Home

Centrum badawczo-rozwojowe Wieltonu otwarte

Centrum Badawczo - Rozwojowe Wielton

11 lutego br. zostało otwarte Centrum Badawczo-Rozwojowe Wielton S.A. To jedyny taki ośrodek badawczy w Polsce i drugi w Europie. Centrum jako zaplecze inżynieryjno-naukowe zajmuje się tworzeniem innowacyjnych rozwiązań technologicznych i wsparciem rozwoju produktów grupy Wielton. Inwestycja w ośrodek badawczy to jeden z filarów strategii grupy Wielton opartej na innowacyjności.

Inwestycja w centrum badawczo-rozwojowe to kolejny krok na drodze do osiągnięcia pozycji technologicznego lidera na europejskim rynku. Chcemy dawać klientom 100% gwarancję niezawodności naszych produktów. Chcemy zatrudniać najzdolniejszych inżynierów i naukowców, aby nasze produkty były najlepsze na rynku – zarówno pod względem technologicznym, jak i jakościowym. To ugruntuje przewagę konkurencyjną Wieltonu na rynku europejskim w perspektywie długofalowej – poinformował Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wieltonu.

Innowacyjność dla budowania przewagi konkurencyjnej na rynku

W Centrum Badawczo-Rozwojowym Wieltonu projektowane są innowacyjne środki transportu z segmentu naczep i przyczep. Celem projektu jest podniesienie poziomu technologicznego i bezpieczeństwa produkowanych pojazdów, kompleksowe sprawdzenie nowych rozwiązań konstrukcji produktów na etapie projektowania i prototypowania, a także zwiększanie konkurencyjności oferowanych na rynku naczep i przyczep. Dodatkowo Wielton dąży do tego, aby nowe produkty były neutralne dla środowiska naturalnego.

Inwestycja w ośrodek badawczy to jeden z filarów strategii grupy Wielton opartej na innowacyjności. Dzięki wdrażaniu nowoczesnych produktów dostosowanych do potrzeb klientów, Zarząd ma nadzieję na umacnianie przewagi konkurencyjnej grupy Wielton w Europie. Celem spółki jest osiągnięcie pozycji w pierwszej trójce największych europejskich graczy.

Centrum badawczo-rozwojowe Wielton S.A. – jedyny taki ośrodek badawczy w Polsce i drugi w Europie

Inwestycja w Centrum Badawczo-Rozwojowe obejmowała budowę dwóch nowych budynków oraz modernizację pomieszczeń w już istniejącym obiekcie na terenie zakładu produkcyjnego Wieltonu w Wieluniu. W wyniku prac powstała nowoczesna hala badań symulacyjnych i prototypowni, budynek biurowy, wyspecjalizowane stanowisko do badań zmęczeniowych i wytrzymałościowych pojazdów naczep i przyczep, stanowisko diagnostyki układów hamulcowych oraz stanowisko diagnostyki konstrukcji pojazdów.

Wielton posiada status centrum badawczo-rozwojowego, co pozwala działać spółce jak jednostce naukowej i finansować prace badawczo-rozwojowe ze środków zewnętrznych, m.in. z funduszy unijnych oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Inwestycja w CBR została zrealizowana przy współpracy Ministerstwa Gospodarki, obecnie Ministerstwa Rozwoju. Wielton otrzymał wsparcie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Innowacyjna Gospodarka. Wartość inwestycji wyniosła niemal 22 mln zł, z czego ok. 9,5 mln zł pochodzi ze środków unijnych.

W ośrodku badawczym, który stanowi integralną część centrum kompetencyjnego Wieltonu, znajduje się unikatowa w skali kraju oraz druga w Europie stacja do całopojazdowego badania naczep i przyczep. Jest wyposażona w wyspecjalizowane stanowiska pomiarowe i testujące z najwyższej klasy sprzętem służącym do badań symulacyjnych, materiałowych oraz do diagnostyki konstrukcji pojazdów. Stanowisko to służy kompleksowemu sprawdzaniu i testowaniu nowych rozwiązań konstrukcyjnych przyczep i naczep. Dzięki niemu już na etapie projektowania i prototypowania możliwe jest wykluczenie ewentualnych konstrukcyjnych wad ukrytych i wdrażanie do produkcji trwałych i niezawodnych rozwiązań. W praktyce oznacza to wykluczenie ryzyka powstania jakichkolwiek usterek, nawet przy wieloletniej eksploatacji pojazdów Wieltonu.

Rozwój innowacji w Wieltonie

W ramach rozwoju innowacji w czerwcu ub.r. Wielton otworzył zamiejscowe biuro projektowe w gliwickim Parku Naukowo-Technologicznym, stanowiącym część działu R&D Wielton S.A. Transfer innowacyjnych technologii ze środowiska akademickiego do biznesu wspiera również współpraca z Politechniką Śląską w ramach uruchamianej pod patronatem Wieltonu specjalności „Projektowanie mechatronicznych układów mobilnych” na kierunku mechatronika..

Chcemy wspierać talenty wśród polskich studentów i doktorantów, CBR stanowi doskonałą platformę do współpracy i wymiany doświadczeń ze środowiskiem akademickim przy projektach badawczych – poinformował Prezes Mariusz Golec. Chcemy maksymalnie wykorzystać potencjał zarówno intelektualny, jak i techniczny polskich naukowców, których kompetencje już od wielu lat są doceniane w Europie. To właśnie polską myślą technologiczną konkurujemy z zachodnimi rozwiązaniami – podkreślił Prezes Golec.

 

 

Źródło: Wielton

Ilustracja: Wielton

30 kurtynowych naczep Wieltonu trafi do Łodzi

Wielton Intertrans

Intertrans, znana i ceniona łódzka firma prowadząca działalność w zakresie transportu międzynarodowego, rozbudowuje swój tabor o 30 naczep kurtynowych Wieltonu.

„Polityka jakości firmy Intertrans to dostarczanie usług na najwyższym poziomie, realizowanych poprzez m.in. stałe uaktualnianie floty o coraz nowsze i niezawodne pojazdy. Jestem przekonany, że naczepy kurtynowe Wieltonu okażą się niezawodne w realizowanych przez Intertrans zadaniach” – mówi Ireneusz Golec, Dyrektor Oddziału Wielton Łódź. „Naczepy zwycięsko wyszły z wielu prób i testów. Zastosowane rozwiązania pozwalają na wykorzystanie naczep do transportu różnego rodzaju ładunków i cieszą się coraz większym uznaniem Klientów” – dodaje.

Powierzchnia ładunkowa naczep kurtynowych Wieltonu pozwala na przewóz zawartości luzem, ale też zapakowanej w opakowania zbiorcze, czy na paletach. Szybko rozsuwalna plandeka, przesuwany i hydraulicznie podnoszony dach i tylne drzwi umożliwiają szybki załadunek i rozładunek. Zwiększona szczelność, wzmacniania plandeka, wytrzymała ściana przednia oraz specjalna konstrukcja podnosząca wytrzymałość ramy naczepy, zapewniają bezpieczeństwo przewożonego ładunku.

„Dokonując wyboru dostawcy naczep, braliśmy pod uwagę przede wszystkim jakość. Naczepy kurtynowe Wieltonu są wyposażone w wiele rozwiązań, które świetnie wpisują się w profil naszej działalności. Obecnie rozbudowujemy flotę o kolejne 30 naczep, co pozwoli nam realizować obraną strategię rozwoju Intertransu” – komentuje Piotr Nowak, kierownik transportu Intertrans. Zdecydowaliśmy się na produkty wieluńskiej firmy, która poza jakością jest również firmą polską, a my, korzystając z polskich rozwiązań, wspieramy przecież krajową gospodarkę – dodaje.

 

 

Źródło: Wielton

Ilustracja: Wielton

MPK Kraków kupuje 60 Solarisów nowej generacji

Solaris Urbino 12

Firma Solaris wygrała przetarg na dostawę 60 niskopodłogowych i niskoemisyjnych autobusów miejskich dla krakowskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Solarisy Urbino są już doskonale znane pod Wawelem, lecz tym razem miasto zamówiło pojazdy nowej generacji, które oferują jeszcze większy komfort podróżowania pasażerom, a kierowcom lepsze warunki pracy.

Wartość podpisanego dzisiaj kontraktu to ponad 71 milionów złotych. Dostawy 60 sztuk nowych Solarisów Urbino 12 zaplanowane są na czerwiec tego roku. W porównaniu ze znaną dotychczas w Krakowie wersją Urbino nowa generacja oferuje pasażerom między innymi więcej miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi oraz bardziej przestronne wnętrze. Do dyspozycji kierowców oddana zostanie bardziej ergonomiczna kabina, którą dzięki wyżej umiejscowionemu fotelowi zapewnia prowadzącemu pojazd lepszą widoczność. Pasażerowie nie będą mieli problemu z rozpoznaniem nowych Solarisów, ponieważ ich design znacznie różni się od poprzedniej wersji. Nowoczesny i wyrazisty wygląd Urbino w nowej odsłonie został nagrodzony między innymi w prestiżowym niemieckim konkursie iF Design Award. Miła niespodzianka czeka na użytkowników urządzeń mobilnych korzystających z komunikacji miejskiej. Na pokładzie każdego z autobusów zamontowane zostaną bowiem trzy porty/ładowarki USB, dzięki którym będzie można uzupełnić baterie smartfonów lub tabletów.

Pojazdy będą napędzane ekologicznymi silnikami firmy DAF spełniającymi restrykcyjne normy emisji spalin Euro 6. Dodatkową nowością będzie system rekuperacji energii. Odzyskiwana w procesie hamowania energia kinetyczna po przekształceniu na elektryczną jest gromadzona w specjalnych superkondensatorach. Następnie można ją wykorzystać do zasilania instalacji elektrycznej autobusu. To rozwiązanie pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa.

„Zamawiając nowe autobusy, zwracaliśmy uwagę, aby były to pojazdy gwarantujące pasażerom wysoki komfort podróży. Dodatkowo oczekujemy pojazdów spełniających najwyższe europejskie normy związane z ochroną środowiska. Warto także pamiętać, że dostawy 60 autobusów wyprodukowanych przez firmę Solaris będą realizowane w ramach unijnego projektu – podkreślił Rafał Świerczyński, Prezes Zarządu MPK SA w Krakowie”.

„Kraków to jeden z naszych najważniejszych klientów nie tylko na rynku polskim, ale i w całej Europie. Jesteśmy dumni, że będziemy mogli dostarczyć Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu w Krakowie tak dużą flotę autobusów najnowszej generacji. Dołożymy wszelkich starań, aby ich pasażerowie i kierowcy byli zadowoleni z jakości podróżowania” – powiedział Eberhard Wolters, Członek Zarządu Solarisa ds. Sprzedaży, Marketingu oraz After Sales.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Solaris

Porsche umacnia swoją pozycję na polskim rynku

Porsche Yellow Cabrio

Kolejny rok z rzędu samochody Porsche cieszyły się wzmożonym zainteresowaniem klientów na polskim rynku – od stycznia do grudnia ub.r. w naszym kraju zarejestrowano 861 sportowych aut z Zuffenhausen, o 21,4% więcej niż w roku 2014. Wskaźnik ten przewyższa wzrost liczby rejestracji całego segmentu premium w Polsce (21%). Na szczególną uwagę zasługuje imponujący wynik kultowego Porsche 911 – w 2015 roku aż 106 pasjonatów motoryzacji mogło czerpać sportowe emocje dostarczane przez ten legendarny samochód.

Porsche Polska ma za sobą nie tylko udany rok, ale kończy go tendencją wzrostową – tylko w grudniu zarejestrowano u nas 66 nowych aut Porsche, co w porównaniu z grudniem 2014 r. oznacza ponad 22-proc. wzrost, jeszcze wyższy niż ten uzyskany w całym 2015 roku.

Podobnie jak w ujęciu globalnym, najczęściej wybieranymi modelami Porsche w Polsce w 2015 r. były SUV-y: Macan (356 sztuk) oraz Cayenne (271 sztuk). Model Macan wypracował również największy wzrost liczby rejestracji: ponad 103% r/r. Dawca sportowego DNA Porsche – model 911 uplasował się na trzeciej pozycji w liczbie rejestracji.

Zaraz za podium uplasowała się sportowa limuzyna Panamera z wynikiem 98 egzemplarzy, a dalej - samochody Porsche z silnikiem umieszczonym centralnie: Cayman (17 sztuk) oraz Boxster (12 sztuk). I choć był to ostatni pełny rok obecności na rynku aktualnych generacji tych modeli, osiągnęły one poziom rejestracji porównywalny z rokiem 2014. W 2016 roku Porsche Cayman oraz Boxster zostaną zaprezentowane w nowej odsłonie, a także z nazwą nawiązującą do historii marki – 718 Cayman i 718 Boxster.

Ponadto, zarejestrowano w Polsce 1 egzemplarz supersportowego, limitowanego modelu 918 Spyder, którego produkcję zakończono w czerwcu 2015 roku.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand