Home

MPK Kraków kupuje 60 Solarisów nowej generacji

Solaris Urbino 12

Firma Solaris wygrała przetarg na dostawę 60 niskopodłogowych i niskoemisyjnych autobusów miejskich dla krakowskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Solarisy Urbino są już doskonale znane pod Wawelem, lecz tym razem miasto zamówiło pojazdy nowej generacji, które oferują jeszcze większy komfort podróżowania pasażerom, a kierowcom lepsze warunki pracy.

Wartość podpisanego dzisiaj kontraktu to ponad 71 milionów złotych. Dostawy 60 sztuk nowych Solarisów Urbino 12 zaplanowane są na czerwiec tego roku. W porównaniu ze znaną dotychczas w Krakowie wersją Urbino nowa generacja oferuje pasażerom między innymi więcej miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi oraz bardziej przestronne wnętrze. Do dyspozycji kierowców oddana zostanie bardziej ergonomiczna kabina, którą dzięki wyżej umiejscowionemu fotelowi zapewnia prowadzącemu pojazd lepszą widoczność. Pasażerowie nie będą mieli problemu z rozpoznaniem nowych Solarisów, ponieważ ich design znacznie różni się od poprzedniej wersji. Nowoczesny i wyrazisty wygląd Urbino w nowej odsłonie został nagrodzony między innymi w prestiżowym niemieckim konkursie iF Design Award. Miła niespodzianka czeka na użytkowników urządzeń mobilnych korzystających z komunikacji miejskiej. Na pokładzie każdego z autobusów zamontowane zostaną bowiem trzy porty/ładowarki USB, dzięki którym będzie można uzupełnić baterie smartfonów lub tabletów.

Pojazdy będą napędzane ekologicznymi silnikami firmy DAF spełniającymi restrykcyjne normy emisji spalin Euro 6. Dodatkową nowością będzie system rekuperacji energii. Odzyskiwana w procesie hamowania energia kinetyczna po przekształceniu na elektryczną jest gromadzona w specjalnych superkondensatorach. Następnie można ją wykorzystać do zasilania instalacji elektrycznej autobusu. To rozwiązanie pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

„Zamawiając nowe autobusy, zwracaliśmy uwagę, aby były to pojazdy gwarantujące pasażerom wysoki komfort podróży. Dodatkowo oczekujemy pojazdów spełniających najwyższe europejskie normy związane z ochroną środowiska. Warto także pamiętać, że dostawy 60 autobusów wyprodukowanych przez firmę Solaris będą realizowane w ramach unijnego projektu – podkreślił Rafał Świerczyński, Prezes Zarządu MPK SA w Krakowie”.

„Kraków to jeden z naszych najważniejszych klientów nie tylko na rynku polskim, ale i w całej Europie. Jesteśmy dumni, że będziemy mogli dostarczyć Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu w Krakowie tak dużą flotę autobusów najnowszej generacji. Dołożymy wszelkich starań, aby ich pasażerowie i kierowcy byli zadowoleni z jakości podróżowania” – powiedział Eberhard Wolters, Członek Zarządu Solarisa ds. Sprzedaży, Marketingu oraz After Sales.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Solaris

Porsche umacnia swoją pozycję na polskim rynku

Porsche Yellow Cabrio

Kolejny rok z rzędu samochody Porsche cieszyły się wzmożonym zainteresowaniem klientów na polskim rynku – od stycznia do grudnia ub.r. w naszym kraju zarejestrowano 861 sportowych aut z Zuffenhausen, o 21,4% więcej niż w roku 2014. Wskaźnik ten przewyższa wzrost liczby rejestracji całego segmentu premium w Polsce (21%). Na szczególną uwagę zasługuje imponujący wynik kultowego Porsche 911 – w 2015 roku aż 106 pasjonatów motoryzacji mogło czerpać sportowe emocje dostarczane przez ten legendarny samochód.

Porsche Polska ma za sobą nie tylko udany rok, ale kończy go tendencją wzrostową – tylko w grudniu zarejestrowano u nas 66 nowych aut Porsche, co w porównaniu z grudniem 2014 r. oznacza ponad 22-proc. wzrost, jeszcze wyższy niż ten uzyskany w całym 2015 roku.

Podobnie jak w ujęciu globalnym, najczęściej wybieranymi modelami Porsche w Polsce w 2015 r. były SUV-y: Macan (356 sztuk) oraz Cayenne (271 sztuk). Model Macan wypracował również największy wzrost liczby rejestracji: ponad 103% r/r. Dawca sportowego DNA Porsche – model 911 uplasował się na trzeciej pozycji w liczbie rejestracji.

Zaraz za podium uplasowała się sportowa limuzyna Panamera z wynikiem 98 egzemplarzy, a dalej - samochody Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie: Cayman (17 sztuk) oraz Boxster (12 sztuk). I choć był to ostatni pełny rok obecności na rynku aktualnych generacji tych modeli, osiągnęły one poziom rejestracji porównywalny z rokiem 2014. W 2016 roku Porsche Cayman oraz Boxster zostaną zaprezentowane w nowej odsłonie, a także z nazwą nawiązującą do historii marki – 718 Cayman i 718 Boxster.

Ponadto, zarejestrowano w Polsce 1 egzemplarz supersportowego, limitowanego modelu 918 Spyder, którego produkcję zakończono w czerwcu 2015 roku.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Wielki kontrakt Solarisa. Polski producent wygrał przetarg na dostawę 300 międzymiastowych InterUrbino do Włoch

Solaris InterUrbino

Solaris Bus & Coach S.A. wygrał przetarg na dostawę 300 autobusów międzymiastowych InterUrbino do firmy Cotral, przedsiębiorstwa transportu publicznego z siedzibą w Rzymie. Umowa ramowa o wartości blisko 110 milionów euro zakłada, że polski producent przekaże łącznie aż 300 pojazdów w ciągu najbliższych czterech lat. Jeszcze w tym roku Solaris zrealizuje pierwszą część zamówienia, która będzie dotyczyć najprawdopodobniej 122 autobusów. Oprócz sprzedaży transakcja obejmuje także 10-letnie serwisowanie pojazdów.

Nowoczesne 12-metrowe InterUrbino będą obsługiwały linie regionalne obszaru administracyjnego regionu Lacjum, położonego w środkowej części Półwyspu Apenińskiego. Źródłem napędu w międzymiastowych Solarisach będą silniki DAF MX-11 o mocy 240 kW, spełniające restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6. Autobusy zostaną wyposażone w składający się z 5 kamer nowoczesny system monitoringu, który zapewni obserwację wnętrza, drugich drzwi, a także obszaru za pojazdem. Ponadto InterUrbino będą posiadały system liczenia pasażerów oraz system zapowiedzi głosowej.

Łącznie 49 pasażerów będzie mogło podróżować na wygodnych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami. Komfortowe warunki, nawet w najgorętsze dni, zapewni wydajna klimatyzacja. Większe bagaże będą przewożone w lukach o objętości 5,2 m3, które zamontowano pod podłogą pojazdu, podręczne przedmioty podróżujący będą mogli umieścić na półkach nad siedzeniami.

Kontrakt z firmą Cotral to kolejne zamówienie na ten model pojazdu płynące z rynku włoskiego, ale pierwsze na tak dużą skalę. Dotychczas polski producent dostarczył 60 sztuk autobusów międzymiastowych InterUrbino na włoski rynek. Po tamtejszych drogach jeździ już w sumie ponad 500 pojazdów polskiego producenta.

To również jedno z największych zamówień w 20-letniej historii firmy z podpoznańskiego Bolechowa. Plasuje się ono na drugim miejscu – tuż za zrealizowaną w 2009 roku dostawą na 320 autobusów do Aten, wyprzedzając tym samym inne ogromne kontrakty Solarisa, takie jak wyprodukowanie 260 Urbino dla Berlina czy 225 autobusów miejskich dla Dubaju.

 

 

Źródło: solarisbus.com

Ilustracja: solarisbus.com

Gama silników i polskie ceny nowego Volvo S90

Volvo S90

Równolegle do trwających właśnie targów motoryzacyjnych w Detroit, Volvo ogłosiło gamę silników i polskie ceny swojego flagowego sedana. Pod maską tego samochodu znajdą się zespoły napędowe o mocy od 150 do 407 KM. Ceny kształtują się od 171 600 zł za odmianę S90 D3 w podstawowej wersji wyposażenia Kinetic do 346 600 zł za topową wersję S90 T8 Twin Engine Inscription.

D4, D5 AWD, T5 i T6 AWD – na dobry początek

Najpierw w salonach zobaczymy cztery warianty silnikowe tego samochodu, wszystkie oferowane będą wyłącznie z ośmiostopniowymi, automatycznymi skrzyniami biegów. Najtańszą odmianą będzie przednionapędowy Diesel D4 190 KM. W wersji Momentum będzie kosztował 209 300 zł. W ofercie pojawi się także mocniejszy Diesel D5 AWD 235 KM dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła w cenie od 233 500 zł. Zwolennicy silników benzynowych będą mieli do wyboru przednionapędową odmianę T5 254 KM za 218 900 zł lub T6 AWD 320 KM za 274 400 zł.

D3 i T8 Twin Engine dostępne od listopada

W listopadzie pojawią się najtańsze odmiany wyposażenia Kinetic oraz usportowione wersje R-Design. Do gamy dołączy także bazowy Diesel – D3 o mocy 150 KM. Cennik otworzy wersja S90 D3 z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów za 171 600 zł. Ta sama wersja z sześciostopniowym automatem będzie kosztować 181 200 zł. To jedyna sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów w S90. Wszystkie pozostałe wersje są oferowane z ośmiostopniowym automatem. Także późną jesienią debiutuje odmiana D4 190 KM z manualną skrzynią biegów w cenie od 177 600 zł. Do sprzedaży trafi także najmocniejsza odmiana S90 T8 Twin Engine o łącznej mocy 407 KM.

Osiągi

Volvo uchyliło rąbka tajemnicy i podało dane techniczne wersji, które trafią do sprzedaży w pierwszej kolejności. Prędkość maksymalną odmian D4, D5 AWD, T5 i T6 AWD ograniczono do 230 km/h. Ich przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 8,2 s, 7,2 s, 6,8 s i 5,9 s. Odmiana hybrydowa T8 Twin Engine ma przyspieszać do setki w czasie około 5,2 s. Volvo przyłożyło się do tego, aby flagowa limuzyna ważyła jak najmniej. Mimo słusznej długości wynoszącej 496,3 cm auto waży od 1674 kg (odmiana T5) do 1763 kg (D5 AWD).

 

 

Źródło: media.volvo.pl

Ilustracja: media.volvo.pl

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand