Home

Solaris wchodzi na nowe rynki

Solaris Urbino 18

Pierwsze zamówienie z Holandii

40 przegubowych autobusów nowy Solaris Urbino 18 zostanie zamówionych przez firmę Connexxion. Będąca własnością Trandev, Connexxion jest jedną z największych w Holandii spółek pełniących usługi z zakresu transportu publicznego. To pierwszy kontrakt polskiego producenta na rynku holenderskim.

Zgodnie z założeniami umowy, wszystkie 40 autobusów zostanie dostarczone do końca bieżącego roku. Pojazdy zamówione przez Connexxion to autobusy przegubowe, zaopatrzone w dobrze znaną, holenderską jednostkę napędową DAF, spełniającą surowe normy czystości spalin EURO 6.

Nowe Solarisy Urbino 18 będą używane w holenderskim regionie Amstelland-Meerlanden, wewnątrz tak zwanego systemu transportu publicznego R-net.

„To, że zdobyliśmy zamówienie na hermetycznym rynku holenderskim, jest dla nas nadzwyczajnym i bardzo ważnym osiągnięciem. Możemy zapewnić pasażerów R-net i Connexxion, że dostarczymy pojazdy o najwyższym standardzie jakości i bezpieczeństwa”, powiedział Zbigniew Palenica, Wiceprezes Solaris Bus & Coach SA odpowiedzialny za Sprzedaż i Pojazdy Szynowe.

Solaris zdobywa pierwsze zamówienie w Luksemburgu

Jedno z największych, prywatnych przedsiębiorstw transportu publicznego w Luksemburgu, firma Sales-Lentz, zamówiła pierwszy autobus marki Solaris, który zasili jej flotę, obejmującą blisko 300 pojazdów. Zlecenie na nowego Solarisa Urbino 12 przewiduje dostawę pojazdu w ostatnim kwartale 2017 roku. To pierwszy kontrakt polskiego producenta na luksemburskim rynku.

Zgodnie z założeniami umowy, która podpisana została kilka dni temu, autobus wyposażony zostanie w silnik Cummins spełniający restrykcyjną normę czystości spalin EURO 6. Nowy Solaris Urbino 12 wyposażony zostanie w aż 39 miejsc siedzących, z których niektóre będą składane, tak by móc zapewnić podróżującym maksymalny komfort jazdy.

Autobus polskiego producenta z Bolechowa poruszał będzie się w rejonie luksemburskiego miasta Bascharage, które oddalone jest od podpoznańskiej fabryki o około 1050 km.

„Na początku roku wygraliśmy przetarg na dostawę 208 autobusów hybrydowych do Belgii, przed kilkoma dniami świętowaliśmy wejście na rynek holenderski, a dziś zdobywamy zamówienie od luksemburskiego przewoźnika. To niezwykły powód do dumy i radości, że kraje Beneluksu doceniają naszą markę. Jest to tym samym dowód uznania dla pracy naszych inżynierów i konstruktorów, którzy nieustannie pracują nad innowacyjnymi i ekologicznymi rozwiązaniami” – powiedział Zbigniew Palenica, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach SA.

Luksemburski operator komunikacji miejskiej Sales-Lentz zainteresowany jest ekologicznymi i innowacyjnymi rozwiązaniami. Od 6 do 10 marca 2017 testował on również nowego Solarisa Urbino 12 electric, który poruszał się po dwóch liniach miasta Bascharage i świetnie sprawdził się na tamtejszych trasach.

Produkty Solarisa były jak dotąd obecne w 30 krajach. Dzięki nowym zamówieniom z Holandii i Luksemburga, liczba ta wzrośnie do 32. Łączna liczba pojazdów, które producent z Bolechowa dostarczył do klientów w ponad 600 miastach świata, zbliża się do 15.000.

 

Źródło: Solaris

Ilustracja: Solaris

Panek SA uruchamia system car-sharingu w Warszawie

Toyota Yaris Panek

300 egzemplarzy modelu Toyota Yaris Hybrid trafi do nowego systemu car-sharingu w Warszawie, tworzonego przez firmę Panek SA. Jest to jedna z największych flot hybrydowych w kraju. Niskoemisyjne samochody miejskie Toyoty będzie można wynajmować na minuty lub godziny przy pomocy aplikacji na smartfona. W kwietniu ruszy darmowy program testowy systemu Panek CarSharing, do którego nadal trwają zapisy. Samochody dostarczyła firma Toyota Dobrygowski.

Hybrydowe Yarisy pojawią się na ulicach Warszawy już w połowie kwietnia. Będzie to największa flota samochodów hybrydowych segmentu B w Polsce i jeden z największych parków hybryd. Projekt rozpoczyna się programem testów, w którym weźmie udział 3000 kierowców. Może się do niego zgłosić każdy, kto posiada prawo jazdy od co najmniej roku oraz kartę płatniczą. Korzystanie z samochodów na etapie testowym będzie bezpłatne – wystarczy się zarejestrować w usłudze Panek CarSharing. Termin zapisów mija 12 kwietnia.

„Szukamy osób, które będą jeździć naszymi autami i opowiedzą o swoich wrażeniach. Zależy nam na tym, żeby usługa Panek CarSharing była jak najlepiej dopasowana do potrzeb warszawiaków, dlatego tak wielką wagę przykładamy do tego testu i udostępniamy nowe samochody bez żadnych opłat. Dla nas wartością są opinie testujących i ich sugestie. Być może zainspirują nas i wprowadzimy do usługi coś, czego wcześniej nie zakładaliśmy” – skomentowała Katarzyna Panek, Rzecznik Prasowy Panek S.A.

„Toyota Yaris Hybrid to samochód idealny do miasta. Jest zwinny, bardzo mało pali, łatwo się nim parkuje dzięki niewielkim gabarytom oraz kamerze cofania, a bogate wyposażenie i automatyczna skrzynia biegów zapewniają najwyższy komfort jazdy. System car-sharingu wykorzystujący najoszczędniejszą hybrydę na rynku połączy niskie koszty eksploatacji z komfortem podróżowania. Nie będziemy musieli martwić się ani o zużycie paliwa, ani o miejsce do parkowania” – uważa Robert Mularczyk, PR Manager Toyota Motor Poland.

Samochody dostarczył autoryzowany dealer Toyota Dobrygowski, który od lat współpracuje z firmą Panek. Auta z napędem hybrydowym o mocy 100 KM mają wyposażenie Premium z pakietem City, zawierającym m.in. automatyczną skrzynię w standardzie, przednie lampy przeciwmgielne, podgrzewane lusterka zewnętrzne i kamerę cofania. Ponadto są wyposażone w 7 poduszek powietrznych, system wspomagający pokonywanie podjazdu, automatyczną klimatyzację i system multimedialny z ekranem dotykowym.

System Panek CarSharing to prosty, bezobsługowy wynajem aut. Samochody zaparkowane są na terenie miasta i widoczne w aplikacji mobilnej. Żeby auto wypożyczyć, należy jedynie odnaleźć je na mapie aplikacji mobilnej Panek CS, zarezerwować, potem „otworzyć smartfonem” i ruszać w drogę. Auto zwrócić można w każdym miejscu na terenie miasta, gdzie parkowanie jest dozwolone, wystarczy „zamknąć samochód smartfonem”, żeby stał się dostępny dla innych użytkowników.

Usługa Panek CarSharing realizowana przez firmę Panek S.A. to największe przedsięwzięcie tego typu w Polsce. Ma ona na celu usprawnienie i zróżnicowanie transportu miejskiego przy równoczesnym ograniczeniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Z tego powodu operator wybrał hybrydy Toyoty – Yaris Hybrid zużywa w mieście tylko 3,1 l/100 km benzyny i emituje zaledwie 75 g/km CO2.

„O zaletach samochodów hybrydowych przekonują się zarówno klienci indywidualni, jak i duże firmy, obsługujące liczne floty pojazdów. Napęd hybrydowy wybrały już takie instytucje jak PZU, Orange, Provident czy Panasonic, dlatego cieszy mnie fakt, że hybrydowe Yarisy będą dostępne także w Warszawie. Panek SA jest kolejną firmą, stawiającą na hybrydy w swojej flocie, i to na tak dużą skalę” – skomentował Sebastian Myślikowski, Kierownik Handlowy Toyota Lubin Dobrygowski.

 

Źródło: Toyota

Ilustracja: Toyota

Ursus zaprezentował autobus elektryczno-wodorowy

Ursus demo hydrogen bus

Ursus w Lublinie, w obecności Premiera Jarosława Gowina, Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, zaprezentował autobus elektryczno-wodorowy City Smile Fuel Cell Electric Bus. Autobus jest konstrukcją własną spółki Ursus Bus stworzoną we współpracy z podmiotami zagranicznymi. Pojazd produkowany będzie w Lublinie. Pierwsza seria zostanie skierowana do produkcji niezwłocznie po pierwszych zamówieniach.

– Autobus będzie produkowany w Lublinie, gdzie mamy przygotowaną infrastrukturę produkcyjną. Pierwsza seria zostanie skierowana do produkcji niezwłocznie po podpisaniu pierwszych zamówień. Intensywnie pracujemy nad pozyskaniem odbiorców. Mam nadzieję, że to kwestia od kilku do kilkunastu miesięcy – mówi Karol Zarajczyk, prezes spółki Ursus.

City Smile Fuel Cell Electric Bus – innowacyjny autobus elektryczno-wodorowy

City Smile Fuel Cell Electric Bus to konstrukcja własna spółki Ursus Bus stworzona w fabryce w Lublinie. Wodór składowany jest w 8 butlach umieszczonych na dachu pojazdu. Ich łączna pojemność to 35 kg. Pojazd spala ok. 7 kg na 100 km. Na jednym tankowaniu autobus może przejechać ok. 450 km.

– Pojazdy zasilane paliwem wodorowym to przyszłość w transporcie drogowym. Liczymy na spore zainteresowanie naszym autobusem elektryczno-wodorowym na rynkach zachodnioeuropejskich, na których tego typu środki transportu ze względów ekologicznych są coraz popularniejsze i kosztowo bardziej konkurencyjne w porównaniu z tradycyjnymi pojazdami – mówi prezes Zarajczyk.

Pojazd pomieści minimum 75 pasażerów, z czego 28 na miejscach siedzących. Układ siedzeń może być przebudowany w zależności od zapotrzebowania odbiorcy. Drzwi autobusu rozmieszczone są w układzie 1-2-2, podłoga jest w całości niska.

Dalszy rozwój Ursusa na rynku e-pojazdów

Polskie władze widzą potencjał w ekologicznych środkach transportu. Spółka spodziewa się wsparcia publicznego dla produkcji takich rozwiązań. Obecnie Ursus w swojej ofercie posiada również dwa elektryczne autobusy – Ursus City Smile oraz Ursus Ekovolt. W zakładach w Lublinie Grupa jest w stanie wyprodukować obecnie ok. 100 autobusów rocznie. Ursus chce kontynuować rozwój w segmencie elektromobilności. Władze spółki chcą, by za 3-4 lata, Ursus produkował kilkaset elektrycznych autobusów i trolejbusów rocznie.

– Ursus szczególnie mocno koncentruje się na ekologicznych środkach transportu. Obecnie prowadzimy kilkanaście projektów w segmencie elektromobilności, które, biorąc pod uwagę strategię rozwoju transportu w Unii Europejskiej oraz wsparcie polskiego rządu dla produkcji takich rozwiązań, gwarantują nam dalszy dynamiczny rozwój. Chcemy być w czołówce europejskiego rynku producentów pojazdów ekologicznych – podsumowuje prezes Zarajczyk.

 

 

Źródło: Ursus

Ilustracja: Ursus

Największy afrykański kontrakt Ursusa

Ursus Zambia

23 marca 2017 r. w obecności Ministra Finansów Zambii, Felixa Mutati, na wniosek Prezydenta Republiki Zambii, Jego Ekscelencji Edgara Chagwy Lungu oraz Członków Rządu Republiki Zambii, URSUS podpisał z firmą IDC umowę na dostawę 2694 ciągników o mocach od 47 do 180 KM oraz 2506 maszyn rolniczych, m.in. przyczep, rozrzutników obornika, pras zwijających do słomy i siana, bron oraz pługów wraz z oprzyrządowaniem i częściami zamiennymi. Dodatkowo kontrakt zakłada wybudowanie nowoczesnego zakładu montażu produktów URSUS strefie ekonomicznej Lusaka-Południe i autoryzowanych centrów serwisowych w każdej z dziesięciu prowincji kraju.

Łączna wartość umowy (w momencie jej zawarcia) wynosi 100 mln USD. Przystąpienie do realizacji kontraktu nastąpi niezwłocznie po otrzymaniu przez spółkę zaliczki w wysokości 40% całkowitej wartości kontraktu. Zakończenie projektu przewidywane jest w terminie do roku od momentu rozpoczęcia jego realizacji.

Obecny portfel afrykański spółki wynosi 197,3 mln zł. Dotąd spółka zawarła kontrakty w Afryce o wartości 140 mln USD.

Rozwój przy wsparciu rządowym

Rząd Zambii planuje przeprowadzenie narodowego programu mechanizacji rolnictwa, przyczyniając się do rozwoju społecznego obszarów wiejskich i poprawy poziomu życia ludności. Na sfinansowanie projektu, władze Republiki Zambii zwróciły się do władz Polskich o udzielenie preferencyjnego kredytu rozwojowego na zasadach pomocy wiązanej, zgodnej z zasadami Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD).

Płatność za towary będzie realizowana zgodnie z warunkami umowy międzyrządowej oraz porozumień, które zostaną zawarte pomiędzy Bankiem Gospodarstwa Krajowego i Ministerstwem Finansów Zambii. Pierwsza transza – w formie 40% zaliczki, tj. 40 mln USD – zostanie wypłacona przed rozpoczęciem dostaw, kolejna – 58 mln USD zostanie wypłacona po przedstawieniu dokumentów przewozowych do kolejnych wysyłek. Ostatnia transza, tj. 2 mln USD, zostanie zapłacona po podpisaniu przez IDC protokołów odbioru towarów z każdej wysyłki.

 

 

Źródło: Ursus

Ilustracja: Ursus

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand