Home

Toyota najczęściej wybieraną marką przez Polaków

Toyota C-HR

Toyota jest najchętniej wybieraną przez klientów indywidualnych marką motoryzacyjną według danych PZPM o rejestracji nowych aut. W 2016 roku nabywcy prywatni zarejestrowali 15642 samochody producenta. Jednocześnie Toyota odnotowała w tym roku najwyższą sprzedaż w swojej historii w Polsce. Marka sprzedała 42913 aut, o 16 procent więcej niż w roku poprzednim. 19-procentowy udział w tej liczbie miały hybrydy. Ich sprzedaż wzrosła względem 2015 roku ponad dwukrotnie do poziomu 8364 samochodów.

Polscy klienci indywidualni zarejestrowali w 2016 roku 15642 samochody marki Toyota, o 14,5 procent więcej niż rok wcześniej. Tym samym Toyota ponownie okazała się najpopularniejszą marką wśród Polaków.

W 2016 roku Toyota pobiła po raz drugi z rzędu rekord sprzedaży. Polscy klienci kupili 42913 aut tej marki, o 16 procent więcej niż rok wcześniej. Był to piąty z kolei rok wzrostu sprzedaży na polskim rynku.

Toyota ugruntowała w minionym roku swoją pozycję niekwestionowanego lidera hybryd. Ich sprzedaż wzrosła z 3819 samochodów w 2015 roku do 8364 aut w 2016 roku. Wzrost wyniósł 4544 egz. (119 procent). Obecnie już co piąta Toyota opuszczająca polski salon jest hybrydą.

Do tego sukcesu przyczyniły się nowe modele hybrydowe w ofercie marki oraz stale rosnąca popularność hybrydowych wersji Aurisa i Yarisa. W ubiegłym roku zadebiutowała czwarta generacja Priusa, dzięki której wzrosła sprzedaż tego modelu. Nowy RAV4 po raz pierwszy dostępny z napędem hybrydowym znalazł 2245 nabywców i od razu stał się najczęściej wybieraną wersją napędową tego modelu (49 procent całkowitej sprzedaży). Bestsellerem okazał się także nowy model – crossover C-HR, którego wersja miała aż 75 procent całkowitej sprzedaży modelu.

Auris Hybrid ponownie okazał się najpopularniejszym samochodem hybrydowym w Polsce, z wynikiem 3666 egz., o 977 egz. (36 procent) wyższym niż w 2015 roku. Wersja hybrydowa jest nadal najchętniej wybieraną wersją silnikową tego modelu i stanowi 35 procent całkowitej sprzedaży (wzrost z 27 procent w roku poprzednim). Salony opuściło też 1670 egz. Yarisa Hybrid, o 557 (50 procent) więcej niż rok wcześniej. Udział tej wersji w całkowitej sprzedaży modelu wzrósł z 11 do 14 procent.

Rok 2016 stał pod znakiem premier Toyoty. Obok nowego Priusa i C-HR oraz nowej wersji RAV4 z rozszerzoną gamą napędów zadebiutowała także odświeżona Corolla oraz 8. generacja Hiluxa i 2. generacja PROACE w wersji dostawczej Furgon i osobowej Verso. Hilux zyskał 459 nabywców, o 30 procent więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż Corolli wzrosła o 15 procent do 4765 egz.

Rejestracje nowych samochodów osobowych wśród klientów indywidualnych w Polsce w 2016 roku: 

Lp.

Marka 

Liczba 
zarejestrowanych 
samochodów 

Udział w rynku rejestracji 
na klientów 
indywidualnych 

Toyota 

15 642 

11,64% 

Opel 

15 414 

11,47% 

Skoda 

13 861 

10,31% 

Volkswagen 

10 926 

8,13% 

Kia 

9 236 

6,87% 

Renault 

8 365 

6,22% 

Hyundai 

7 414 

5,51% 

Dacia 

6 860 

5,10% 

Ford 

5 852 

4,35% 

10 

Nissan 

5 053 

3,76%

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Źródło: Toyota

Ilustracja: Toyota

Volvo Car Poland podsumowuje ubiegły rok

Wykres sprzedaż Wykres sprzedaż Polska Wykres sprzedaż Polska Volvo Polska

W 2016 roku zarejestrowano w Polsce 7741 nowych samochodów marki Volvo. To kolejny rekord Volvo Car Poland, które od 2007 roku podwoiło sprzedaż. Najbardziej dynamiczny wzrost sprzedaży miał miejsce w ciągu ostatnich trzech lat osiągając poziom 57%. Spory udział w tym sukcesie ma trwająca ofensywie modelowa, która w tym roku jeszcze przybierze na sile. Siódmy rok z rzędu Volvo XC60 było najpopularniejszym modele segmentum premium w naszym kraju.

Volvo Car Group przechodzi całościową transformację, której tempo jest prawdziwym fenomenem branży motoryzacyjnej. W zeszłym roku do oferty dołączył prestiżowy sedan – S90 i piękne kombi – V90. Rok 2016 był też pierwszym pełnym rokiem dostępności modelu XC90, ciepło przyjętego przez klientów. Jednocześnie model XC60 cieszył się największą popularnością od chwili debiutu, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Model V40 przeszedł udany facelifting. Wszystko to sprawiło, że Volvo odnotowało na świecie ponad 6% wzrost sprzedaży. W Polsce dynamika wzrostu była dwukrotnie większa osiągając poziom 13,5 %. W tym roku Polska awansowała do pierwszej dziesiątki największych europejskich rynków dla Volvo Cars. Jest to zasługa dynamiki wzrostu sprzedaży, szczególnie widocznej w ciągu ostatnich trzech lat. Sprzedaż w 2016 roku była o 57% wyższa niż trzy lata wcześniej (dane na bazie rejestracji).

Dobre perspektywy

Volvo osiąga w Polsce założone cele, ale to jest dopiero początek. Mimo, że wzrasta średnia cena naszych aut, cały czas zwiększamy naszą sprzedaż. W tym roku do oferty dołączy model V90 Cross Country, nowy model XC60 oraz mały SUV – XC40. Marka pozostaje wierna wszystkim swoim wartościom i zaletom, ale przy tym jest bardzo świeża i tak luksusowa, jak nigdy dotąd. Jestem pewien, że nachodzący rok zakończymy kolejnym sukcesem i wzrostem – powiedział Arkadiusz Nowiński, prezes Volvo Car Poland.

XC60 – lider segmentu premium w Polsce

Najczęściej po latach zainteresowanie poszczególnymi modelami spada. Fenomen Volvo XC60 przeczy tej zasadzie. Jeszcze nigdy zainteresowanie tym modelem nie było tak wysokie – zarówno w Polsce, jak i na świecie. W naszym kraju sprzedano 3202 sztuki tych aut. Na drugim miejscu znalazł się model XC90 (1063 rejestracje). Tuż za nim znalazł się model V40 (1011 rejestracji) i V40 Cross Country (578 rejestracji). Model V60 znalazł 512 nabywców, a XC70 – 318.

 

 

Źródło: Volvo

Ilustracja: Volvo

BMW Group Polska - Ponad 15 tys. zarejestrowanych pojazdów

BMW Group Polska

BMW Group zamknęła rok 2016 na pozycji lidera w segmencie premium już po raz siódmy z rzędu. W ciągu ostatnich trzech lat firma podwoiła sprzedaż w naszym kraju (w porównaniu do 2013). Marka BMW z 12 497 zarejestrowanymi samochodami osiągnęła aż 30,9% wzrostu w stosunku do poprzedniego roku. MINI może pochwalić się 38,6% wzrostem i 1 573 rejestracjami. Natomiast w świecie motocykli BMW Motorrad osiągnął pułap 1182 rejestracji, rosnąc o kolejne 3,6%.

Rok 2016 zapisze się w historii BMW Group także jako rok bardzo nietypowego jubileuszu - z okazji 100 rocznicy istnienia firma postanowiła podzielić się swoją wizją przyszłości motoryzacji pod postacią czterech koncepcyjnych modeli pod nazwą VISION NEXT 100. Zastosowane w nich rozwiązania obrazują cztery kluczowe trendy w motoryzacji: autonomiczną jazdę, napęd elektryczny, współdzielenie pojazdów czy rozbudowaną łączność cyfrową. BMW Group zamierza patrzeć w przyszłość oraz określać kierunek rozwoju segmentu premium. Wyniki BMW Group w Polsce stanowią potwierdzenie atrakcyjności takiego podejścia.

Marka BMW na czele rynku premium

Rok 2016 przyniósł rynkowy sukces flagowej limuzynie BMW serii 7, która z 604 rejestracjami osiągnęła pozycję zdecydowanego lidera w swojej klasie. Propozycja nowoczesnego luksusu w postaci połączenia innowacji technologicznych i niespotykanego komfortu przekonała polskich klientów. Rozwija się także popyt na personalizację dóbr luksusowych, o czym świadczy także wzrost zamówień opcji BMW Individual o 50%.

Najpopularniejszym modelem w gamie BMW okazało się BMW serii 3, osiągając liczbę 1855 rejestracji. Niemal równą popularnością cieszyło się BMW serii 5 – model z 1786 egzemplarzy nadal prowadzi w klasie limuzyn biznesowych. Taki wynik w ostatnim roku przed zaplanowaną na luty 2017 premierą nowej generacji potwierdza atrakcyjność BMW w segmencie biznesowych samochodów klasy premium.

Rodzina BMW i rozwija się w dynamicznym tempie. W 2016 gama wzbogaciła się o model i3 z akumulatorem zwiększającym zasięg o połowę.  Firma rozbudowała również sieć punktów sprzedaży BMW i do 14 lokalizacji w całym kraju. W Polsce na drogi wyjechało w ubiegłym roku 91 modeli i3 (wzrost o 36%) oraz 26 sportowej hybrydy i8 (wzrost 86%) BMW nadal jest liderem w segmencie elektrycznych samochodów w Polsce z 55% udziałem w rynku.

Innowacje BMW i trafiają teraz do głównych serii marki pod postacią linii modelowej hybryd plug-in iPerformance. Portfolio obejmuje obecnie BMW serii 2 Active Tourer, BMW serii 3, BMW serii 7 i BMW X5, zaś w 2017 dołączą do nich hybrydy MINI Countryman oraz BMW serii 5. W kolejnych latach kolejne nowości: BMW i8 w wersji roadster oraz elektryczne BMW X3 i MINI.

W listopadzie 2016 na świecie zarejestrowany został 100 000. egzemlarz "zelekryfikowanych" modeli BMW.

Wyniki BMW M to potwierdzenie niezmiennie sportowych genów BMW. W 2016 roku zarejestrowano w Polsce 221 samochodów oznaczonych najmocniejszą literą na świecie, co oznacza blisko podwojenie wyniku z 2015 roku. W minionych 12 miesiącach miał miejsce m.in. rynkowy debiut BMW M2 Coupé czy BMW M5 Competition Edition. Do nowości zaplanowanych na 2017 rok należą wersje M Performance BMW serii 7 – BMW M760Li oraz nowe BMW M550i xDrive.

BMW utrzymało wysoką pozycję w segmencie samochodów kompaktowych premium. W Polsce zarejestrowano 895 egzemplarzy BMW serii 1 odnotowując w ten sposób 20% wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Wysoki poziom rejestracji z wynikiem 418 egzemplarzy utrzymały modele BMW serii 2 Active i Gran Tourer. Na uwagę zasługuje także 105% wzrost rejestracji X1 – do 1360 sztuk.

MINI nie takie mini

2016 okazał się świetny dla marki MINI, która urosła o 38,6%  i przekroczyła pułap 1,5 tys. rejestracji. Na drogi wyjechały 1573 modele MINI, na czele z trzy- oraz pięciodrzwiowym hatchbackiem, którego zarejestrowano 715 egzemplarzy. Drugim najpopularniejszym modelem w gamie był Countryman z 499 rejestracjami. Bardzo dobry wynik zanotował także mający swoją premierę w 2015 roku MINI Clubman – 335 rejestracji. W lutym 2017 rusza w Polsce sprzedaż oficjalnie nowego MINI Countryman, największego i najbardziej wszechstronnego modelu w 57-letniej historii MINI.

Coraz szybciej na dwóch kołach

W 2016 roku BMW Motorrad osiągnęło sukces dzięki zarejestrowaniu 1182 motocykli. Marka umocniła się na pozycji lidera w klasie motocykli powyżej 500cm3, z 24% udziałem w polskim rynku. Najpopularniejszym modelem marki był R 1200 GS ADVENTURE, który odnotował 227 rejestracji. Równie dobry wynik, z 215 rejestracjami, osiągnął R 1200 GS.

W 2017 roku zadebiutuje wyczekiwana nowa generacja R 1200 GS oraz model  K 1600 Bagger, który pozwoli BMW Motorrad wejść w nowy segment motocykli. Powiększy się także rodzina RnineT, która już wkrótce będzie reprezentowana przez 5 modeli w różnych wersjach stylistycznych.

BMW Group Polska utrzymuje pozycję lidera w segmencie samochodów premium dzięki atrakcyjnym modelom, ale także dzięki zapewnianiu klientom najwyższego poziomu usług.

W 2016 roku po raz pierwszy w Polsce klienci indywidualni mogli skorzystać z oferty finansowania BMW Comfort Lease. Niska rata, łatwe procedury i możliwość  wyboru nowego samochodu lub przejęcia go na własność po zakończeniu umowy to istotne czynniki wyboru.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

URSUS z rekordowym wzrostem sprzedaży w 2016 r.

URSUS C-3150V POWER

URSUS, jako jedyny polski producent ciągników, odnotował skokowy, aż 56,2% wzrost rejestracji nowych ciągników w 2016 r., co przełożyło się na 10% udział spółki na rynku. Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) wynika, że lubelski producent zakończył 2016 r. na pozycji lidera wzrostów w branży, zostawiając konkurencję daleko w tyle. W samym grudniu 2016 r. zarejestrowano 361 nowych maszyn URSUSA, co dało spółce pierwsze miejsce pod względem liczby zarejestrowanych ciągników.

– Na skokowy wzrost rejestracji ciągników URSUSA złożyło się kilka elementów. Skupiliśmy się rozbudowie i modernizacji sieci dealerskiej. W II połowie ubiegłego roku wprowadziliśmy do sprzedaży nowe modele ciągników, które stanowiły uzupełnienie dotychczasowej oferty w mocach średnich. Do tego doszło również atrakcyjne finansowanie oferowane przez spółkę z dwóch źródeł tzn. Spółdzielczą Grupę Bankową oraz Credit Agricole. Myślę, że wszystkie te elementy miały bezpośredni wpływ na zdecydowany wzrost zaufania rolników do polskiej marki jaką jest URSUS, a to z kolei przełożyło się na wzrost liczby rejestracji – podsumowuje Karol Zarajczyk, prezes spółki URSUS SA.

Od początku 2016 r. URSUS jako jedyny pokazał wzrost sprzedaży nowych ciągników. W omawianym okresie pozostali producenci znajdujący się w pierwszej dziesiątce z największym udziałem w polskim rynku, odnotowali znaczące spadki sprzedaży, podczas gdy URSUS osiągnął 56,2% wzrost rdr. Ponadto w grudniu 2016 r. URSUS znalazł się na pierwszym miejscu pod względem liczby rejestracji nowych ciągników. Zarejestrowano 361 sztuk nowych maszyn URSUSA.

 

Pozycja

Marka

Zmiana

styczeń – grudzień 2016 r.

styczeń – grudzień 2015 r.

1

URSUS

56,2%

904

396

2

CLAAS

-21,4%

388

471

3

KUBOTA

-22,3 %

895

1095

4

VALTRA

-46,7%

261

383

5

CASE IH

-49,1%

632

942

6

ZETOR

-50,2%

1104

1658

7

NEW HOLLAND

-59,1%

1291

2054

8

FARMTRAC

-63,5%

263

430

9

JOHN DEERE

-69,6 %

1105

1874

10

DEUTZ-FAHR

-83,2%

620

1136

Źródło: CEPiK

 

Spółka odnotowała wzrost udziału w rynku do 10% za 2016 r. z poziomu 3,22% w 2015 r. Tylko w grudniu 2016 r. udział rejestracji ciągników URSUSA w ogólnej liczbie rejestracji wyniósł 32%.

– Rok 2016 był dla URSUSA rokiem ekspansji na rynku krajowym. Dane dotyczące rejestracji nowych ciągników w 2016 r. potwierdzają, że URSUS to marka o ogromnym potencjale. W nadchodzącym roku chcemy skupić się na dalszym rozwoju segmentu ciągników i maszyn rolniczych, ponieważ gwarantują one spółce dynamiczny rozwój. Prowadzimy prace badawczo-rozwojowe nad nowymi konstrukcjami. Chcemy wzbogacić ofertę ciągników o własny układ przeniesienia napędu pod nazwą VIGUS. Wraz z wprowadzeniem do oferty nowych modeli zakładamy, że ich sprzedaż w kolejnych okresach będzie wzrastać, zwiększając udział URSUSA w rynku – mówi prezes Zarajczyk.

 

Źródło: Ursus

Ilustracja: Ursus

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand