Home

Audi City Paris czyli wirtualny salon Audi

Audi City Paris

Przy paryskim Place du Marché SaintHonoré, otwarty został kolejny salon Audi City. Piąta już na świecie placówka zbudowana w myśl koncepcji w pełni cyfrowego showroom’u, w samym sercu francuskiej stolicy prezentuje najnowocześniejsze rozwiązania spod znaku czterech pierścieni.

Goście odwiedzający nowy showroom czterech pierścieni, będą mieli okazję do zapoznania się z pełną gamą produktów marki Audi. Prezentacja przebiega cyfrowo. W ten sposób można wybrać również wszystkie specjalne elementy wyposażenia oraz opcje indywidualizacji. Na ogromnych, sięgających sufitu ekranach, których powierzchnia to prawie 40 metrów kwadratowych, klienci mogą skonfigurować swoje wymarzone Audi na miliony sposobów. Ogromne ekrany, tzw. „powerwall’e”, z fotograficzną wręcz dokładnością wyświetlają obraz wybranego, spersonalizowanego samochodu marki Audi, ukazując tak drobne detale, jak np. szwy na skórzanych fotelach.

Cztery, również w pełni wyposażone w cyfrowe udogodnienia pomieszczenia - „Customer Private Lounges”, zapewniają prywatną przestrzeń niezbędną do osobistych rozmów z doradcami i do zawarcia umowy. W paryskim Audi City, na klientów oczekuje też nowe, nieproponowane dotąd rozwiązanie - „Audi Intelligence Lounge”, dzięki któremu pobyt w salonie jest jeszcze bardziej relaksujący i ekskluzywny. Świat Audi prezentowany jest w paryskim Audi City na kompaktowej powierzchni około 350 metrów kwadratowych.

Audi, to światowy pionier cyfrowej sprzedaży samochodów segmentu premium. Pierwsze Audi City powstało w roku 2012 w Londynie, a następne, w kolejnych latach uruchamiane były w Pekinie, w Berlinie, a kilka tygodni temu również w Stambule. Koncepcja salonu łączy zalety tradycyjnego handlu, z całą gamą cyfrowych innowacji. Dzięki temu, Audi City staje się kluczowym dla koncernu z Ingolstadt laboratorium prowadzonych wirtualnie działań sprzedażowych.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną

Toyota Prius

Toyota ponownie zwiększyła swoją przewagę nad pozostałymi markami motoryzacyjnymi w rankingu najbardziej wartościowych globalnych marek wg Forbesa. Od wielu lat japońska firma jest najcenniejszą marką motoryzacyjną i stale umacnia swoją pozycję. Według analiz Forbesa wartość marki Toyoty wzrosła w ciągu roku o 11% do 42,1 mld dolarów.

Toyota należy do ścisłej czołówki najcenniejszych globalnych marek, do których należą największe firmy technologiczne – Apple, Google, Microsoft, Facebook, a także Coca-Cola. Japońska marka awansowała w tym roku z 8. na 6. pozycję, wyprzedzając IBM i McDonalds.

Toyota buduje swoją markę na rozwijaniu najnowocześniejszych technologii, które systematycznie wprowadza do swojej oferty. Pozostaje największym producentem samochodów na świecie oraz liderem rynku hybryd. W kwietniu łączna liczba sprzedanych hybryd japońskiego producenta przekroczyła 9 milionów. Firma wyprzedza konkurencję pod względem udostępniania najnowocześniejszych technologii szerokim rzeszom klientów, szczególnie w dziedzinie innowacyjnych napędów oraz bezpieczeństwa.

Ogromne nakłady na badania i rozwój zaowocowały w ostatnim czasie debiutem najnowocześniejszego na rynku napędu hybrydowego, wraz z nową generacją Priusa, stopniowym wprowadzaniem na kolejne rynki wodorowej Toyoty Mirai oraz debiutem nowej radarowej technologii bezpieczeństwa czynnego. Równocześnie Toyota jako pierwszy koncern na świecie wprowadził do seryjnych samochodów nowatorski system bezpieczeństwa czynnego ITS Connect, którego działanie opiera się na wzajemnej komunikacji między samochodami oraz między pojazdami i infrastrukturą drogową. W tym roku Toyota przeznaczyła także miliard dolarów na badania nad sztuczną inteligencją i samoprowadzącymi się samochodami, do których został powołany nowy ośrodek badawczy Toyota Research Institute, ściśle współpracujący z wiodącymi amerykańskimi uczelniami.

 

 

Źródło: Toyota

Ilustracja: Forbes

Rekordowy kontrakt Scania w Madrycie

Scania Citiwide

Scania przekaże do Madrytu 51 hybrydowych autobusów Scania Citywide. Auta objęte umową to autobusy podmiejskie, gwarantujące ekonomiczną eksploatację oraz niską emisję spalin. Pierwsze pojazdy dotrą do odbiorców w czerwcu 2016 roku.

51 nowych autobusów Scania trafi do siedmiu przewoźników działających w ramach Consorcio Regional de Transportes de Madrid, odpowiadającego za transport publiczny w rejonie aglomeracji madryckiej. Pierwsze pojazdy zostaną przekazane firmie Alsa (Nat-Ex), a kolejne firmom Samar, Avanza (ADO) i DBlas (Arriva). Zamówienie obejmuje 34 autobusy 2-osiowe o długości 12,7 m oraz 17 pojazdów 3-osiowych o długości 14,8 m.

– Cieszymy się, że w Madrycie doceniono zalety innowacyjnego napędu hybrydowego autobusów Scania i złożono tak duże zamówienie. Wiele miast ostrożnie bada zalety hybryd, natomiast Madryt jest obecnie liderem w ich stosowaniu. Nasze autobusy przyczyniają się do redukcji emisji CO2, przez co umożliwiają realizację celów związanych z ochroną klimatu – mówi Klas Dahlberg, dyrektor Scania Buses and Coaches.

Zielony Madryt

Władze Madrytu podjęły ostatnio zdecydowane kroki mające na celu ograniczenie zanieczyszczenia powietrza. W centrum miasta okresowo dokonuje się pomiarów stężenia tlenków azotu, a jeśli ich poziom wzrośnie powyżej ustalonej granicy, dopuszczalna prędkość pojazdów ulega obniżeniu, a nawet zakazuje się wjazdu prywatnym samochodom osobowym. Ponadto od 2010 roku przewoźnicy nie mogą zamawiać aut z tradycyjnymi silnikami Diesla i wymaga się od nich stopniowego wprowadzania „zielonych” autobusów. Przewoźnicy mogą liczyć na kontrakt w Madrycie, jeśli co najmniej 20 proc. ich floty stanowią hybrydy, pojazdy gazowe lub elektryczne. Do inwestowania w auta o napędzie hybrydowym skłaniają również ograniczenia związane z używaniem pojazdów gazowych w podziemnych pętlach.

– Objęty kontraktem autobus Scania jest doskonale przystosowany do ruchu mieszanego ulicami miasta i na przedmieściach. To rozwiązanie pozwalające na realizację przewozów z niskim poziomem emisji spalin. W przeciętnych warunkach zapewniając zwrot poniesionych kosztów w ciągu zaledwie 5 lat i to uwzględniając koszt wymian akumulatorów. Dla porównania: jeśli autobus jeździ wyłącznie po mieście, zwraca się o dwa lata dłużej – dodaje Klas Dahlberg.

O pojeździe

Należąca do klasy II Scania Citywide może rozwinąć prędkość do 100 km/h. Moduł hybrydowy pojazdu znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów. Składa się z silnika elektrycznego o mocy 150 KM i momencie obrotowym 1050 Nm oraz automatycznie sterowanego sprzęgła. Dodatkowo w skład hybrydowego układu napędowego autobusu wchodzi 9-litrowy silnik o mocy 320 KM, wyposażony wyłącznie w SCR, który może być napędzany 100-procentowym biodieslem oraz HVO. Baterie litowo-jonowe mają pojemność 1,2 kWh. Wraz z konwerterem oraz systemem chłodzenia są umieszczone pod estetyczną obudową na dachu.

Napęd hybrydowy Scania Citywide w połączeniu z systemem start-stop i funkcją eco-roll mogą przyczynić się do znaczącego obniżenia zużycia paliwa.

 

 

Źródło: Scania

Ilustracja: Scania

Audi SQ7 TDI nagrodzone wyróżnieniem "Autocar Innovation Award 2016"

Audi SQ7 TDI

Podczas uroczystości wręczenia nagród brytyjskiego magazynu Autocar, nowe Audi SQ7 TDI otrzymało tytuł „Autocar Innovation Award 2016“ za wyjątkowo innowacyjne rozwiązania techniczne. Złożone z ekspertów jury, rozdało nagrody w angielskim Silverstone.

„Przekonstruowany silnik V8 montowany w Audi SQ7 TDI, wykorzystuje elektrycznie napędzaną sprężarkę – to nowość na skalę światową“ – objaśnia dr Stefan Knirsch, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Sprężarka ta, zwłaszcza w dolnym zakresie obrotów, uzupełnia pracę dwóch turbosprężarek, zapewniając maksymalną dynamikę silnika, bez tzw. turbodziury. Podstawą wydajności tego urządzenia, jest częściowa instalacja elektryczna o napięciu 48 V, zasilająca w energię również elektromechaniczny system aktywnej stabilizacji. „Tym innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w nowym Audi SQ7 TDI, po raz kolejny udowadniamy naszą przewagę dzięki technice“ – podkreśla Stefan Knirsch. „To dla nas wielki honor, że jury przyznało nowemu Audi SQ7 TDI wyróżnienie „Autocar Innovation Award“.

Nowością wśród systemów montowanych w tego typu samochodach, jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłu pojazdu. Pozwala ona znacznie zmniejszyć boczny przechył auta podczas pokonywania zakrętów i zapewnia sportową zwrotność. Dzięki temu Audi SQ7 TDI szybciej pokonuje zakręty. Elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłu pojazdu, podobnie jak elektrycznie napędzana sprężarka (EAV), zasilana jest energią z częściowej instalacji elektrycznej o napięciu 48 V.

Model SQ7 TDI, to pierwsze Audi wykorzystujące ten wydajny układ zasilania. Konwerter prądu stałego umożliwia połączenie częściowej instalacji elektrycznej o napięciu 48 V, z instalacją elektryczną 12 V. Aby zaspokoić wysokie zapotrzebowanie elektromechanicznego systemu aktywnej stabilizacji przechyłu i elektrycznie napędzanej sprężarki na moc i ich chwilowe zapotrzebowanie na energię, pod podłogą bagażnika umieszczono 48-woltowy akumulator litowo-jonowy, zaopatrujący w prąd częściową instalację elektryczną. Jego maksymalna moc wyjściowa wynosi 13 kW.

To właśnie wyjątkowe rozwiązanie techniczne, prawdziwa „przewaga dzięki technice”, znalazło w oczach jurorów Autocar najwyższe uznanie.

 

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand