Home

Rekordowy rok BMW i w Polsce i na świecie

BMW i8

BMW i3 jest najchętniej wybieranym samochodem elektrycznym w Polsce. W 2015 roku zarejestrowano 67 egzemplarzy tego modelu, co przekłada się na 60 proc. wzrost w stosunku do roku 2014. Na zakup BMW i8 zdecydowało się w Polsce 14 klientów i jest to wynik o 40 proc. lepszy niż w roku poprzednim. Łącznie liczba zarejestrowanych samochodów marki BMW i odpowiada 64 proc. udziałowi w rynku samochodów elektrycznych w Polsce w 2015 roku.

BMW i sukcesem na świecie

Na świecie zarejestrowano już łącznie około 30 000 modeli BMW i. Dwa lata po rynkowym debiucie BMW i3 stało się jednym z liderów swojego segmentu. W Niemczech jeden na cztery samochody elektryczne to BMW i3. Na świecie – jeden na dziesięć. Na liście najpopularniejszych modeli EV na świecie, model BMW zajmuje trzecie miejsce. BMW i3 jest obecnie dostępne w 49 krajach, co oznacza, że kluczowa faza wejścia na rynek jest już zakończona. Najważniejszym i największym rynkiem dla tego czterodrzwiowego, w pełni elektrycznego pojazdu są Stany Zjednoczone. Auto jest także bardzo popularne w krajach Skandynawii. W ubiegłym roku w Norwegii BMW i3 było najchętniej wybieranym modelem spośród całej gamy BMW.

W roku 2015 na świecie zarejestrowano także 5456 egzemplarzy BMW i8, to wynik lepszy niż łączna sprzedaż wszystkich hybrydowych super samochodów dostępnych na rynku. Dzięki temu BMW i8 stało się najpopularniejszym sportowym modelem PHEV na świecie.

Aby wypełnić oczekiwania klientów, fabryka BMW w Lipsku produkuje dziennie ponad 100 egzemplarzy BMW i3 oraz ponad 20 BMW i8. Ponad 80 proc. nabywców BMW i3 to nowi klienci BMW Group.

BMW i – samochody przyszłości już dziś

BMW i3 to pierwszy na świecie samochód klasy premium zaprojektowany od początku pod kątem napędu elektrycznego. Innowacyjny napęd eDrive pozwala na przejechanie do 160 km bez ładowania. BMW i3 oferuje także opcjonalny system REX (Range Extender), który zwiększa zasięg nawet do 300 km. W ten sposób BMW sprawiło, że samochód elektryczny może być wygodny w codziennym użytkowaniu miejskim, a nawet w krótszych trasach.

Dzięki stacji szybkiego ładowania zlokalizowanej przy siedzibie BMW Group Polska przy ulicy Wołoskiej 22a, właściciele BMW i uzupełnią stan akumulatorów swoich samochodów bardzo szybko i całkowicie bezpłatnie. Czas ładowania BMW i3 do poziomu 80 proc. wynosi zaledwie trzydzieści minut.

BMW i wyznacza trendy na świecie

Technologie zastosowane w obu modelach BMW i, takie jak jednostka hybrydowa typu plug-in (PHEV), napęd elektryczny eDrive, czy kabina pasażerska z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) zostały przeniesione także do standardowych modeli BMW.

Samochody elektryczne na świecie są też coraz częściej wykorzystywane przez różnego rodzaju instytucje publiczne, takie jak policja, służby ratownicze, pogotowie i straż pożarna. BMW i3 mają już w swojej flocie służby w Bawarii, Mediolanie, Los Angeles i Londynie. Aby stymulować rozwój elektromobilności, władze na świecie decydują się też na wprowadzanie wielu udogodnień dla właścicieli samochodów elektrycznych. Inwestują w rozwój infrastruktury potrzebnej do ich użytkowania, wprowadzają ulgi podatkowe oraz dodatkowe korzyści takie jak darmowy wjazd do centrów dużych miast, czy bezpłatne parkowanie.

BMW i to wizjonerskie pojazdy, które otwierają nowy rozdział w historii motoryzacji, oferując innowacyjne podejście do tematu zrównoważonej mobilności w segmencie premium. Silniki elektryczne są nie tylko bardziej ekonomiczne w eksploatacji od spalinowych, ale także bardziej przyjazne dla środowiska. BMW i to również odważna, nowoczesna stylistyka i elektryzujące doznania w czasie jazdy.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Honda Civic Hatchback Prototype gotowa do światowej premiery podczas salonu Geneva Motor Show 2016

Honda Civic Prototype

Civic Hatchback Prototype

Podczas tegorocznego salonu Geneva Motor Show, swoją światową premierę będzie świętował Civic Hatchback Prototype zdradzający stylizację nadwozia nowego modelu produkcyjnego, który pojawi się w Europie na początku 2017 roku.

Samochód produkowany w należącej do Hondy fabryce HUM (Honda of the UK Manufacturing) będzie eksportowany na rynki globalne, w tym do Stanów Zjednoczonych.

Clarity Fuel Cell

W Genewie pojawi się również Honda Clarity Fuel Cell – będzie to europejska premiera tego modelu. Honda Clarity Fuel Cell to pierwszy na świecie produkcyjny, zasilany wodorem sedan, mieszczący pod maską zarówno stos ogniw paliwowych jak i układ napędowy.

Honda uzyskała w tym modelu najlepszy zasięg wśród istniejących samochodów na ogniwa paliwowe. Na pełnym zbiorniku wodoru auto jest w stanie pokonać ponad 700 km (435 mil)*. Ponadto, Honda Clarity Fuel Cell zapewnia przestronne wnętrze dla pięciu osób, co było do tej pory niespotykane w sedanach z ogniwami paliwowymi.

NSX

Po ogłoszeniu rozpoczęcia sprzedaży modelu NSX w Stanach Zjednoczonych, które miało miejsce podczas salonu samochodowego w Detroit, Honda informuje, iż pierwsze dostawy tego supersamochodu w Europie będą realizowane w 2016 roku. Honda NSX oferuje klasyczne proporcje – niskie, a zarazem szerokie nadwozie z nowoczesnymi, przyciągającymi wzrok powierzchniami, agresywnym przednim pasem oraz tylnymi światłami nawiązującymi wyglądem do lamp stosowanych w modelu NSX pierwszej generacji.

Hybrydowy supersamochód został wyposażony w nowy, umieszczony centralnie silnik DOHC V6 z układem podwójnego turbodoładowania, a za przeniesienie mocy odpowiada specjalnie opracowana, dziewięciobiegowa przekładnia DCT.

Jazz „Keenlight” Concept

Honda zademonstruje również nową wersję koncepcyjną popularnego modelu Jazz. Nowy koncept Keenlight przedstawia przykładowe możliwości indywidualizacji Hondy Jazz z wykorzystaniem eleganckich elementów dekoracyjnych nadwozia, specjalnych naklejek oraz unikatowego koloru nazwanego „Keenlight”.

CRF1000L Africa Twin

Podobnie, jak cenieni poprzednicy, nowa Honda CRF1000L Africa Twin została doskonale przystosowana do prawdziwej przygody w myśl założenia „dojechać wszędzie”. Z mocnym, dwucylindrowym silnikiem rzędowym oraz lekkim i zwrotnym podwoziem gotowa jest do przemierzania kontynentów po drogach i bezdrożach, jak również do eksploatacji w mieście.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

8. warsztat ETSI ITS

Od 8 do 10 marca 2016 roku, Europejski Instytut Norm Telekomunikacyjnych ETSI zaprasza na 8. warsztaty dotyczące Inteligentnych Systemów Transportowych w siedzibie ETSI w Sophia Antipolis we Francji. Przedmiotem sesji warsztatowych będzie status i bieżące działania we wdrażaniu C-ITS na całym świecie, jak również trudnych aspektów dotyczących wprowadzania standardowej technologii do codziennej eksploatacji. Dodatkowo będzie rozpatrywana synergia pomiędzy różnymi technologiami komunikacyjnymi i kolejne kroki ku zautomatyzowaniu jazdy. Jednym z omawianych standardów dedykowanych do komunikacji między pojazdami jest standard 802.11p.

Program warsztatów oraz formularze rejestracyjne można znaleźć na stronie internetowej ETSI.

 

 

Źródło: car2car

Firmy Connected Energy i Renault nawiążą współpracę w zakresie magazynowania energii i technologii ładowania pojazdów elektrycznych

Connected Energy

Renault dostarczy firmie Connected Energy zużyte baterie pojazdów elektrycznych do ponownego wykorzystania w wytwarzanych przez nią produktach E-STOR. E-STOR to przełomowy system magazynowania energii, który może umożliwić tańsze, bardziej elastyczne i efektywniejsze wykorzystanie energii – również szybkie ładowanie baterii o dużej pojemności. E-STOR będzie dostępny w Wielkiej Brytanii od lipca 2016 r.

Renault i Connected Energy nawiązują współpracę w celu opracowania zrównoważonych i efektywnych sposobów wykorzystania baterii pojazdów elektrycznych po zakończeniu okresu ich użytkowania w pojazdach, aby w rezultacie dostarczyć innowacyjne i tańsze rozwiązania w zakresie ładowania takich baterii. Baterie, które nie mogą być już używane w pojazdach elektrycznych Renault, nadal mają znaczną pojemność, co oznacza, że zanim zostaną zutylizowane, mogą posłużyć jeszcze do innych celów. Razem z szybko rosnącą sprzedażą pojazdów elektrycznych – w 2015 r. w Europie sprzedano 97 687 takich pojazdów, o 48% więcej niż rok wcześniej – zwiększa się również zapotrzebowanie na energię do ich ładowania.

E-STOR: elastyczny i przyjazny dla środowiska system do zarządzania energią

Dzięki nagradzanej technologii E-STOR firma Connected Energy ma do zaoferowania wysoce innowacyjne rozwiązanie dające „drugie życie” zużytym bateriom pojazdów elektrycznych.

Technologia ta może być wykorzystywana na przykład do magazynowania energii pochodzącej z miejscowych źródeł odnawialnych, takich jak panele słoneczne i elektrownie wiatrowe, a następnie do uwalniania jej w razie potrzeby w odpowiednim czasie. System umożliwia również ładowanie baterii z wykorzystaniem tanich taryf poza godzinami szczytu, co pozwala użytkownikom obniżyć koszty związane z poborem energii elektrycznej.

Baterie używane w systemie pochodzą z pojazdów elektrycznych marki Renault, która została wybrana przez Connected Energy ze względu na liczbę 23 000 jednostek sprzedanych przez Renault (lidera rynku w tym segmencie) w Europie w 2015 r. oraz doświadczenie tego producenta w zakresie technologii, cyklu życia baterii i ich wpływu na środowisko.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand