Home

Hyundai prezentuje strategię wprowadzenia silników kolejnej generacji

Hyundai Smart Stream

Hyundai Motor Group zaprezentował swoją strategię rozwoju jednostek napędowych. W specjalnej, 2-dniowej konferencji, której tematem przewodnim było minimalizowanie ograniczeń w rozwoju napędów, uczestniczyło ponad 1200 inżynierów i naukowców. Podczas konferencji Hyundai Motor Group pokazał pierwsze cztery silniki oraz dwie skrzynie biegów zapowiadające nową gamę napędów „Smart Stream”.

Technologia „Smart Stream” wdraża kilka zaawansowanych rozwiązań, które w dłuższej perspektywie czasu przyczynią się do osiągniecia określonych celów związanych z globalną emisją. Silniki „Smart Stream”, opracowane przez wielokrotnie nagradzanych specjalistów Hyundai Moto Group, zapewniają lepszą wydajność paliwową oraz redukcję szkodliwych emisji. Docelowo mają być dostępne we wszystkich modelach oferowanych przez Hyundai Motor Group.

Ulepszeniom jednostek benzynowych oraz Diesla towarzyszyć będzie także dalszy rozwój napędów ekologicznych typu hybryda plug-in oraz elektrycznych, a także kolejnej generacji FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) – samochodu na wodorowe ogniowa paliwowe.

Technologia „Smart Stream” optymalizuje aktualne rozwiązania poprzez wykorzystanie mniejszych i lżejszych komponentów silnika. Stosując zaawansowaną technologię kontroli procesu spalania, Hyundai dąży do uzyskania sprawności cieplnej silnika aż do 50%.  Równolegle do „Smart Stream” zaprezentowano także pierwsze, komercyjne zastosowanie technologii CVVD – kontroli procesu sterowania zaworami w głowicy.

W silniku Smart Stream G 1.6 turbo, otwieranie i zamykanie zaworu cylindra jest zoptymalizowane czasowo w zależności od wybranego trybu jazdy (np. eco, sport). Kolejną nowością jest ośmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa (DCT), która zapewnia optymalny dobór przełożenia, odpowiednie przyspieszenie i wydajność paliwową.

Do 2022 roku Hyundai Motor Group planuje opracować całkowicie nową gamę silników „Smart Stream” w skład której wejdzie: 10 silników benzynowych, 6 silników Diesla oraz 6 skrzyń biegów. Hyundai przewiduje, że po 2025 roku zdecydowaną przewagę nad silnikami spalinowymi będą miały napędy alternatywne, które zyskują coraz większą popularność. Aby prawidłowo odpowiedzieć na oczekiwania globalnego rynku, wraz z jednostkami spalinowymi „Smart Stream”, Hyundai Motor Group będzie oferować w większości samochody z silnikami ekologicznymi (elektryczne, hybrydowe oraz na ogniwa paliwowe).  

Do 2020 roku na globalnych rynkach dostępnych będzie 31 modeli Hyundai Motor Group z napędami przyjaznymi środowisku.

 

Źródło: Hyundai

Ilustracja: Hyundai

Drive The Future 2017–2022: nowy plan strategiczny Grupy Renault

Renault Drive The Future

Grupa Renault ogłosiła nowy, sześcioletni plan strategiczny Drive The Future. Plan pozwoli osiągnąć pod koniec okresu jego obowiązywania obrót roczny powyżej 70 mld euro, wskaźnik rentowności sprzedaży Grupy przekraczający 7%, przy dolnej granicy wynoszącej 5% oraz dodatnie przepływy finansowe każdego roku. Drive The Future przedstawia wizję Grupy Renault: zrównoważoną mobilność dla wszystkich, dzisiaj i jutro.

W ramach planu Drive The Future Grupa Renault przewiduje wzrost sprzedaży o ponad 40%, co oznacza, że liczba sprzedanych samochodów przekroczy 5 mln w porównaniu do 3,47 mln2 samochodów sprzedanych w 2016 roku. Jednocześnie Grupa poszerzy gamę produktów, także w zakresie samochodów dostawczych i nowych samochodów elektrycznych o zerowej emisji CO2 i wykorzysta swój sukces osiągnięty w gamie Global Access. Plan zakłada też, że Renault-Nissan-Mitsubishi, największy alians samochodowy na świecie, będzie rozwijał sektor R&D oraz osiągnie efekty skali na świecie, dbając jednocześnie o dyscyplinę finansów i rentowność.

Drive The Future opiera się na solidnych podstawach, jakie przyniósł Grupie Renault ostatni plan Drive the Change, który wygenerował rekordowy wzrost i zysk operacyjny, zwiększył synergię Aliansu z Nissanem, wzmocnił regiony, poszerzył gamę produktów i umocnił Grupę Renault w roli lidera w dziedzinie samochodów o zerowej emisji CO2 w Europie.

Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Renault oświadczył: Grupa Renault jest teraz zdrową i rentowną grupą światową, która z ufnością patrzy w przyszłość. Drive the Future pozwoli nam osiągnąć wysoki i trwały wzrost dzięki inwestycjom w regionach i kluczowym produktom, z wykorzystaniem zasobów i technologii Aliansu oraz poprawiając naszą konkurencyjność. Dzięki zaangażowaniu kobiet i mężczyzn z Renault, ten nowy plan uwolni cały nasz potencjał, by wprowadzać innowacje i rozwijać się w szybko zmieniającej się branży.

 

Źródło: Renault

Ilustracja: Renault

Ranking Best Global Brands 2017 - Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną

Toyota CHR

Toyota znalazła się w gronie najcenniejszych marek na świecie razem z takimi firmami, jak Microsoft, Amazon, Coca-Cola czy Samsung. Największy producent samochodów hybrydowych wyprzedził m.in. Facebooka, Disneya oraz Intela. Autorzy rankingu podkreślili zaangażowanie Toyoty w rozwój niskoemisyjnych samochodów.

Biorąc pod uwagę wyłącznie marki motoryzacyjne Toyota z wyceną na poziomie 50,3 mld USD od wielu lat piastuje pierwsze miejsce pod względem wartości marki. Kolejne miejsca zajmują: Mercedes-Benz, BMW, Honda, Ford i Hyundai (pozostałe w tabeli poniżej).

 

Źródło: Toyota

Ilustracje: Interbrand

Patenty na rynku motoryzacyjnym

Toyota CHR

Jak wynika z raportu “The State of Innovation Report 2017” firmy Clarivate Analitics (dawniej raport publikowany był przez koncern medialny Thompson Reuters), Toyota zgłosiła w 2016 roku najwięcej patentów na nowe technologie motoryzacyjne. W porównaniu do 2015 roku liczba innowacji w branży motoryzacyjnej zwiększyła się o 7 procent. Wzrost liczby patentów zanotowano niemal we wszystkich dziedzinach badań związanych z motoryzacją. Największy wzrost dotyczył samochodów z alternatywnymi napędami (13 procent).

Branża motoryzacyjna wyraźnie skupia się na samochodach niskoemisyjnych, w tym hybrydach, autach na wodorowe ogniwa paliwowe i elektrycznych. Jednocześnie duża część innowacji dotyczy autonomicznej jazdy, czyli przede wszystkim systemów sterowania i nawigacji.

Innowacje w dziedzinie alternatywnych napędów

W 2016 roku złożono na świecie 42880 wniosków związanych z alternatywnymi napędami, o 13 procent więcej niż w 2015 roku. Stanowią one 23 procent wniosków dotyczących technologii motoryzacyjnych. Toyota jest w tym zakresie zdecydowanym liderem branży.

Nowe rozwiązania dla autonomicznych samochodów

W 2016 roku patenty związane z rozwojem autonomicznego prowadzenia, czyli systemy nawigacyjne, bezpieczeństwa, sterowania i hamowania stanowiły łącznie 31 procent wszystkich opatentowanych rozwiązań dla motoryzacji. Wśród innowacji Toyoty w dziedzinie autonomicznych samochodów znalazły się m.in. przetwarzanie informacji geograficznych, systemów antykolizyjnych i nawigacyjnych. Na przykład nowy system automatycznego prowadzenia bez udziału kierowcy powoduje, że autonomiczny samochód ustąpi pierwszeństwa innym pojazdom, zanim wjedzie na skrzyżowanie. Inny projekt opisuje układ, który wykrywa samochody w martwym polu i zwalnia, aby pojazd z tyłu pojawił się w lusterku bocznym, zanim samochód przełączy się z trybu autonomicznego na manualny.

 

Firmy, które zarejestrowały najwięcej patentów motoryzacyjnych w 2016 roku

Nazwa firmy

Kraj

Liczba patentów

Toyota

Japonia

3792

Hyundai

Korea Pd.

2714

Ford

USA

2048

Robert Bosch

Niemcy

2039

Denso

Japonia

1965

Volkswagen Group

Niemcy

1922

Honda

Japonia

1625

Daimler

Niemcy

1551

GM

USA

1140

BAIC Motor

Chiny

1106

 

Źródło: Toyota

Ilustracja: Toyota

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand