Home

Honda Civic Hatchback Prototype gotowa do światowej premiery podczas salonu Geneva Motor Show 2016

Honda Civic Prototype

Civic Hatchback Prototype

Podczas tegorocznego salonu Geneva Motor Show, swoją światową premierę będzie świętował Civic Hatchback Prototype zdradzający stylizację nadwozia nowego modelu produkcyjnego, który pojawi się w Europie na początku 2017 roku.

Samochód produkowany w należącej do Hondy fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) będzie eksportowany na rynki globalne, w tym do Stanów Zjednoczonych.

Clarity Fuel Cell

W Genewie pojawi się również Honda Clarity Fuel Cell – będzie to europejska premiera tego modelu. Honda Clarity Fuel Cell to pierwszy na świecie produkcyjny, zasilany wodorem sedan, mieszczący pod maską zarówno stos ogniw paliwowych jak i układ napędowy.

Honda uzyskała w tym modelu najlepszy zasięg wśród istniejących samochodów na ogniwa paliwowe. Na pełnym zbiorniku wodoru auto jest w stanie pokonać ponad 700 km (435 mil)*. Ponadto, Honda Clarity Fuel Cell zapewnia przestronne wnętrze dla pięciu osób, co było do tej pory niespotykane w sedanach z ogniwami paliwowymi.

NSX

Po ogłoszeniu rozpoczęcia sprzedaży modelu NSX w Stanach Zjednoczonych, które miało miejsce podczas salonu samochodowego w Detroit, Honda informuje, iż pierwsze dostawy tego supersamochodu w Europie będą realizowane w 2016 roku. Honda NSX oferuje klasyczne proporcje – niskie, a zarazem szerokie nadwozie z nowoczesnymi, przyciągającymi wzrok powierzchniami, agresywnym przednim pasem oraz tylnymi światłami nawiązującymi wyglądem do lamp stosowanych w modelu NSX pierwszej generacji.

Hybrydowy supersamochód został wyposażony w nowy, umieszczony centralnie silnik DOHC V6 z układem podwójnego turbodoładowania, a za przeniesienie mocy odpowiada specjalnie opracowana, dziewięciobiegowa przekładnia DCT.

Jazz „Keenlight” Concept

Honda zademonstruje również nową wersję koncepcyjną popularnego modelu Jazz. Nowy koncept Keenlight przedstawia przykładowe możliwości indywidualizacji Hondy Jazz z wykorzystaniem eleganckich elementów dekoracyjnych nadwozia, specjalnych naklejek oraz unikatowego koloru nazwanego „Keenlight”.

CRF1000L Africa Twin

Podobnie, jak cenieni poprzednicy, nowa Honda CRF1000L Africa Twin została doskonale przystosowana do prawdziwej przygody w myśl założenia „dojechać wszędzie”. Z mocnym, dwucylindrowym silnikiem rzędowym oraz lekkim i zwrotnym podwoziem gotowa jest do przemierzania kontynentów po drogach i bezdrożach, jak również do eksploatacji w mieście.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Firmy Connected Energy i Renault nawiążą współpracę w zakresie magazynowania energii i technologii ładowania pojazdów elektrycznych

Connected Energy

Renault dostarczy firmie Connected Energy zużyte baterie pojazdów elektrycznych do ponownego wykorzystania w wytwarzanych przez nią produktach E-STOR. E-STOR to przełomowy system magazynowania energii, który może umożliwić tańsze, bardziej elastyczne i efektywniejsze wykorzystanie energii – również szybkie ładowanie baterii o dużej pojemności. E-STOR będzie dostępny w Wielkiej Brytanii od lipca 2016 r.

Renault i Connected Energy nawiązują współpracę w celu opracowania zrównoważonych i efektywnych sposobów wykorzystania baterii pojazdów elektrycznych po zakończeniu okresu ich użytkowania w pojazdach, aby w rezultacie dostarczyć innowacyjne i tańsze rozwiązania w zakresie ładowania takich baterii. Baterie, które nie mogą być już używane w pojazdach elektrycznych Renault, nadal mają znaczną pojemność, co oznacza, że zanim zostaną zutylizowane, mogą posłużyć jeszcze do innych celów. Razem z szybko rosnącą sprzedażą pojazdów elektrycznych – w 2015 r. w Europie sprzedano 97 687 takich pojazdów, o 48% więcej niż rok wcześniej – zwiększa się również zapotrzebowanie na energię do ich ładowania.

E-STOR: elastyczny i przyjazny dla środowiska system do zarządzania energią

Dzięki nagradzanej technologii E-STOR firma Connected Energy ma do zaoferowania wysoce innowacyjne rozwiązanie dające „drugie życie” zużytym bateriom pojazdów elektrycznych.

Technologia ta może być wykorzystywana na przykład do magazynowania energii pochodzącej z miejscowych źródeł odnawialnych, takich jak panele słoneczne i elektrownie wiatrowe, a następnie do uwalniania jej w razie potrzeby w odpowiednim czasie. System umożliwia również ładowanie baterii z wykorzystaniem tanich taryf poza godzinami szczytu, co pozwala użytkownikom obniżyć koszty związane z poborem energii elektrycznej.

Baterie używane w systemie pochodzą z pojazdów elektrycznych marki Renault, która została wybrana przez Connected Energy ze względu na liczbę 23 000 jednostek sprzedanych przez Renault (lidera rynku w tym segmencie) w Europie w 2015 r. oraz doświadczenie tego producenta w zakresie technologii, cyklu życia baterii i ich wpływu na środowisko.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Opel zapowiada wprowadzenie przełomowego modelu Ampera-e, czyli samochodu elektrycznego zasilanego akumulatorami

Opel Ampera-e

W przyszłym roku Opel wprowadzi na rynek nowy, rewolucyjny samochód elektryczny zasilany akumulatorami. Niemiecka firma planuje zatem kontynuację największej ofensywy modelowej w swojej historii, w ramach której w latach 2016–2020 zaoferuje 29 nowych modeli. Pięciodrzwiowy, pięciomiejscowy samochód będzie nazywał się „Amperae. Jego atutem ma być nie tylko większy zasięg na pełnym ładowaniu w porównaniu z większością samochodów elektrycznych, ale także przystępna cena. Firma zamierza wykorzystać doświadczenia zdobyte dzięki oryginalnej Amperze, która w 2011 roku wyznaczyła wzorzec dla nowoczesnych samochodów elektrycznych. W nowej Amperzee innowacyjne rozwiązania w zakresie elektrycznej mobilności połączono z najnowocześniejszymi systemami łączności z Internetem oraz gwarantującą emocje dynamiką jazdy.

Dziś na Sympozjum CAR w Bochum (Niemcy) prezes i dyrektor generalna, Mary Barra, tak zapowiadała wprowadzenie Amperye: GM i Opel zawsze były przekonane, że samochody elektryczne będą miały ważny udział w kształtowaniu się przyszłej mobilności. Przełomowa technologia zastosowana w modelu Amperae jest ważnym krokiem w kierunku realizacji tej wizji. Nowy samochód elektryczny z napędem akumulatorowym jest kolejnym przykładem tego, jak firma Opel stara się zapewnić powszechną dostępność innowacyjnych rozwiązań technicznych”.

Obecne trendy, takie jak urbanizacja czy dbałość o stan środowiska naturalnego, dyktują potrzebę opracowywania nowych sposobów zapewnienia mobilności i alternatywnych systemów napędu. „Samochody elektryczne mogą istotnie przyczynić się do ochrony klimatu i ograniczenia emisji zanieczyszczeń” — mówi dyrektor generalny Grupy Opel, dr Karl-Thomas Neumann. „Nowy Opel Amperae otworzy drogę do elektrycznej mobilności, znosząc bariery wysokiej ceny i krótkiego zasięgu”.

Wyjątkowo kompaktowe proporcje nadwozia Amperye wynikają z płaskiej konstrukcji akumulatora zamontowanego pod podłogą pojazdu. Efektywny sposób ulokowania akumulatora przekłada się też na przestronne wnętrze, w którym może wygodnie podróżować pięć osób, oraz bagażnik o pojemności porównywalnej z tym, co oferują samochody w segmencie kompaktowym.

Amperae będzie także wyposażona w cieszącego się uznaniem osobistego asystenta kierowcy (Opel OnStar - ADAS - Advanced Driver Assistance Systems) oraz w łączność z Internetem i system multimedialny, umożliwiający zintegrowanie smartfonów i innych urządzeń elektronicznych z pojazdem.

 

 

Źródło: Opel

Ilustracja: Opel

Rekordowe zamówienie pojazdów Scania w Wielkiej Brytanii

Scania - rekordowe zamówienie

Scania zrealizuje największe zamówienie w historii firmy, jakie zostało złożone w Europie. Brytyjski przewoźnik Eddie Stobart Limited i związane z nim firmy, w tym A.W. Jenkinson Forestry Products zamówiły ponad 2 000 ciężarówek.

Realizacja umowy rozpocznie się w marcu 2016 r. i zajmie 2 lata. Będą w nią zaangażowani liczni dilerzy z Wielkiej Brytanii, którzy dostarczą pojazdy, a potem zajmą się ich obsługą serwisową. Eddie Stobart Limited wraz z partnerami już po raz czwarty złożyli tak duże zamówienie. W 2010 zgłosili zapotrzebowanie na 1000 pojazdów, w 2012 ponownie na 1000, a w 2014 na 1500.

„Naturalnie jesteśmy bardzo zadowoleni, że nasza długoletnia współpraca nie słabnie, lecz stale się umacnia. Z zapałem przystępujemy do realizacji najnowszego zamówienia, wspierając je bezkonkurencyjnym, ogólnokrajowym serwisem”, mówi Claes Jacobsson, dyrektor zarządzający spółką Scania (Great Britain) Limited.

Większość z zamówionych pojazdów będzie dostarczona w ramach 36-miesięcznego wynajmu, obejmującego opłatę drogową oraz obsługę i naprawy. Pula pojazdów będzie zawierać ciężarówki Scania serii G i R, wszystkie wyposażone w kabiny Highline i silniki o mocy 410 lub 450 KM.

„Scania od dawna odgrywa znaczącą rolę w naszej flocie i z wielką przyjemnością po raz kolejny zdecydowaliśmy się na tę markę”, mówi William Stobart, prezes Eddie Stobart Limited. „Jesteśmy pod wrażeniem oszczędności, jakie dają ciężarówki Scania w całym okresie eksploatacji, a także doskonałych osiągów silników Euro 6 o mocy 410 i 450 KM wyposażonych jedynie w SCR. W połączeniu z niezmiennym, wysokim poziomem obsługi serwisowej w całej sieci Scania, czynniki te złożyły się na naszą decyzję o ponownym wyborze pojazdów tej marki.”

Scania należy do czołowych dostawców pojazdów ciężarowych, autobusów oraz silników przemysłowych i morskich w Wielkiej Brytanii. Produkty wspiera bogata oferta serwisowa, a obsługę zapewnia ponad 90 centrów serwisowych w całym kraju. W 2015 udział firmy Scania w brytyjskim rynku samochodów ciężarowych sięgnął 19,5%, a w rynku autobusów 7%.

 

 

Źródło: Scania

Ilustracja: Scania

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand