Home

Porsche kolejny raz ustanawia nowe rekordy liczby dostarczonych aut

Porsche

W 2017 r. firma Porsche AG utrzymała tendencję wzrostową, dostarczając klientom na całym świecie około 246 tysięcy aut. Oznacza to, że producent sportowych samochodów ze Stuttgartu-Zuffenhausen przekroczył rekordowy poziom dostaw z 2016 r. o kolejne 4%. Znaczący impuls zapewnił nowy model Panamera, który znalazł blisko 28 tys. nabywców, o 83% więcej niż rok wcześniej.

Obok Porsche Panamera także dostawy samochodów z linii modelowej 718 znacznie przekroczyły poziom notowany rok wcześniej. Od stycznia do grudnia ubiegłego roku dostarczono około 25 tys. sportowych aut z umieszczonym centralnie silnikiem, co stanowi 6-procentowy wzrost rok do roku. Również fascynacja „911” trwa nieprzerwanie: w 2017 r. po raz kolejnym przekazano klientom ponad 32 tys. egzemplarzy modelu. Z kolei Macan był najlepiej sprzedającym się samochodem marki Porsche i utrzymał wysokie zainteresowanie sprzed roku, z wynikiem ponad 97 tys. dostarczonych pojazdów (+2%).

Największym pojedynczym rynkiem zbytu firmy Porsche pozostały Chiny. W ubiegłym roku dostarczono tam 71 tys. aut, o 10% więcej niż w 2016. Wyniki zanotowane w USA (+2%) oraz Europie (+2%) stanowią kontynuację sukcesu odniesionego w poprzednich latach. Na rodzimym niemieckim rynku klienci odebrali 28,4 tys. samochodów, niemal tyle samo co rok wcześniej. Celem na 2018 r. jest stabilizacja wyników na wysokim poziomie uzyskanym w 2017 r.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Pełna gama modeli Toyoty zelektryfikowana do 2025 roku

Toyota

Elektryfikacja całej gamy modelowej Toyoty i Lexusa

Toyota przewiduje, że w 2030 roku sprzedaż zelektryfikowanych samochodów wyniesie ponad 5,5 miliona rocznie. W tej liczbie znajdzie się ponad milion samochodów bezemisyjnych (BEV i FCEV). Już w 2025 roku każdy model Toyoty i Lexusa będzie albo samochodem z alternatywnym napędem, albo napęd wykorzystujący silnik elektryczny będzie dostępny jako jedna z wersji. Toyota zwiększy liczbę nowo opracowanych modeli akumulatorowo-elektrycznych, wodorowo-elektrycznych oraz hybryd plug-in, a także wprowadzi wersje HEV, PHEV lub BEV do wszystkich aktualnych modeli.

Samochody nieemitujące spalin

Na początku przyszłej dekady Toyota wprowadzi do oferty 10 samochodów elektrycznych (BEV). W pierwszej kolejności nowe modele zadebiutują w Chinach, po czym trafią do salonów w Japonii, Indiach, USA i Europie. W latach 20. na rynku pojawią się kolejne elektryczne modele osobowe i użytkowe Toyoty z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe.

Auta hybrydowe oraz hybrydy plug-in

Gama aut hybrydowych zostanie znacząco rozszerzona – do kolejnych modeli trafi nowa generacja napędu Toyota Hybrid System II, który obecnie jest dostępny w Priusie i Toyocie C-HR. Niektóre modele hybrydowe będą dostępne w dwóch wersjach – podstawowej i bardziej dynamicznej. Toyota opracuje także prostszą wersję napędu hybrydowego do wybranych modeli, aby odpowiedzieć na zróżnicowane zapotrzebowanie kierowców. Po 2020 roku zostanie rozbudowana gama hybryd ładowanych z zewnętrznej sieci (plug-in).

Nowe technologie baterii trakcyjnych

Baterie odgrywają główną rolę w rozwoju zelektryfikowanych samochodów. Obecne na rynku akumulatory trakcyjne nadal generują wiele ograniczeń, wynikających z niewystarczającej gęstości energii, dużej masy i objętości, długiego czasu ładowania i wysokich kosztów. Toyota pracuje nad bateriami litowo-jonowymi nowej generacji ze stałym elektrolitem o znacząco większej pojemności energetycznej i maksymalnie skróconym czasie ładowania. Firma przewiduje komercjalizację tej przełomowej technologii na początku lat 20. Równocześnie Toyota i Panasonic prowadzą badania opłacalności wspólnej produkcji pryzmatycznych baterii litowo-jonowych.

Budowa infrastruktury

Toyota skupia się także na rozwoju infrastruktury koniecznej do upowszechnienia alternatywnych napędów. W tym celu opracowuje system redystrybucji zużytych baterii trakcyjnych. Akumulatory, które są już za słabe, aby napędzać samochód, mogą być jeszcze wykorzystywane stacjonarnie. Przykładem takiego rozwiązania jest instalacja w Parku Narodowym Yellowstone, gdzie zestaw baterii z Toyoty Camry Hybrid współpracuje z panelami fotowoltaicznymi, zapewniając dyrekcji parku niezależność energetyczną.

Ponadto potrzebny jest masowy system recyclingu zużytych akumulatorów oraz gęsta sieć punktów ładowania samochodów i stacji tankowania wodoru. Wdrożenie nowych rozwiązań wymaga szerokiej współpracy z władzami publicznymi oraz partnerami biznesowymi.

Toyota pionierem elektryfikacji samochodów

20 lat temu Toyota samodzielnie stworzyła rynek zelektryfikowanych samochodów. Firma koncentruje się na motoryzacji przyjaznej dla środowiska od kilku dekad. W 1993 roku rozpoczęła prace nad napędem hybrydowym, które w 1997 roku zaowocowały rynkową premierą pierwszego seryjnego samochodu hybrydowego – Toyoty Prius. W 2012 roku zadebiutował Prius Plug-in Hybrid, a jego druga generacja z 2017 roku ma dwa razy większy zasięg od poprzednika i jest obecnie najbardziej wydajną hybrydą typu plug-in na świecie.

Badania Toyoty nad napędem na wodorowe ogniwa paliwowe trwają od 1992 roku. W 2014 roku w salonach pojawiła się Toyota Mirai, pierwszy na świecie opracowany od podstaw samochód typu FCEV. Nowy model spotkał się z bardzo dobrym przyjęciem w Japonii, Europie i USA, a obecnie trwają przygotowania do wprowadzenia go na kolejne rynki, w tym w Chinach i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Zelektryfikowane samochody są wydajne energetycznie i umożliwiają korzystanie z odnawialnych źródeł energii w motoryzacji, dlatego są niezastąpione w rozwiązywaniu najpilniejszych problemów współczesności – globalnego ocieplenia, zanieczyszczenia powietrza i wyczerpywania się zasobów nieodnawialnych. Do dziś Toyota sprzedała na świecie ponad 11 milionów takich pojazdów.

Toyota Environmental Challenge 2050

W październiku 2015 roku Toyota ogłosiła globalny plan Environmental Challenge 2050, którego celem jest wyeliminowanie negatywnego wpływu na środowisko z działalności firmy oraz aktywne wspieranie zrównoważonego rozwoju. Jednym z celów tej strategii jest redukcja średniej emisji CO2 nowych samochodów Toyoty na całym świecie o 90 procent w porównaniu do 2010 roku.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

W 2017 roku Volkswagen wyprodukował ponad sześć milionów samochodów

biały egolf

W 2017 roku marka Volkswagen wyprodukowała ponad sześć milionów samochodów ustanawiając nowy rekord. Zawdzięcza to największej w historii ofensywie nowych modeli oraz rosnącemu popytowi na całym świecie. Do najpopularniejszych aut należą Volkswageny Jetta, Golf, Santana, Passat i Polo.

Thomas Ulbrich, Członek Zarządu Marki ds. Produkcji i Logistyki twierdzi, że to jasny sygnał: „Ponad sześć milionów aut wyprodukowanych w ciągu 12 miesięcy oznacza, że wydajność naszych fabryk i załóg stale rośnie. Mamy znakomitych pracowników w dziale produkcji, którzy z sukcesem zaspokajają rosnące potrzeby klientów”.

Rekord sprzedaży Volkswagen zawdzięcza stałej popularności takich modeli, jak Jetta, Golf, Santana, Passat i Polo, coraz większemu zainteresowaniu Tiguanem, a także modelom, które właśnie weszły do sprzedaży, jak nowe Polo, Arteon i T-Roc.

Marka Volkswagen produkuje swoje samochody w ponad 50 fabrykach w 14 krajach. Od chwili rozpoczęcia produkcji Garbusa Typ 1 (72 lata temu) z taśm zjechało ponad 150 milionów aut Volkswagena. Dzisiaj marka ma w ofercie na całym świecie ponad 60 modeli.

W ramach strategii TRANSFORM 2025+ dotyczącej przyszłości Volkswagena, czołowa marka koncernu jeszcze zwiększa liczbę oferowanych modeli. W samym 2017 roku Volkswagen wprowadził na świecie do sprzedaży ponad 10 nowości. W najbliższych latach cała oferta zostanie odnowiona i rozszerzona w najważniejszych segmentach, jak SUV-y i pojazdy elektryczne. W pierwszej fazie ofensywy produktowej wzrośnie liczba oferowanych aut typu SUV. Do 2019 roku Volkswagen będzie sprzedawał na świecie 19 modeli tego rodzaju, ich udział w gamie marki wyniesie 40 procent. W drugiej fazie, od 2020 roku, Volkswagen zacznie wprowadzać do sprzedaży modele należące do szerokiej rodziny pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym, które zostaną skonstruowane w oparciu o zupełnie nowe podzespoły przeznaczone specjalnie do produkcji tego typu aut. Rodzina modeli I.D. to przyszłość Volkswagena. W jej ramach zadebiutują I.D., I.D. Crozz oraz I.D. Buzz. Te trzy auta od 2020 roku będą pojawiać się na rynku w krótkich odstępach czasu jako pierwsze z całej serii samochodów elektrycznych przeznaczonych do sprzedaży na wszystkich rynkach świata. Do 2025 roku po drogach ma jeździć milion elektrycznych Volkswagenów.                          

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Škoda rozpocznie produkcję aut elektrycznych w 2020 roku

Skoda baterie

Już za trzy lata ŠKODA AUTO zacznie produkować samochody napędzane wyłącznie energią elektryczną. Wcześniej, w roku 2019, nastąpi produkcja komponentów napędu elektrycznego dla układów hybrydowych typu plug-in. Wytwarzanie podzespołów i samochodów z napędem elektrycznym stanowi jeden z filarów strategii rozwoju marki w najbliższych latach.

„Przyszłość ŠKODY będzie elektryczna” – mówi Dyrektor Generalny ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Planujemy wprowadzić do 2025 roku pięć elektrycznych samochodów w różnych segmentach. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z faktu, że pierwsza ŠKODA z napędem tego typu będzie budowana w Czechach. Decyzja ta świadczy o bardzo dużym zaufaniu, jakim Grupa Volkswagen darzy nasze zdolności produkcyjne".

Produkcję samochodów elektrycznych w fabryce w Mladá Boleslav, już w 2019 roku poprzedzi wytwarzanie komponentów do napędów hybrydowych typu plug-in, które będą dostarczane do samochodów szeregu marek Grupy Volkswagen.

Także w 2019 roku zostanie zaprezentowany pierwszy zelektryfikowany model ŠKODY. Będzie to ŠKODA SUPERB z napędem hybrydowym typu plug-in, budowana na linii produkcyjnej w Kvasinach. Pierwszy model marki napędzany wyłącznie energią elektryczną będzie budowany w Mladá Boleslav od roku 2020. Przypomnijmy, że ŠKODA zaprezentowała już swoją wizję elektrycznego, autonomicznego pojazdu  poprzez model koncepcyjny VISION E na tegorocznej edycji targów motoryzacyjnych w Szanghaju.

Elektryfikacja gamy modelowej ŠKODY i produkcja podzespołów napędów elektrycznych dla całej Grupy Volkswagen należą do filarów obranej przez markę ŠKODA „Strategii 2025”. Pozostałe części planu obejmują między innymi digitalizację produktów i procesów produkcji, zdobywanie nowych rynków i rozszerzenie działalności biznesowej marki o szeroki wachlarz usług z zakresu mobilności.

 

Źródło: Skoda

Ilustracja: Skoda

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand