Home

Założenia planu PACE! dla firmy Opel

Pace Opel Michael Lohscheller

Michael Lohscheller, dyrektor generalny Opel Automobile GmbH, ogłosił strategiczny plan PACE! dotyczący przywrócenia solidnych wskaźników finansowych oraz zwiększenia trwałej konkurencyjności i wzrostu. Wszystkie inicjatywy PACE! przyczynią się do realizacji celów w zakresie wygenerowania nadwyżki w przepływach pieniężnych z działalności operacyjnej, a także powtarzalnej marży operacyjnej dla działu motoryzacyjnego na poziomie 2% w pierwszej fazie do 2020 roku oraz 6% do 2026 roku. Połączenie sił uwolni synergie w Groupe PSA na poziomie 1,1 mld EUR rocznie do 2020 roku i 1,7 mld EUR do 2026 roku. Wszystkie działania przyczynią się do obniżenia progu rentowności dla firmy Opel do 800 000 pojazdów, tworząc rentowny model działalności niezależnie od niesprzyjającej koniunktury.

Uzyskując dostęp do technologii Groupe PSA, Opel stanie się europejskim liderem obniżania emisji CO2. Do 2024 roku wszystkie europejskie linie modelowe samochodów osobowych zostaną zelektryfikowane — obok pojazdów z wydajnymi silnikami spalinowymi pojawią się wersje z silnikami elektrycznymi zasilanymi z akumulatorów lub hybrydy z funkcją ładowania przez podłączenie do gniazda sieciowego. Do 2020 roku Opel będzie oferował na rynku zelektryfikowane cztery linie modelowe — będzie to między innymi Grandland X PHEV oraz Corsa nowej generacji dostępna jako w pełni elektryczny samochód.

Również do 2020 roku firma poprawi swoją konkurencyjność, obniżając koszty o 700 EUR na samochód. Efektywność wydatków marketingowych poprawi się o ponad 10 procent. Ogólna efektywność zwiększy się dzięki ograniczeniu złożoności we wszystkich pionach firmy poprzez obniżenie relacji kosztów ogólnych i administracyjnych do przychodów z 5,6% do 4,7% oraz realizację celu, jakim jest zbliżenie się firmy do branżowego poziomu referencyjnego pod względem relacji kosztów wynagrodzeń do przychodów. Wykorzystanie synergii będzie polegało również na optymalizacji nakładów na badania i rozwój oraz nakładów kapitałowych na poziomie 7–8% przychodów z działalności motoryzacyjnej, racjonalizacji procesów produkcyjnych i administracyjnych do 2020 roku, a także uwolnieniu 1,2 mld EUR kapitału obrotowego do 2022 roku.

Poprawa konkurencyjności zakładów produkcyjnych wpłynie na alokację produkcji nowych pojazdów, co zapewni lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnych w następnej dekadzie. Dwie platformy Groupe PSA — CMP i EMP2 — zostaną wprowadzone we wszystkich zakładach Opla. Najpierw planowane jest uruchomienie produkcji SUVa opartego na platformie EMP2 w Eisenach w 2019 roku, a następnie opartego na platformie EMP2 samochodu z segmentu D w Rüsselsheim. Ulokowanie produkcji nowych zespołów napędowych w zakładach Opla będzie towarzyszyło przechodzeniu z podzespołów GM na silniki i skrzynie biegów Groupe PSA.

„PACE! uwolni nasz cały potencjał. Ten plan ma kluczowe znaczenie dla firmy w takich aspektach, jak ochrona pracowników przed skutkami osłabienia koniunktury oraz przekształcenie firmy Opel w zrównoważone, rentowne przedsiębiorstwo produkujące samochody elektryczne i działające w skali globalnej. Nasza przyszłość zostanie zabezpieczona, a typowo niemieckie atuty Opla przyczynią się do rozwoju Groupe PSA. Wdrażanie planu już się rozpoczęło, a wszystkie zespoły z zapałem starają się realizować jego założenia” — powiedział Michael Lohscheller, dyrektor generalny firmy Opel.

Plan opracowano z jasnym zamiarem utrzymania wszystkich zakładów oraz uniknięcia wymuszonej redukcji zatrudnienia w Europie. Niezbędna i zrównoważona redukcja kosztów pracy będzie realizowana z wykorzystaniem przemyślanych metod, takich jak innowacyjne koncepcje czasu pracy, programy dobrowolnych odejść z firmy oraz wcześniejsze emerytury.

Wszystkie nowe pojazdy marki Opel będą konstruowane w Rüsselsheim, a tamtejszy ośrodek stanie się globalnym centrum kompetencyjnym dla całej Groupe PSA. Wytypowano już pierwsze obszary kompetencyjne, tj. ogniwa paliwowe, niektóre technologie jazdy autonomicznej oraz rozwój systemów wspomagających kierowcę. Będzie to gwarancją wykorzystywania niemieckiej jakości inżynierskiej oraz przystępnych cenowo innowacji. Łącznie liczba platform wykorzystywanych w samochodach osobowych marki Opel będzie zredukowana z obecnych 9 do 2 w 2024 roku. Ponadto rodziny zespołów napędowych zostaną zoptymalizowane z obecnych 10 do 4. „Synchronizacja architektur i zespołów napędowych znacznie ograniczy złożoność prac rozwojowych oraz produkcji, pozwalając realizować efekty skali i synergie z korzyścią dla ogólnej rentowności” — powiedział Lohscheller.

Opel przestawi się na efektywne i elastyczne architektury pojazdów Groupe PSA szybciej niż pierwotnie zakładano. Od 2024 roku wszystkie modele osobowych Opli będą oparte na wspólnych architekturach Groupe PSA. Najbliższe nowości to Combo w 2018 roku oraz kolejna generacja bestsellerowej Corsy zaplanowana na 2019 rok. Kurs ten będzie stopniowo kontynuowany w tempie jednej dużej premiery rynkowej rocznie. Uwzględniając wszystkie warianty nadwozia, do 2020 roku Opel zaoferuje 9 nowych modeli. Oferta ta pozwoli wzmocnić siłę cenotwórczą marki Opel oraz zmniejszyć lukę wobec poziomu referencyjnego o cztery punkty procentowe.

Wzrost sprzedaży produktów odpowiednio pozycjonowanej i wzmocnionej marki Opel będzie wspierany przez takie inicjatywy, jak wprowadzenie jeszcze atrakcyjniejszych opcji finansowania, a także pełnej obsługi leasingowej w ramach powiązanych z marką usług finansowych.

Ponadto Opel wkroczy na ponad 20 nowych rynków eksportowych do 2022 roku. Oprócz tego firma Opel będzie analizowała globalne możliwości rentownego eksportu na odległe rynki w średnim okresie.

Aby zwiększyć obecność w atrakcyjnym finansowo segmencie lekkich samochodów użytkowych, Opel wprowadzi nowe modele i wejdzie na nowe rynki z jasno określonym celem zwiększenia sprzedaży takich samochodów o 25% do 2020 roku w stosunku do 2017 roku.

 

 

Źródło: Opel

Ilustracja: Opel

IONITY - ogólnoeuropejska sieć ładowania wysokiej mocy

Ionity

Audi i Porsche w ramach Volkswagen Group oraz BMW Group, Daimler AG i Ford Motor Company, ogłosiły powstanie joint venture IONITY, którego zadaniem będzie zaprojektowanie, zbudowanie i uruchomienie na terenie całej Europy sieci stacji ładowania wysokiej mocy (HPC) dla pojazdów elektrycznych. Otwierając do roku 2020 około 400 stacji HPC, IONITY uczyni podróżowanie na długich dystansach łatwiejszym i stawia niezwykle ważny krok w rozwoju mobilności elektrycznej. Na czele joint venture, którego główna siedziba jest w Monachium, w randze prezesa stanął Michael Hajesch, a dyrektorem operacyjnym został Marcus Groll. Rozpoczyna się też budowa zespołu, który na początku roku 2018 ma mieć 50 osób.

„Pierwsza ogólnoeuropejska sieć HPC odgrywa kluczową rolę w tworzeniu rynku dla pojazdów elektrycznych. Celem IONITY jest zapewnienie klientom możliwości szybkiego ładowania akumulatorów i cyfrowych płatności, by ich dalekodystansowe podróże odbywać się mogły łatwiej i bez stresu” – podkreślił Michael Hajesch.

Uruchomienie 20 stacji jeszcze w roku 2017

Dzięki nawiązaniu partnerstwa z sieciami stacji paliwowych „Tank & Rast”, „Circle K” i „OMV”, jeszcze w tym roku uruchomionych zostanie 20 stacji ładowania przy głównych drogach Niemiec, Norwegii i Austrii. Zlokalizowane one będą w odstępach ok. 120 km. W roku 2018, sieć rozrośnie się do ponad 100 stacji ładowania. Każda z nich będzie wielostanowiskowa i umożliwiająca jednoczesne ładowanie samochodów różnych marek. W rezultacie klienci będą mieli dostęp do tysięcy punktów ładowania HPC, niezależnie od marki i wydajności systemu.

Dzięki mocy ładowania do 350 kW na jedno stanowisko, czas operacji, w porównaniu z obecnie funkcjonującymi systemami, znacznie się skróci. Stacje funkcjonować będą w oparciu o europejski standard ładowania Combined Charging System. Oczekuje się, że otwartość systemu i ogólnoeuropejska dystrybucja przyczynią się do znacznego zwiększenia poziomu akceptacji pojazdów elektrycznych.

Połączenie w jednolity system

Wybór najlepszych lokalizacji uwzględnia potencjalną integrację z istniejącymi już systemami ładowania, a IONITY prowadzi w tej sprawie rozmowy z operatorami, również z tymi, w których udziały mają strony nowego joint venture oraz z instytucjami politycznymi. Inwestycja podkreśla zaangażowanie producentów w rozwój mobilności elektrycznej i opiera się na międzynarodowej współpracy w branży.

Założyciele joint venture: BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company i Volkswagen Group, objęli równe pakiety udziałów w projekcie. Jednocześnie uczestnicy podkreślają, że przedsięwzięcie otwarte jest na innych producentów chcących brać udział w rozbudowie sieci stacji ładowania.

 

Źródło: Audi

Ilustracja: Audi

Mitsubishi prezentuje światu e-Evolution Concept

Mitsubishi e-Evolution Concept

Podczas 45. Salonu Samochodowego w Tokio firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) przygotowała światową premierę koncepcyjnego modelu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT. Ten sportowy SUV z całkowicie elektrycznym napędem stanowi najpełniejsze jak dotąd ucieleśnienie wprowadzanej przez MMC nowej strategii marki. Podsumowuje ją nowe hasło komunikacyjne prezentowane obecnie na wszystkich rynkach świata: „Drive your Ambition”. Nowa strategia jest kwintesencją postępu i dążenia do tworzenia odważnych stylistycznie, inspirujących  i nowoczesnych pojazdów.

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest jeżdżącym prototypem, który ilustruje strategiczne kierunki, w których w przyszłości będzie się rozwijać marka Mitsubishi Motors. O nowym obliczu marki będą decydowały atuty oferowanych przez nią samochodów typu SUV, pojazdów elektrycznych (EV), a także gotowość do wdrażania najnowszych systemów zapewniających użytkownikom najwyższą mobilność oraz łączność ze światem za pomocą urządzeń elektronicznych.

Zgodnie z nową filozofią, koncern MMC będzie dążył do poszerzenia grupy odbiorców swoich produktów, wykorzystując doświadczenia i renomę marki - znanej z samochodów o świetnych osiągach i doskonałych własnościach jezdnych – wprowadzając na rynek mające przełomowy charakter nowe modele SUVów i crossoverów, Jako jeden z pionierów w dziedzinie pojazdów z napędem elektrycznym, MMC będzie konsekwentnie poszerzać gamę i przyspieszać wprowadzanie na rynek samochodów elektrycznych (EV). Jednocześnie MMC ma zamiar kontynuować stosowanie coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań, wykorzystując silnie zintegrowane systemy sztucznej inteligencji (AI), integrację z urządzeniami mobilnymi oraz łączność pojazdów z Internetem i zwiększenie ich możliwości poprzez wykorzystywanie modelu pracy systemów w chmurze obliczeniowej (cloud computing).

"ROBUST & INGENIOUS": FILOZOFIA DESIGNU W WYDANIU MITSUBISHI MOTORS

Mitsubishi Motors przyjął nową filozofię designu, którą charakteryzuje slogan „Robust & Ingenious” („Mocny i odkrywczy”).

 „Mocny i odkrywczy” to określenia, które najlepiej charakteryzują kontrastowy język designu, który znalazł swój wyraz z ostatecznym kształcie prototypu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT. Charakter tego koncepcyjnego samochodu jest studium kontrastów. Samochody przyszłości wprowadzane na rynek przez Mitsubishi Motors mają być nieskomplikowane w swoim charakterze, solidne, wytrzymałe i funkcjonalne, jednocześnie będąc także inteligentne, zaawansowane pod względem technologicznym, oferując mnóstwo nowych możliwości i wyznaczając nowe trendy w zakresie stylu.

NAJWAŻNIEJSZE ROZWIĄZANIA KONSTRUKCYJNE ZASTOSOWANE W KONCEPCYJNYM STUDIUM MITSUBISHI E-EVOLUTION CONCEPT        

Napęd elektryczny EV: MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest napędzany silnikami elektrycznymi zapewniającymi wysokie wartości momentu obrotowego i świetne osiągi. Silniki są zasilane z systemu akumulatorów o wysokiej pojemności, co zapewnia bardzo szybkie i niezwykle płynne przyspieszanie, którym samochody elektryczne górują nad pojazdami z silnikami spalinowymi. Główny akumulator trakcyjny jest umieszczony centralnie, pod podłogą samochodu, co pozwoliło obniżyć środek ciężkości i uzyskać bardzo wysoką stabilność w czasie jazdy.

Napęd 4WD: Wyjątkową dynamikę i własności jezdne uzyskano dzięki zastosowaniu napędu 4WD z trzema silnikami elektrycznymi. Jeden z nich napędza przednie koła, przy udziale nowego Dwusilnikowego Aktywnego Systemu Kontroli Znoszenia AYC (Dual Motor Active Yaw Control), który powoduje odpowiednie dołączanie pozostałych dwóch silników przekazujących napęd na tylne koła, z wykorzystaniem elektronicznego układu, który koryguje tor jazdy poprzez aktywną kontrolę momentu obrotowego (torque-vectoring). Nad pracą całości czuwa rozbudowany układ sterujący napędem na wszystkie koła i kontrolujący inne funkcje układu jezdnego S-AWC (Super All-Wheel Control), będący unikalnym rozwiązaniem MMC. W efekcie uzyskano znacznie lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Hamulce prototypowego MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT błyskawicznie i precyzyjnie kontrolują napęd i prędkość pojazdu dzięki elektrycznie sterowanym zaciskom, które zajęły miejsce konwencjonalnych zacisków hydraulicznych. Efekt i skuteczność ich działania dają się odczuwać już przy niewielkich prędkościach, gdy siły G są jeszcze niewielkie. Bez względu na to czy jazda odbywa się w mieście, na autostradzie, czy na krętych drogach lokalnych, zachowanie pojazdu z pełnym napędem elektrycznym zawsze charakteryzuje dynamika, precyzja i pewnie trzymanie się drogi, które w pełni odzwierciedla intencje kierowcy.

Sztuczna inteligencja (AI): Mózgiem MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest system oparty na sztucznej inteligencji (AI), który znacząco zwiększa możliwości kierującego pojazdem. Duża liczba różnego rodzaju czujników umożliwia systemowi AI natychmiastowe weryfikowanie i analizowanie sytuacji na drodze, a także „odczytywanie” intencji kierowcy. System w niezauważalny sposób dostosowuje zachowanie i osiągi pojazdu do zamiarów kierowcy, tym samym wspierając kierowcę i zwiększając skuteczność podejmowanych działań. Jednocześnie, dzięki ułatwieniu kierowania pojazdem i uczynieniu jazdy bezpieczniejszą, sama przyjemność prowadzenia osiąga zupełnie inny wymiar. Z kolei specjalna funkcja uczenia kierującego umożliwia systemowi sztucznej inteligencji przekazanie odpowiedniej wiedzy osobie za kierownicą i w ten sposób bardzo dyskretnego zwiększania umiejętności i możliwości działania kierującego. System tworzy swoisty obraz poziomu kompetencji kierowcy i sam buduje program „szkolenia”, który jest następnie realizowany poprzez sugestie podawane głosem lub za pomocą komunikatów ukazujących się na dużym wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Dzięki temu, kierowcy o różnym poziomie umiejętności szybko odkrywają, że prowadzony przez nich samochód zachowuje się dokładnie tak, jak sobie tego życzą i bardzo szybko przekonują się, że prowadzenie samochodu może sprawiać jeszcze większą przyjemność.

 

Źródło: Mitsubishi

Ilustracja: Mitsubishi

Hyundai prezentuje strategię wprowadzenia silników kolejnej generacji

Hyundai Smart Stream

Hyundai Motor Group zaprezentował swoją strategię rozwoju jednostek napędowych. W specjalnej, 2-dniowej konferencji, której tematem przewodnim było minimalizowanie ograniczeń w rozwoju napędów, uczestniczyło ponad 1200 inżynierów i naukowców. Podczas konferencji Hyundai Motor Group pokazał pierwsze cztery silniki oraz dwie skrzynie biegów zapowiadające nową gamę napędów „Smart Stream”.

Technologia „Smart Stream” wdraża kilka zaawansowanych rozwiązań, które w dłuższej perspektywie czasu przyczynią się do osiągniecia określonych celów związanych z globalną emisją. Silniki „Smart Stream”, opracowane przez wielokrotnie nagradzanych specjalistów Hyundai Moto Group, zapewniają lepszą wydajność paliwową oraz redukcję szkodliwych emisji. Docelowo mają być dostępne we wszystkich modelach oferowanych przez Hyundai Motor Group.

Ulepszeniom jednostek benzynowych oraz Diesla towarzyszyć będzie także dalszy rozwój napędów ekologicznych typu hybryda plug-in oraz elektrycznych, a także kolejnej generacji FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) – samochodu na wodorowe ogniowa paliwowe.

Technologia „Smart Stream” optymalizuje aktualne rozwiązania poprzez wykorzystanie mniejszych i lżejszych komponentów silnika. Stosując zaawansowaną technologię kontroli procesu spalania, Hyundai dąży do uzyskania sprawności cieplnej silnika aż do 50%.  Równolegle do „Smart Stream” zaprezentowano także pierwsze, komercyjne zastosowanie technologii CVVD – kontroli procesu sterowania zaworami w głowicy.

W silniku Smart Stream G 1.6 turbo, otwieranie i zamykanie zaworu cylindra jest zoptymalizowane czasowo w zależności od wybranego trybu jazdy (np. eco, sport). Kolejną nowością jest ośmiobiegowa skrzynia dwusprzęgłowa (DCT), która zapewnia optymalny dobór przełożenia, odpowiednie przyspieszenie i wydajność paliwową.

Do 2022 roku Hyundai Motor Group planuje opracować całkowicie nową gamę silników „Smart Stream” w skład której wejdzie: 10 silników benzynowych, 6 silników Diesla oraz 6 skrzyń biegów. Hyundai przewiduje, że po 2025 roku zdecydowaną przewagę nad silnikami spalinowymi będą miały napędy alternatywne, które zyskują coraz większą popularność. Aby prawidłowo odpowiedzieć na oczekiwania globalnego rynku, wraz z jednostkami spalinowymi „Smart Stream”, Hyundai Motor Group będzie oferować w większości samochody z silnikami ekologicznymi (elektryczne, hybrydowe oraz na ogniwa paliwowe).  

Do 2020 roku na globalnych rynkach dostępnych będzie 31 modeli Hyundai Motor Group z napędami przyjaznymi środowisku.

 

Źródło: Hyundai

Ilustracja: Hyundai

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand