Home

W pierwszym półroczu 2016, sprzedaż samochodów marki Audi wzrosła o 5,6 procent

Audi Cabrio

Pozytywne podsumowanie I półrocza 2016: Od początku roku, Audi AG sprzedało 953 200 samochodów, o 5,6 procenta więcej niż w analogicznym okresie roku 2015. Doskonałe wyniki handlowe zanotowano we wszystkich regionach świata, choć sprzedaż rosła przede wszystkim w Europie. Popyt na samochody z Ingolstadt wzrósł na Starym Kontynencie od początku roku o 8,4 procent, osiągając po raz pierwszy poziom 450 000 samochodów. Sprzedaż na całym świecie napędzały głównie nowe modele: Audi A4 (+12,3%) i luksusowy SUV Audi Q7 (+73,6%). Zapotrzebowanie na samochody z czterema pierścieniami w logo wzrosło w czerwcu o 7,4 procent, na rynki światowe wjechało blisko 169 000 nowych egzemplarzy Audi. Na dziesięciu kluczowych dla koncernu rynkach zanotowano zdecydowanie lepsze niż rok temu wyniki. Pierwsze sześć miesięcy roku Audi w Polsce zakończyło ze sprzedażą większą o 35,5 %.

„Pomimo wielu wyzwań, na które napotykamy na ważnych z naszego punktu widzenia rynkach, pierwsze półrocze 2016 roku upłynęło dla nas przede wszystkim pod znakiem stabilnego wzrostu. Potwierdziliśmy naszą czołową pozycję w Europie i w Chinach, a w USA nasze obroty rosną szybciej niż obroty całego rynku” – mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi. „W nadchodzących miesiącach będziemy nadal wzmacniać naszą ofertę modelową. Pojawią się nowe rozwiązania techniczne oraz nowe modele: Audi Q7 e-tron, Audi A6L e-tron, Audi SQ7 TDI i Audi Q2.”

Nastąpi też zmiana generacyjna: jesienią na rynku pojawi się nowe Audi A5, a jeszcze w tym miesiącu na drogi wyjedzie odmłodzone Audi A3.

Biorąc pod uwagę zestawienie sprzedaży wszystkich modeli Audi, w Europie, w czerwcu, producent z Ingolstadt sprzedał blisko 78 700 samochodów (+9,8 procent). W każdym z sześciu minionych miesięcy notowano nowe rekordy sprzedażowe. Sprzedaż na Starym Kontynencie wzrosła o 8,4 procent, osiągając po raz pierwszy pułap 450 250 egzemplarzy. Wzrost obrotów na największym dla Audi rynku, to przede wszystkim zasługa nowych modeli. Sprzedaż luksusowego SUV-a Audi Q7 zwiększyła się ponad dwukrotnie, a popyt na nowe Audi A4 podskoczył o prawie 20 procent. Wyraźny wzrost marka zanotowała przede wszystkim w Niemczech (+12,4 procent, 166 154 samochody), Włoszech (+14,6 procent, 32 124 auta) i w Hiszpanii (+14,5 procent, 28 803 pojazdy). Wzrósł też popyt na samochody Audi na największym dla koncernu rynku eksportowym, czyli w Wielkiej Brytanii (+4,1 procent, 89 935 sprzedanych samochodów). Gwiazdą na Wyspach jest przede wszystkim Audi TT – w Zjednoczonym Królestwie sprzedano o 36 procent więcej egzemplarzy tego modelu. Audi TT zapewniło sobie również pozycję najlepiej sprzedającego się kompaktowego samochodu sportowego w segmencie premium. Na całym świecie do rąk klientów trafiło 17 650 egzemplarzy tego modelu.

W Polsce w czerwcu Audi oddało do rąk klientów 949 samochodów (+21,8%). Dzięki modelom A4, A6 i Q7 pierwsze sześć miesięcy tego roku należą do najbardziej udanych w historii. Zarejestrowanych w tym okresie 5107 pojazdów przełożyło się na wzrost sprzedaży o 35,5%.

W pierwszym półroczu 2016, sprzedaż Audi rosła także na kontynencie amerykańskim (3,5 procent, blisko 131 450 pojazdów). Z tej ogólnej liczby, 96 934 egzemplarzy przypada na USA, gdzie wzrost wyniósł 3,5 procent. Prawie co drugi amerykański klient zdecydował się na SUV-a. Dzięki temu, łączna sprzedaż modeli Q3, Q5 i Q7 wzrosła o 24 procent i wyniosła 45 195 egzemplarzy. Rozpatrując przy tym wyłącznie wyniki z czerwca 2016, podkreślić należy, że był to już 66. z kolei miesiąc, w którym sprzedaż Audi of America rosła – tym razem o jeden procent. Innym ważnym rynkiem na którym zwiększyły się obroty, była ponownie Kanada. Tutaj, w pierwszym półroczu, Audi oddało do rąk klientów 15 614 samochodów, czyli o 16 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku.

Także w regionie Azji Południowo-Wschodniej bilans sprzedaży wypada bardzo pozytywnie. W porównaniu do bilansu z pierwszego półrocza 2015, wzrósł on o 3,9 procent – sprzedano tu blisko 339 300 samochodów marki Audi. W Chinach, cztery pierścienie ostatnio zdobywały klientów przede wszystkim swoimi modelami klasy kompakt. W pierwszych sześciu miesiącach 2016, w Państwie Środka sprzedano 81 083 egzemplarze Audi A3 i Audi Q3, co daje wzrost o 21,7 procent.

Sprzedaż całego portfolio modelowego wzrosła tu w czerwcu o 5,9 procent, osiągając wysokość 290 126 egzemplarzy. W czerwcu popyt wzrósł o 6,6 procent. Oprócz Chin, sprzedaż w tym regionie wzrosła wyraźnie także w Australii: od początku roku na australijskim rynku właściciela znalazło 12 155 nowych samochodów marki Audi – to wzrost sprzedaży o 7,2 procent.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Rekordowe wyniki sprzedaży grupy Renault w pierwszej połowie 2016 r.

Renault Group Growth

Grupa Renault ogłosiła rekordowe wyniki sprzedaży w pierwszej połowie 2016 r. W tym okresie światowy rynek samochodowy wzrósł o 2,5%, a sprzedaż Grupy Renault zwiększyła się aż o 13,4%, do 1,57 milionów pojazdów. Udział Grupy w rynku wzrósł w tym czasie 0,3 punktu, do 3,5%.

Nasz udział w rynku zwiększył się we wszystkich regionach, przy czym szczególny wzrost odnotowaliśmy w Europie oraz w rejonie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii. Na fali sukcesu odnowionej gamy modeli marka Renault odnotowała wzrost o 16% w skali światowej, a Renault Samsung Motors o 25,9% w Azji. Dacia kontynuowała wzrost, ustanawiając nowy światowy rekord sprzedaży w tym półroczu – powiedział Thierry Koskas, członek Komitetu Wykonawczego Grupy Renault i Wiceprezes Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu.

W Europie sprzedaż pojazdów Grupy nadal rosła szybciej niż rynek. Wzrost ten wyniósł 14% przy wskaźniku 9,6% dla całego rynku, co oznacza, że w pierwszym półroczu zarejestrowano 968 603 nowe pojazdy sprzedane przez Grupę. Udział Grupy w rynku europejskim wzrósł do 10,6%.

Sama tylko marka Renault odnotowała rekordowy wzrost o 15,6% dzięki odnowionej gamie z modelami Kadjar, Espace, Talisman i nowym Megane. Clio 4 zajmuje drugie miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów w Europie, a Captur to najpopularniejszy crossover w swojej klasie na starym kontynencie. Na rynku pojazdów elektrycznych udział Renault osiągnął 27%. Sprzedaż ZOE wzrosła o 40%.

Liczba zarejestrowanych nowych pojazdów marki Dacia wzrosła o 9%. W pierwszym półroczu marka ustanowiła nowy światowy rekord sprzedaży.

We Francji udział Grupy w rynku osiągnął 27,4%, co stanowi wzrost o 0,5 punktu. Liczba zarejestrowanych nowych pojazdów zwiększyła się o 11,2% na rynku, który odnotował wzrost o 9%. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku Grupa sprzedała 361 670 tysięcy pojazdów. Cztery z jej modeli znalazły się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów osobowych, a Clio 4 jest liderem rynku.

Zawirowania w Rosji, Brazylii i Algierii nadal negatywnie wpływały na sytuację na lokalnych rynkach samochodowych, ale Grupa okazała się odporna na te trudności i zwiększyła udział w rynku we wszystkich trzech krajach. Ta siła, połączona z wysoką dynamiką sprzedaży Grupy w takich krajach, jak Indie, Turcja, Argentyna i Iran, pozwoliła jej na zwiększenie udziału w rynku w każdym z regionów.

W regionie Afryki, Bliskiego Wschodu i Indii Grupa odnotowała wzrost liczby rejestracji o 38,2% przy udziale w rynku na poziomie 5,4%.

W Indiach model Kwid dalej odnosił sukcesy. Od premiery rynkowej klienci zamówili już 150 000 egzemplarzy tego samochodu, który zwiększył udział w rynku o 2,3 punktu, do 3,8%.

W Iranie Grupa nadal podążała ścieżką wytyczoną pod koniec 2015 r., zwiększając swoje dostawy trzykrotnie dzięki stopniowemu ponownemu otwieraniu się tego rynku. Udział Grupy w irańskim rynku wzrósł o 4,2 punktu, do 5,8%.

W Afryce Północnej, mimo wzrostu udziału w rynku o 3,9 punktu, liczba rejestracji na algierskim rynku — który skurczył się o 53,7% — spadła o 14,7%.

Wskutek wprowadzenia nowych przepisów w Algierii, mających na celu zmniejszenie importu, Grupa nadal była liderem tego rynku, z udziałem zwiększonym o 10 punktów, do rekordowego poziomu 41,7%. Uruchomienie produkcji modelu Dacia Sandero w Oranie, ogłoszone 23 czerwca, stało się nowym bodźcem zwiększającym wolumen.

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż zwiększyła się o 12,8%, przy wzroście całego rynku o 3,8%. Rezultat ten został osiągnięty głownie dzięki dobrym wynikom spółki Renault Samsung Motors w Korei Południowej, która odnotowała wzrost o 25,9%. Sprzedaż modelu SM6, którego premiera miała miejsce w marcu 2016 r., osiągnęła już 27 200 egzemplarzy. W Chinach najważniejszym wydarzeniem pierwszego półrocza było rozpoczęcie produkcji modelu Kadjar.

W regionie Eurazji liczba rejestracji modeli Grupy zwiększyła się o 4%, a udział w rynku wzrósł o 1,6 punktu, do 12,9%. Dobre wyniki w Turcji, gdzie Grupa odnotowała wzrost liczby rejestracji o 16,8% na rynku z dynamiką wzrostu 1,4%, są głównie zasługą modelu Fluence, którego sprzedaż wzrosła o 39%. Wynik ten był przeciwwagą dla spadku sprzedaży na rynku rosyjskim (-14%), gdzie Grupa mimo wszystko wykazała odporność na niesprzyjającą koniunkturę i odnotowała wzrost udziału w rynku o 0,4 punktu, do 7,7%.

W regionie obu Ameryk udział Grupy w rynku wzrósł o 0,3 punktu, do 6,2%. Na regionalnym rynku, który skurczył się o 8,2%, sprzedaż Grupy spadła tylko o 3,1%.

Marka Renault w pełni skorzystała z ponownego otwarcia rynku w Argentynie: sprzedaż wzrosła o 22,2% przy dynamice wzrostu całego rynku na poziomie 5,7%.

W Brazylii, gdzie rynek samochodowy odnotował gwałtowny spadek (-25,1%), Grupie udało się utrzymać pozycję, a nawet zwiększyć udział w rynku o 0,3 punktu, do 7,3%.

Nowy pick-up Renault Alaskan, zaprezentowany 30 czerwca w Kolumbii – to nowy atut Grupy, który ma umocnić jej pozycję w regionie, w tym segmencie.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

BMW Group od sześciu lat liderem segmentu aut premium w Polsce

BMW seria 7

Setny rok historii BMW Group przyniósł kolejne bardzo dobre wyniki sprzedaży. W pierwszej połowie 2016 roku marka BMW osiągnęła liczbę 5753 rejestracji, co stanowi 30% wzrostu w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku. BMW utrzymało pozycję lidera w segmencie premium.

Dla BMW najważniejszym sukcesem jest osiągnięcie przez nowe BMW serii 7 pozycji lidera w prestiżowym segmencie limuzyn premium. Do czerwca zarejestrowano 353 modele, co przekłada się na 47% przewagi nad kolejnym konkurentem. BMW serii 7 zostało uznane za najbardziej innowacyjne auto w klasie, m.in. dzięki zastosowaniu takich technologii jak sterowanie gestami, światła laserowe, zdalne parkowanie czy użycie karbonu w konstrukcji. Na przykładzie serii 7 BMW promuje także możliwości personalizacji oferowane przez manufakturę BMW Individual oraz limitowane wersje specjalne: Master Class lub liczącą tylko 100 sztuk edycję „The Next100 Years” powstałą z okazji stulecia firmy. W kolejnych miesiącach klienci mogą spodziewać się kolejnych wariantów flagowej limuzyny BMW: latem pojawi się wersja hybrydowa plug-in iPerformance oraz najmocniejszy diesel marki rozwijający 400 KM w modelach 750d i 750Ld. Pod koniec roku na szczycie gamy stanie potężny wariant M Performance: BMW M760Li z silnikiem V12 rozwijający moc 610 KM.

Najpopularniejszym modelem w portfolio BMW w pierwszym półroczu 2016 roku okazało się BMW X5 z 699 rejestracjami, zwycięzca także za cały rok 2015. 

Z kolei przedstawiciele nowego dla BMW segmentu, BMW serii 2 Active oraz Gran Tourer, również znalazły swoje miejsce na rynku z 222 rejestracjami w pierwszym półroczu 2016 roku. Gran Tourer to propozycja dla nowej grupy klientów: oferuje wyjątkowe 7 miejsc, pozwalające komfortowo przewieźć na wakacje całą rodzinę.

Do czerwca 2016 roku zarejestrowano również 33 modele elektrycznych aut BMW i3. Marka udowadnia, że samochody elektryczne mogą stanowić wygodny i oszczędny środek transportu w miastach, a z nową wersją o zasięgu zwiększonym o połowę także poza nimi. Rynek aut elektrycznych ma szanse dalszego rozwoju, dlatego BMW w 2016 roku rozszerzy sieć salonów oferujących tego typu pojazdy do 14 w całej Polsce. Z kolei technologie i innowacje wprowadzane przez markę BMW i trafiają teraz do gamy aut plug-in hybrid. Portfolio PHEV pod nazwą iPerformance obejmuje obecnie modele X5 40e, serii 3 330e, serii Active Tourer 225xe oraz dostępną od lata hybrydę plug-in serii 7 oznaczoną symbolem 740Le.

Auta spod znaku M są synonimem sportowych emocji także na polskim rynku. W ubiegłym roku sprzedaż w Polsce aut oznaczonych najmocniejszą literą w motoryzacji podwoiła się. W 2016 gama wzbogaciła się o długo wyczekiwane BMW M2 Coupe, zaś łączny wynik BMW M w Polsce po pierwszych 6 miesiącach tego roku to 92 rejestracje, dwa razy więcej niż w tym samym okresie roku poprzedniego.

MINI

W skład BMW Group wchodzi również MINI, które świętuje 42% wzrost sprzedaży oraz 691 rejestracji. Tak dobre wyniki są efektem nowego portfolio marki, z atrakcyjnymi modelami 3- i 5-drzwiowymi oraz ciepło przyjętą nową generacją MINI Clubmana, która zanotowała 119 rejestracji. Model ten wprowadził MINI do segmentu kompaktowych aut premium, a szczególnie popularny jest wśród małych i średnich przedsiębiorstw.  Nowa strategia MINI okazała się więc sukcesem, a kolejne miesiące przyniosą dalsze nowości: limitowaną serię 444 sztuk MINI Countryman Pepper Edition oraz korzystne oferty leasingu dla biznesu ora klientów indywidualnych MINI Leasing ALL IN.

BMW Motorrad

Dział BMW Motorrad także ma powody do zadowolenia. Motocykle BMW są najpopularniejsze w segmencie powyżej 500 cm3  - w pierwszej połowie 2016 roku zarejestrowano 791 maszyn. Wśród nich prym wiedzie seria GS czyli R 1200 GS/Adventure i F 800 GS/Adventure oraz seria S reprezentowana przez S 1000 XR, S 1000 RR oraz S 1000 R. W drugiej połowie 2016 gamę motocykli BMW rozszerzy nowa wersja RnineT Scrambler oraz przedstawiciel nowego dla BMW segmentu o średniej pojemności silnika  - model G 310 R.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

 

 

Porsche zwiększa obroty i wyniki

Porsche 718 Cayman S oraz 718 Boxster S

W pierwszym kwartale br. Porsche wyraźnie poprawiło swoje obroty, wyniki i liczbę dostaw względem analogicznego okresu roku 2015. Producent sportowych aut zwiększył obroty do 5,4 mld euro (+6%), a wyniki operacyjne do 896 mln euro (+17%). Liczba dostaw osiągnęła poziom 55 974 egzemplarzy (+10%). Wskaźnik rentowności działalności operacyjnej wyniósł 16,7%. Tym samym Porsche jest najbardziej dochodowym producentem samochodów na świecie.

Dla Olivera Blume, Prezesa Zarządu Porsche AG, wyniki te pokazują, że firma Porsche ma dziś najatrakcyjniejszą i najbardziej zróżnicowaną ofertę w swojej historii. „Nowe odsłony modeli 911, 718 Boxster i 718 Cayman wzbudzają podziw naszych klientów” – powiedział i podkreślił związek, jaki zachodzi w Porsche pomiędzy rentownością a odpowiedzialnością społeczną. „Naszym celem nie jest osiąganie rekordowej liczby dostaw. Swoją uwagę koncentrujemy na wzroście wartości dodanej, opartym na odpowiedniej rentowności i bezpieczeństwie miejsc pracy”. Na koniec pierwszego kwartału br. liczba pracowników Porsche wynosiła 25 081. Rok temu było to 22 945 osób (+9%).

Lutz Menske, Zastępca Prezesa Zarządu i Członek Zarządu odpowiedzialny za finanse oraz IT, wyjaśnił, że ostatni wzrost zysków nie wynika jedynie z większej liczby dostaw, ale także z obecnych trendów walutowych. „To jak bieg przed wiatrem” – powiedział Meschke. Jest przekonany, że z końcem roku obrotowego 2016 Porsche po raz kolejny osiągnie strategiczny cel rentowności na poziomie 15%. „Konsekwentnie podążamy ścieżką, którą obraliśmy. Nasz sukces odzwierciedlają również przepływy pieniężne netto, większe niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku” – dodał dyrektor finansowy.

W całym roku obrotowym 2016 Meschke przewiduje niewielki wzrost obrotów i liczby dostaw, z wynikami na poziomie ubiegłorocznych – i to pomimo bardzo wysokich inwestycji w zakłady produkcyjne i wydatków na rozwój oraz zainwestowania sumy 1 mld euro w opracowanie pierwszego całkowicie elektrycznego modelu Porsche, Mission E.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand