elektrycznych, wyposażonych w odpowiednie technologie napędów. Kluczowe części programu rozwoju elektrycznego układu napędowego obejmą lekkie baterie o wysokiej gęstości mocy, zintegrowane zarządzanie temperaturą i ewolucję sposobów przenoszenia energii - zarówno do, jak i na zewnątrz pojazdu.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Fiat Chrysler Automobiles łączy siły z BMW Group, Intel i Mobileye w pracach nad platformą jazdy autonomicznej

BMW Autonomus Vehicle

Koncerny BMW Group, Intel i Mobileye ogłosiły podpisanie porozumienia, na mocy którego firma Fiat Chrysler Automobiles (FCA) jako pierwszy producent samochodów dołączy do nich w ramach projektu, który ma na celu opracowanie najnowocześniejszej, wiodącej na świecie platformy jazdy autonomicznej o globalnym zasięgu.

Partnerzy dążą do efektu synergii dzięki połączeniu swoich mocnych stron, możliwości i zasobów na rzecz optymalizacji technologicznej platformy, wzrostu wydajności prac rozwojowych oraz skrócenia czasu do wprowadzenia produktu na rynek. Jednym z czynników sprzyjających współpracy jest współlokalizacja działów inżynierskich w Niemczech oraz w innych miejscach. FCA wniesie do projektu zasoby inżynieryjne oraz techniczne, a także fachową wiedzę, wysoki wolumen sprzedaży, duży zasięg geograficzny i wieloletnie doświadczenie na rynku północnoamerykańskim.

„Aby sprawnie rozwijać technologię jazdy autonomicznej, kluczowe znaczenie ma partnerstwo między producentami samochodów, firmami technologicznymi i dostawcami” – oświadczył Sergio Marchionne, dyrektor generalny FCA . „Udział FCA w projekcie przełoży się na bezpośrednie korzyści dzięki efektowi synergii oraz ekonomii skali, które są możliwe poprzez współdziałanie firm mających wspólną wizję i cel”.

W lipcu 2016 roku BMW Group, Intel i Mobileye ogłosiły zamiar połączenia sił w ramach inicjatywy ukierunkowanej na rozwój pojazdów autonomicznych. Uzgodniono współpracę w zakresie wdrożenia do produkcji rozwiązań umożliwiających jazdę o wysokim stopniu automatyzacji (poziom 3) oraz jazdę w pełni zautomatyzowaną (poziom 4/5) do 2021 roku. Od tamtego czasu partnerzy pracują nad stworzeniem skalowalnej architektury, która mogłaby być wykorzystywana przez producentów motoryzacyjnych na całym świecie, jednocześnie dając im możliwość zachowania unikatowych tożsamości marek.

Założono, że do końca 2017 roku gotowych będzie 40 autonomicznych pojazdów testowych, które wejdą w fazę badań na drogach. Przydatne będą z pewnością dane i wyniki analiz niedawno zapowiedzianej floty 100 pojazdów testowych poziomu 4 w Mobileye – spółce Intel, wykazując efekt skali uzyskany dzięki nawiązanej współpracy.

 BMW Group, Intel, Mobileye oraz FCA, wraz z ogłoszonymi niedawno partnerami w dziedzinie rozwoju i integracji systemów, zapraszają producentów z sektora motoryzacji oraz dostawców technologii do udziału w platformie jazdy autonomicznej, aby docelowo stworzyć rozwiązanie dostosowane do potrzeb całej branży.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Grupy Renault i Sanef ogłaszają nawiązanie współpracy w zakresie opracowywania zaawansowanych rozwiązań dla samochodów autonomicznych

Renault, Sanef

Grupy Renault i Sanef tworzą system łączności między pojazdami autonomicznymi a infrastrukturą drogową (V2X). Jest to kolejny krok w pracach nad zredukowaniem do zera liczby wypadków śmiertelnych i zaoferowaniem więcej czasu wolnego w podróży. Obecnie prowadzone są doświadczenia i analizy przejazdu pojazdów autonomicznych przez bramki autostradowe i strefy robót drogowych.

Grupa Renault i koncern Sanef, największy światowy operator autostrad, należący do grupy Abertis, ogłosiły nawiązanie współpracy mającej na celu rozwijanie systemów łączności między pojazdami autonomicznymi a infrastrukturą drogową oraz testowanie warunków przejazdu przez bramki autostradowe i przez strefy robót drogowych. Współpraca przyczyni się do osiągnięcia wspólnego celu. Jest nim coraz większe bezpieczeństwo drogowe, a następnie redukcja do zera liczby śmiertelnych wypadków na drogach. Celem jest również stworzenie warunków do jazdy „eyes off/ hands off”, która zapewni więcej wolnego czasu podróżnym.

Poprawa poziomu bezpieczeństwa kierowców, pasażerów i innych użytkowników dróg dzięki pojazdom autonomicznym wymaga współpracy i wykorzystania doświadczeń zarówno podmiotów rządowych jak i prywatnych -– wyjaśnia Mathieu Lips, kierujący obecnym programem innowacyjnym. – Naszym celem jest opracowywanie wspólnie z grupą Sanef nowych rozwiązań służących zwiększaniu bezpieczeństwa i jak najszybsze zaoferowanie ich naszym klientom, aby mogli podróżować w bardziej komfortowych warunkach niczym nieprzerywanej jazdy autonomicznej – dodaje.

W ramach stworzonego otwartego ekosystemu sprzyjającego innowacjom prace rozwojowe nad samochodami autonomicznymi są prowadzone pod kierownictwem grupy Renault przy wsparciu wielu wybitnych ekspertów. Zaangażowane podmioty razem pracują nad pojazdami przyszłości w ramach europejskiego projektu SCOOP. Zakres prac obejmuje integrowanie infrastruktur i tworzenie systemów komunikowania się między pojazdami oraz między pojazdami a infrastrukturą (V2X). Doświadczenia przeprowadzane na terenie Francji z wykorzystaniem autonomicznych prototypów modeli stworzonych przez Renault są pierwszym etapem działań, które wkrótce zostaną rozszerzone na inne kraje. Jesteśmy przekonani, że pojazdy autonomiczne wymagają stworzenia wysokiej klasy infrastruktury drogowej. Dlatego grupy Renault i Sanef pracują wspólnie nad innowacyjnym rozwiązaniem w skali świata. Nasze cele dotyczące bezpieczeństwa drogowego i technologii drogowych są zbieżne – podkreśla Édouard Fischer, dyrektor ds. technologii i systemów w grupie Sanef.

Prosty przejazd przez bramkę autostradową czy przez strefę robót drogowych jest wyzwaniem dla pojazdów autonomicznych poziomu czwartego „eyes off/hands off”. To wyzwanie, na które odpowiada dzisiaj grupa Renault i koncern Sanef, aby zaoferować bezpieczniejsze warunki jazdy autonomicznej.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Volkswagen podjął decyzję o produkcji elektrycznego Microbusa       

Volkswagen I.D. Buzz

Koncepcyjny Volkswagen I.D. BUZZ został opracowany i jest rozwijany pod kątem wdrożenia go do produkcji seryjnej. Prezesi Zarządu Volkswagena i Volkswagen Samochody Użytkowe – dr Herbert Diess i dr Eckhard Scholz – ogłosili decyzję o produkcji tego modelu na Concours d'Elegance w Pebble Beach, w Kalifornii.

W ramach dalszych działań związanych z rozwojem gamy samochodów elektrycznych, Volkswagen określił również datę premiery I.D. BUZZ, który w salonach pojawi się w 2022 roku po premierze kompaktowego, czterodrzwiowego modelu I.D. W wypadku I.D. BUZZ oraz całej rodziny modeli I.D. Volkswagen koncentruje się przede wszystkim na rynkach Ameryki Północnej oraz na Europie i Chinach.

„Po prezentacjach na salonach samochodowych w Detroit i w Genewie, otrzymaliśmy ogromną liczbę listów i e-maili od klientów, którzy wyrazili się bardzo jasno: „proszę, skonstruujcie ten samochód” – powiedział w Pebble Beach Prezes Zarządu Volkswagena, dr Herbert Diess. Pebble Beach, jako miejsce ogłoszenia decyzji, wybrano nie przez przypadek – dr Diess wyjaśnił: „Microbus, bo tak nazywany jest Bulli w Ameryce, zawsze był częścią kalifornijskiego stylu życia. Teraz przywracamy go z powrotem i będziemy oferować ten kultowy model jako e-Microbusa, czyli Bulliego z napędem elektrycznym”.

Podobnie jak w przypadku „Show Car of the Year” zaprezentowanego w Detroit, samochód produkowany seryjnie również będzie miał akumulatory umieszczone w podłodze. Ponieważ napęd elektryczny nie zajmuje dużo miejsca, przednia i tylna oś mogą być zamontowane bardzo daleko od siebie. W rezultacie otrzymuje się samochód o bardzo dużym rozstawie osi i z krótkimi zwisami, dzięki czemu więcej miejsca jest do dyspozycji we wnętrzu. „Z zewnątrz auto wygląda więc jak mały van, ale wnętrze ma przestronne jak duże vany” – wyjaśnił dr Diess. Zarówno kierowca, jak i pasażerowie mają dużo miejsca na bardzo wygodną podróż.

Osoby, które będą chciały wykorzystywać auto do przewozu ładunków także otrzymają to, czego potrzebują: „Oprócz wersji osobowej zaproponujemy również ID BUZZ w wersji Cargo, czyli samochód o zerowej emisji i oferujący wysokie możliwości jazdy automatycznej” – powiedział dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Volkswagen Samochody Użytkowe. „To idealna koncepcja elektrycznego vana, szczególnie potrzebna i przydatna w centrach dużych miast”.

Przy długości 4.942 mm, szerokości 1.976 mm i wysokości 1.963 mm samochód koncepcyjny oferuje niezwykle dużą przestrzeń w kabinie. Wersja produkcyjna, skonstruowana na nowej płycie podłogowej zaprojektowanej wyłącznie dla aut elektrycznych, zachowa wiele pomysłów stylistycznych z samochodu koncepcyjnego. Auto, które trafi do produkcji seryjnej będzie oferowało zmienny układ foteli, łączność ze światem zewnętrznym i będzie mogło poruszać się w trybie automatycznym.

Rozszerzenie gamy aut elektrycznych jest częścią Strategii 2025 Volkswagena, która zakłada wprowadzenie do tego czasu ponad 30 modeli elektrycznych.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand