Home

Valeo certyfikowane jako najlepszy pracodawca we Francji i innych krajach Europejskich

Instytut Top Employer (dosł. najlepszy pracodawca) przyznał certyfikat Top Employer oddziałom firmy Valeo we Francji, w Niemczech, na Węgrzech, w Irlandii, Polsce, Rumunii, Hiszpanii, Turcji oraz w Wielkiej Brytanii. Certyfikat otrzymały w sumie 24 organizacje, które cechują się najwyższymi standardami zarządzania zasobami ludzkimi.

 

Nagroda jest ważna dla Valeo z uwagi na fakt, że w przeciągu 3 najbliższych lat planowane jest zatrudnienie kolejnych 15 tysięcy pracowników. Certyfikat Top Employer przyznawany jest firmom, które cechują się głównie wyjątkowymi sposobami zatrudniania, rozwoju talentu pracowników, odpowiednim poziomem pensji oraz dodatków a także odpowiednim programem szkoleniowym.

Niklas Braun jako wiceprezes wykonawczy w Faurecii

Faurecia ogłosiła, że od 2 czerwca 2014 roku Niklas Braun zostanie wiceprezesem wykonawczym odpowiedzialnym za biznes związany z zewnętrznymi częściami pojazdów. Zastąpi on Hervé Guyota.

 

Niklas Braun ukończył Politechnikę Berlińską w roku 1999 i rozpoczął swoją karierę w firmie A.T. Kearney. Następnie związał się z branżą motoryzacyjną poprzez objęcie stanowisk kierowniczych w działach operacyjnych, R&D, inżynieryjnych w firmie REHAU. Kolejnym krokiem kariery było dołączenie do rady zarządu REHAU w Ameryce Północnej. W roku 2011 Niklas Braun został CEO działu REHAU Automotive.

 

Wg Yanna Delabrière'a, CEO Faurecii, doświadczenie i wiedza Niklasa Brauna pozwolą lepiej odpowiedzieć na potrzeby motoryzacyjnego rynku niemieckiego.

 

Źródło: faurecia.com

Zmiany w systemie produkcji w VW

Volkswagen Tiguan

Grupa Volkswagena przedstawia przyszłościowe zmiany w produkcji pojazdów. Główne punkty nowej strategii to:

  • Następca Craftera będzie produkowany w Polsce od 2016 roku
  • Nowa koncepcja produkcji Tiguana w Wolfsburgu i Hanowerze
  • Porsche Panamera będzie produkowane w przyszłości w Lipsku

 

Następca Craftera we Wrześni

Plany Volkswagena to między innymi otworzenie nowej fabryki VW we Wrześni pod Poznaniem, która ma być miejscem pracy dla ponad 2300 osób. VW planuje wybudować spawalnię nadwozi, lakiernię oraz finalną montownię pojazdów. Budowa 220 hektarowego kompleksu rozpocznie się pod koniec 2014 roku, planowany koniec prac i rozpoczęcie produkcji to czwarty kwartał 2016.

 „Nasze doświadczenia z produkcją VW Caddy w Polsce są doskonałe. Region w okolicach Wrześni oferuje warunki ekonomiczne, infrastrukturę oraz politykę rynku pracy, które są dla nas idealne.” - mówi dr Eckhard Scholz, rzecznik zarządu grupy samochodów użytkowych.

 

Tiguan 

Od roku 2016 planowane jest zwiększenie hanowerskiej produkcji Tiguana, bazującego na koncepcji MQB (Modularer Querbaukasten albo Modular Transverse Matrix, czyli modułowym koncepcie przednionapędowych aut Audi, Seata, Skody i Volkswagena). Wg VW możliwość wzrostu produkcji jest dowodem na zwiększenie elastyczności całej grupy poprzez stopniowe modularyzowanie fabryk.

 

Panamera w Lipsku

VW przedstawił także plany produkcji nowej generacji Porsche Panamery w Lipsku. Do tej pory konstrukcja Panemery była spawana i malowana w Hanowerze a następnie wysyłana do Saksonii. Po reorganizacji, która potrwa do 2016, możliwe będzie spawanie i malowanie w Lipsku. 

 

Źródło: www.volkswagen.de

Foto: www.volkswagen.de

Silniki na ciekły azot jako uzupełnienie silników IC

Brytyjskie konsorcjum firm i instytutów: Dearman Engine Company, MIRA (Motor Industry Research Association), Air Products oraz Uniwersytetu Loughborough dostało grant na budowę i testy silnika Dearmana w komercyjnie dostępnym pojeździe.

Zasada pracy silnika Dearmana jest bardzo prosta. Ciekły azot przechodząc ze stanu ciekłego do gazowego – w temperaturze wrzenia, która wynosi −196°C, zwiększa swoją objętość około 700-krotnie. Raptowne zwiększenie objętości pozwala na wprawienie w ruch turbiny czy tłoka, umożliwiając zasilenie niektórych z podzespołów pojazdu lub wspomożenie silnika spalania wewnętrznego. Co ważne, ciekły azot nie musi być magazynowany pod ciśnieniem więc jest bardzo prosty w magazynowaniu oraz uzupełnianiu – pozwalając na zatankowanie pojazdu w czasie zbliżonym do silników diesla. Zaletą wykorzystania silnika Dearmana jest redukcja emisji szkodliwych gazów do zera.

Ważnym zagadnieniem jest dostarczenie energii pozwalającej na doprowadzenie do wrzenia ciekłego azotu. Oczywistym rozwiązaniem może być wykorzystanie systemu chłodzenia pojazdów z silnikami spalinowymi – w rzeczywistości wystarczy dołączyć silnik Dearmana do układu chłodzenia i wykorzystać normalnie traconą energię cieplną.

Wg projektantów silników Dearmana, dzienny, 200 kilogramowy ładunek ciekłego azotu zamontowany w autobusie komunikacji zbiorowej pozwoliłby na redukcję spalania silnika diesla o około 25%. Jednocześnie poziom natężenia dźwięku silnika będzie nie większy niż dobrze wyciszonych silników diesla.

Założeniem projektowym jest wykorzystanie możliwie wielu części istniejących silników, minimalizacja czasu potrzebnego na serwisowanie silnika, brak wykorzystania drogich i rzadko dostępnych surowców i pierwiastków a także możliwość recyklingu większości części zużytych silników.

Dostępność pierwszego 30-50kW silnika Dearnana planowana jest na koniec roku 2014. Silnik oraz jego sterownik przejdą testy cieplne oraz mechaniczne w ośrodkach badawczych firm takich jak MIRA, Lotus, Cosworth i/lub Ricardo.

źródła:

dearmanengine.com

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand