Home

W 2017 roku Volkswagen wyprodukował ponad sześć milionów samochodów

biały egolf

W 2017 roku marka Volkswagen wyprodukowała ponad sześć milionów samochodów ustanawiając nowy rekord. Zawdzięcza to największej w historii ofensywie nowych modeli oraz rosnącemu popytowi na całym świecie. Do najpopularniejszych aut należą Volkswageny Jetta, Golf, Santana, Passat i Polo.

Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Marki ds. Produkcji i Logistyki twierdzi, że to jasny sygnał: „Ponad sześć milionów aut wyprodukowanych w ciągu 12 miesięcy oznacza, że wydajność naszych fabryk i załóg stale rośnie. Mamy znakomitych pracowników w dziale produkcji, którzy z sukcesem zaspokajają rosnące potrzeby klientów”.

Rekord sprzedaży Volkswagen zawdzięcza stałej popularności takich modeli, jak Jetta, Golf, Santana, Passat i Polo, coraz większemu zainteresowaniu Tiguanem, a także modelom, które właśnie weszły do sprzedaży, jak nowe Polo, Arteon i T-Roc.

Marka Volkswagen produkuje swoje samochody w ponad 50 fabrykach w 14 krajach. Od chwili rozpoczęcia produkcji Garbusa Typ 1 (72 lata temu) z taśm zjechało ponad 150 milionów aut Volkswagena. Dzisiaj marka ma w ofercie na całym świecie ponad 60 modeli.

W ramach strategii TRANSFORM 2025+ dotyczącej przyszłości Volkswagena, czołowa marka koncernu jeszcze zwiększa liczbę oferowanych modeli. W samym 2017 roku Volkswagen wprowadził na świecie do sprzedaży ponad 10 nowości. W najbliższych latach cała oferta zostanie odnowiona i rozszerzona w najważniejszych segmentach, jak SUV-y i pojazdy elektryczne. W pierwszej fazie ofensywy produktowej wzrośnie liczba oferowanych aut typu SUV. Do 2019 roku Volkswagen będzie sprzedawał na świecie 19 modeli tego rodzaju, ich udział w gamie marki wyniesie 40 procent. W drugiej fazie, od 2020 roku, Volkswagen zacznie wprowadzać do sprzedaży modele należące do szerokiej rodziny pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym, które zostaną skonstruowane w oparciu o zupełnie nowe podzespoły przeznaczone specjalnie do produkcji tego typu aut. Rodzina modeli I.D. to przyszłość Volkswagena. W jej ramach zadebiutują I.D., I.D. Crozz oraz I.D. Buzz. Te trzy auta od 2020 roku będą pojawiać się na rynku w krótkich odstępach czasu jako pierwsze z całej serii samochodów elektrycznych przeznaczonych do sprzedaży na wszystkich rynkach świata. Do 2025 roku po drogach ma jeździć milion elektrycznych Volkswagenów.                          

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Škoda rozpocznie produkcję aut elektrycznych w 2020 roku

Skoda baterie

Już za trzy lata ŠKODA AUTO zacznie produkować samochody napędzane wyłącznie energią elektryczną. Wcześniej, w roku 2019, nastąpi produkcja komponentów napędu elektrycznego dla układów hybrydowych typu plug-in. Wytwarzanie podzespołów i samochodów z napędem elektrycznym stanowi jeden z filarów strategii rozwoju marki w najbliższych latach.

„Przyszłość ŠKODY będzie elektryczna” – mówi Dyrektor Generalny ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Planujemy wprowadzić do 2025 roku pięć elektrycznych samochodów w różnych segmentach. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z faktu, że pierwsza ŠKODA z napędem tego typu będzie budowana w Czechach. Decyzja ta świadczy o bardzo dużym zaufaniu, jakim Grupa Volkswagen darzy nasze zdolności produkcyjne".

Produkcję samochodów elektrycznych w fabryce w Mladá Boleslav, już w 2019 roku poprzedzi wytwarzanie komponentów do napędów hybrydowych typu plug-in, które będą dostarczane do samochodów szeregu marek Grupy Volkswagen.

Także w 2019 roku zostanie zaprezentowany pierwszy zelektryfikowany model ŠKODY. Będzie to ŠKODA SUPERB z napędem hybrydowym typu plug-in, budowana na linii produkcyjnej w Kvasinach. Pierwszy model marki napędzany wyłącznie energią elektryczną będzie budowany w Mladá Boleslav od roku 2020. Przypomnijmy, że ŠKODA zaprezentowała już swoją wizję elektrycznego, autonomicznego pojazdu  poprzez model koncepcyjny VISION E na tegorocznej edycji targów motoryzacyjnych w Szanghaju.

Elektryfikacja gamy modelowej ŠKODY i produkcja podzespołów napędów elektrycznych dla całej Grupy Volkswagen należą do filarów obranej przez markę ŠKODA „Strategii 2025”. Pozostałe części planu obejmują między innymi digitalizację produktów i procesów produkcji, zdobywanie nowych rynków i rozszerzenie działalności biznesowej marki o szeroki wachlarz usług z zakresu mobilności.

 

Źródło: Skoda

Ilustracja: Skoda

Volkswagen zainwestuje 22,8 miliarda euro w fabryki na całym świecie  

Volkswagen fabryka

Marka Volkswagen konsekwentnie wdraża strategię Transform 2025+. Główny nacisk położono na dalszy rozwój produkcji opartej na wykorzystaniu modułowych platform konstrukcyjnych, na kontynuację ofensywy nowych modeli oraz na dalszy rozwój pojazdów elektrycznych. W tym celu marka Volkswagen w latach 2018-2022 zainwestuje na całym świecie 22,8 miliarda euro.

Dr Herbert Diess – Prezes Zarządu Marki Volkswagen – stwierdził: „Dzięki uchwalonemu właśnie pakietowi inwestycyjnemu zdecydowanie przyspieszmy największą w naszej historii ofensywę w dziedzinie nowych produktów i technologii. Celem jest zajęcie przez Volkswagena na trwałe pozycji wiodącego producenta w najpopularniejszych segmentach rynku oraz w segmencie samochodów elektrycznych”.

14 miliardów euro Volkswagen przeznaczy na rozwój swojej działalności na terenie Niemiec. Głównym zadaniem jest takie rozbudowanie fabryki w Zwickau, by stała się zakładam produkującym wyłącznie pojazdy elektryczne; w tym celu Volkswagen zainwestuje tam miliard euro. W Zwickau Volkswagen będzie prowadził w pierwszej fazie seryjną produkcję przyszłych aut elektrycznych skonstruowanych na bazie nowej platformy modułowej (MEB). W 2020 roku na rynku pojawi się Volkswagen I.D. – pierwszy z serii elektrycznych samochodów nowej generacji.

MEB to technologia stworzona do produkcji bezemisyjnych pojazdów przyszłości. Dzięki niej Volkswagen będzie mógł zaoferować klientom samochody elektryczne o zasięgu 400-600 km, których akumulatory będzie można ładować w bardzo krótkim czasie, dobrze wyposażone i dostępne w cenie porównywalnych aut osobowych z silnikiem Diesla. MEB jest także istotnym narzędziem umożliwiającym sprostanie ambitnym wyzwaniom w dziedzinie średniej emisji całej gamy aut producenta. Początkowo cele stawiane w tej dziedzinie będzie można osiągnąć w Europie i w Chinach, a potem także w USA. W sumie nowy modułowy zestaw do konstrukcji aut z napędem elektrycznym pozwoli na produkcję samochodów od kompaktowych modeli po 7-miejscowe vany i SUVy. Pod względem technicznym elektryczne pojazdy nowej generacji Volkswagena zostaną wyposażone w innowacyjne urządzenia dostępne dotąd w samochodach klasy premium.

Nowa generacja pojazdów pojawi się prawie jednocześnie w Europie, Chinach i w USA. W 2020 roku, wraz z rozpoczęciem sprzedaży Volkswagena I.D., produkcja wyniesie 100.000 samochodów, w 2025 roku marka planuje produkować co najmniej milion elektrycznych aut.

Produkcja Volkswagenów – Golfa i Passata – zostanie w przyszłości przeniesiona z Zwickau do fabryk w Wolfsburgu i w Emden. Volkswagen zainwestuje w zakład w Wolfsburgu 2,9 miliarda euro, żeby rozpocząć tam między innymi produkcję Golfów nowej generacji. Inwestycje w Emden wyniosą 1,1 miliarda euro – od końca 2018 roku rozpocznie się tam produkcja aut z rodziny Passata.

Zakłady samochodowe w Pamplonie w Hiszpanii, w Palmeli w Portugalii oraz w Bratysławie na Słowacji przygotowują się do podjęcia produkcji innych aut skonstruowanych w oparciu o modułową platformę MQB. W fabrykach w Meksyku, USA, w Ameryce Południowej oraz w Rosji będą powstawać nowe SUV-y dostosowane do potrzeb tamtejszych rynków.

W rozwój niemieckich fabryk komponentów Volkswagen zainwestuje: ponad 750 milionów euro w Brunszwiku, 1,5 miliarda w Kassel i ponad 800 milionów euro w Salzgitter.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Volvo Cars dostarczy tysiące autonomicznych aut firmie Uber

Volvo Uber

Choć jazda autonomiczna jeszcze kilka lat temu wydawała się utopią, dziś staje się rzeczywistością. Volvo Cars podpisało umowę z firmą Uber. Współpraca obejmuje zaopatrzenie Ubera w tysiące autonomicznych pojazdów bazowych w okresie od 2019 do 2021 roku. To zupełnie nowy rozdział we współpracy producentów samochodów i firm technologicznych z Doliny Krzemowej.

Projekt Volvo-Uber to kolejny etap rewolucji jazdy autonomicznej w branży motoryzacyjnej. Coraz nowsze technologie to już nie tylko systemy wspomagania kierowcy, które reagują na konkretne zagrożenia i sytuacje na drodze, ale również możliwość wprowadzenia w pełni autonomicznej jazdy. Technologia pojazdów bazowych będzie współdzielona przez obie firmy. Uber wdroży swój własny system jazdy autonomicznej do pojazdu Volvo, a szwedzki producent wykorzysta pojazd do stworzenia własnego modelu w pełni autonomicznego samochodu. Premiera nowego Volvo zaplanowana jest na 2021 rok.

Przystosowane do jazdy autonomicznej pojazdy bazowe oparte są o modułową, opracowaną przez Volvo platformę SPA. To jedna z najbardziej zaawansowanych konstrukcji na świecie wykorzystywana przez Volvo w tworzeniu najwyżej klasy modeli serii 90: XC90, S90 i V90 oraz XC60.

Przemysł motoryzacyjny jest coraz bardziej zdeterminowany przez technologię, a Volvo Cars chce aktywnie uczestniczyć w zachodzących zmianach – powiedział Håkan Samuelsson, prezes Volvo Cars. Naszym celem jest bycie globalnym dostawcą samochodów dostosowanych do innowacyjnych usług transportowych. Dzisiejsza umowa z firmą Uber jest namacalnym potwierdzeniem tych słów.

Samochody do jazdy autonomicznej dla firmy Uber to owoc ścisłej współpracy inżynierów Volvo Cars oraz Uber.  Bazowe pojazdy, oparte na modelu XC90, zawierają wszystkie niezbędne zabezpieczenia i najbardziej zaawansowane technologie, które pozwolą Uberowi na wykorzystanie ich podczas jazdy autonomicznej.

Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą współpracę z Volvo – powiedział Jeff Miller, Head Auto Alliances, Uber. Ta umowa to kolejny krok na drodze do masowej produkcji i wykorzystania samochodów do jazdy autonomicznej.

Podpisana z Uberem umowa to kontynuacja strategii autonomicznej jazdy Volvo. Szwedzki producent nie boi się innowacyjności, stawiając na elektryfikację i projekty jazdy autonomicznej.

 

Źródło: Volvo

Ilustracja: Volvo

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand