Home

Drugi system carsharingu w Warszawie - Traficar już dostępny w stolicy

Renault Clio Traficar

Nowoczesny system carsharingu Traficar jest już dostępny w Warszawie. Renault Polska podpisało z firmą Traficar, świadczącą usługi wynajmu samochodów na minuty, umowę na dostawę 1000 aut. Pierwszym miastem, w którym sprawdził się system Traficar był Kraków, gdzie do dostępnych jest już 100 samochodów Renault Clio. Od początku czerwca usługa uruchomiona została również w Warszawie.

Flota Renault Clio w wersji Limited, z logo Traficara, pojawiła się na ulicach Śródmieścia, Żoliborza, Woli, Ochoty, Mokotowa, Pragi Północ i Pragi Południe. Będzie to pierwsze siedem dzielnic, które obejmie system Traficar w Warszawie. Po udanym starcie w Krakowie, nowoczesny system carsharingu Traficar będzie teraz dostępny również na ulicach Warszawy. Wraz z uruchomieniem systemu mieszkańcy stolicy otrzymają nową, wygodną alternatywę w postaci samochodów, które będą mogli wypożyczać na minuty. Renault Clio będzie można wypożyczyć z dowolnego miejsca na terenie miasta i oddać je w dowolnym momencie i miejscu na terenie miasta, w granicach działania systemu. Do dyspozycji użytkowników będzie 300 samochodów.

Traficar zakupił od Renault Polska 1000 aut, które do końca 2017 roku mają stopniowo zasilać jego flotę. Projekt może zostać rozszerzony w kolejnych dwóch latach. Samochody będą sukcesywnie wprowadzane w kolejnych miastach, wraz z uruchamianiem usługi oferowanej przez Traficar. Strategicznym partnerem rozwoju Traficara w Polsce jest Renault Polska i PKN ORLEN.

Idea carsharingu staje się coraz bardziej popularna i wielu Polaków docenia zalety korzystania w ten sposób z auta. Plusem takiego rozwiązania, jak podkreślają użytkownicy, jest możliwość korzystania z auta bez konieczności ponoszenia kosztów związanych z jego utrzymaniem. W Krakowie w niespełna osiem miesięcy w systemie Traficar zarejestrowało się ponad 15 000 osób.

Jak działa Traficar?

Podstawą korzystania z usługi Traficar jest pobranie mobilnej aplikacji na smartfony i rejestracja w systemie. Po aktywowaniu konta użytkownik za pomocą mapy odnajduje najbliższy samochód i rezerwuje go. Następnie powinien w ciągu 15 minut dotrzeć do auta, zeskanować umieszczony na nim kod QR i od tej pory może cieszyć się jazdą.

Ceny za korzystanie z systemu Traficar w Warszawie będą identyczne z krakowskimi. Każdy przejechany kilometr kosztuje 0,80 zł, minuta jazdy – 0,50 zł, a minuta postoju – 0,10 zł. W zakresie możliwości parkowania usługa będzie dostępna w tzw. modelu otwartym (ang. free-floating), co oznacza, że samochód można zwrócić w dowolnym miejscu, a nie jedynie w wyznaczonych punktach oraz na dedykowanych stacjach PKN ORLEN.

Renault Clio w Warszawie

Renault Clio dostępne w Warszawie, to wersja Limited z silnikiem Energy TCe 90. Dynamiczna sylwetka auta została podkreślona dużymi, 16-calowymi aluminiowymi felgami, listwami bocznymi, listwą zderzaka tylnego oraz osłonami lusterek

w kolorze lśniącej czerni. Samochód został wyposażony m.in. w funkcjonalny system multimedialny Media Nav Evolution z nawigacją. Poprzez 7-calowy ekran dotykowy użytkownik ma dostęp do nawigacji, radia i technologii Bluetooth, która umożliwia podłączenie telefonu. Samochód jest wyposażony w system wspomagania przy ruszaniu pod górę, który będzie pomocny na drogach o dużym nachyleniu. Codzienne parkowanie w mieście ułatwi system wspomagania parkowania tyłem. Clio oferuje atrakcyjne, niezwykle funkcjonalne wnętrze, zapewniające komfort wszystkim pasażerom. Posiada bagażnik o pojemności 300 dm³, a przestrzeń w kabinie można łatwo przystosować do różnych potrzeb.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Ursus Bus S.A. tworzy konsorcjum „Polski E-BUS”

Solaris Urbino 12 electric

Ursus Bus S.A. podpisał umowę założycielską konsorcjum „Polski E-BUS”. Celem inicjatywy, która zrzesza 11 przedsiębiorstw i instytucji naukowo-badawczych jest współpraca przy poszukiwaniu rozwiązań dla transportu miejskiego opartego o autobusy elektryczne. Konsorcjum ma stworzyć projekt nowego, całkowicie polskiego, autobusu elektrycznego następnej generacji dla transportu publicznego.

Oficjalne podpisanie umowy odbyło się podczas konferencji Ministerstwa Rozwoju - „Zrównoważona mobilność – wyzwania i szanse dla miast” - odbywającej się 8-9 czerwca br. w G2A Arena w Jasionce k. Rzeszowa. Powstanie inicjatywy ogłosił na panelu „Jaka będzie rola autobusów o napędzie alternatywnym w rozwoju zrównoważonej mobilności miejskiej?”, Tomasz Nita, Prezes Ursus Bus.

Konsorcjum „Polski E-BUS” powstało aby zacieśnić współpracę zainteresowanych firm w segmencie produkcji autobusów elektrycznych oraz stworzyć projekt innowacyjnego elektrycznego autobusu. Pojazd ma być konkurencyjny w Polsce i na rynkach światowych, pod kątem parametrów technicznych i finansowych. Jego kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego. Inicjatywa ma zjednoczyć siły polskich firm, aby osiągnąć efekt synergii – inwestować i rozwijać transport miejski w modelu współpracy. Istotne jest to, że konsorcjum nie zajmuje się tylko opracowaniem produktu jakim jest autobus elektryczny, ale przede wszystkim poszukuje najlepszych rozwiązań transportowych dla społeczeństwa, w tym zajmuje się m.in.: identyfikacją potencjalnych problemów dotyczących transportu miejskiego i szukaniem dla nich rozwiązań, zwiększeniem efektywności, ekonomiki i bezpieczeństwa stosowanych metod technologicznych. Konsorcjum chce także zwrócić uwagę na aspekty społeczno-zdrowotne elektrycznego transportu publicznego, czyli na coś na co nikt wcześniej nie zwracał uwagi.

Konsorcjum zebrało się w celu udziału w programie budowy i dostarczenia polskiego autobusu elektrycznego we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju. Działalność Polskiego E-BUSA związana jest z promowanym przez polskie Ministerstwo Rozwoju programem rozwoju elektromobilności.

Lider inicjatywy, Ursus Bus S.A. dysponuje znaczącym doświadczeniem w projektowaniu i budowie bezemisyjnych autobusów i trolejbusów miejskich. Głównym celem spółki jest innowacyjne podejście do elektromobilności, która jest jednym z najbardziej zaawansowanych zagadnień w transporcie publicznym. Spółka współpracuje z renomowanymi partnerami zarówno naukowymi jak i komercyjnymi przy rozwoju segmentu pojazdów elektrycznych. Firma z sukcesem eksploruje branżę transportu miejskiego oferując ok. 10 modeli autobusów i trolejbusów miejskich, w tym autobusy elektryczne. W roku 2016 spółka wygrała dwa przetargi na dostarczenie środków transportu miejskiego do Torunia i Warszawy, które są jednymi z pierwszych nakierowanych na zakup pojazdów zeroemisyjnych.

- Elektromobilność to przyszłość transportu na całym świecie, a w szczególności w zurbanizowanej Europie. Z roku na rok będzie się zwiększał udział w rynku pojazdów elektrycznych, w szczególności tych zaprojektowanych dla sektora transportowego w aglomeracjach miejskich czy dla transportu publicznego. Najnowsze europejskie porozumienia klimatyczne oraz rosnące wymagania środowiskowe powodują, że kategorię pojazdów elektrycznych dla transportu publicznego czeka dynamiczny rozwój. Władze wielu miast w całej Europie już teraz wymieniają stary tabor pojazdów komunikacji miejskiej na zeroemisyjne autobusy elektryczne. Nasza inicjatywa jest odpowiedzią na te światowe trendy - przyznał Tomasz Nita, Prezes Ursus Bus.

Oprócz Ursus Busa członkami konsorcjum zostało także 10 innych podmiotów.

POL-MOT Holding S.A. - to polska grupa kapitałowa obecną na polskim i światowym rynku od 1968 roku, uczestniczącą w rozwoju motoryzacji w Polsce – tak w zakresie samochodów osobowych, jak pojazdów użytkowych, prowadząc jednocześnie działalność w innych sferach gospodarczych i finansowych.

Zakład Elektroniki Przemysłowej ENIKA Sp. z o.o. - przedmiotem jego działania jest projektowanie, produkcja i serwis urządzeń elektronicznych i energoelektronicznych dla taboru kolejowego, tramwajowego, autobusowego i trolejbusowego oraz dla przemysłu. Spółka dynamicznie rozwija eksport na rynki europejskie. Podstawowym celem strategii firmy jest oferowanie nowoczesnych produktów, niezawodnych i tanich w eksploatacji. Firma powstała w 1992 r.

Bmz Poland Sp. z o.o. - jest producentem inteligentnych i zawansowanych systemów baterii trakcyjnych i układów zarządzania pracą tych baterii. Firma, współpracując z największymi na świecie producentami ogniw litowo-jonowych, niezwykle szybko absorbuje i rozwija najbardziej innowacyjne technologie w zakresie baterii do autobusów elektrycznych. Polska firma jest jednocześnie członkiem międzynarodowej grupy BMZ – europejskiego lidera w zakresie baterii litowo-jonowych.

Przemysłowy Instytut Motoryzacji (PIMOT) - jest profesjonalną, wiarygodną i sprawną ekonomicznie jednostką naukowo–badawczą zaangażowaną w rozwój polskiej motoryzacji, dysponującą nowoczesną infrastrukturą badawczą i aktywnie uczestniczącą w procesie przemian i rozwoju gospodarki polskiej. Potencjał naukowo-badawczy Instytutu oraz kompetencje i umiejętności wysoko wyspecjalizowanej kadry naukowej i inżynieryjno-technicznej dorównują europejskim ośrodkom badawczo–rozwojowym.

Kompozyty Sp. z o.o. - posiada ponad 10-letnie doświadczenie w projektowaniu i produkcji wyrobów z tworzyw sztucznych, jest firmą produkcyjną oferującą elementy z tworzyw kompozytowych dla przemysłu motoryzacyjnego i elektromaszynowego oraz dla szerokiej gamy innych zastosowań przemysłowych.

SAV Studio Damian Talar - to specjalistyczna, innowacyjna firma, zajmująca się designem, projektowaniem mechanicznych, energetycznych i elektronicznych rozwiązań autobusów i trolejbusów, tworzeniem oprogramowania sterującego centralnymi komputerami oraz napędami pojazdów oraz przygotowywania dokumentacji technologicznej i serwisowej dla producentów autobusów.

XDISC S.A. - jest innowacyjną firmą, działającą na rynku od 2003 roku, specjalizującą się w produkcji modułów fotowoltaicznych, wytwarzaniem modułów standardowych i elastycznych oraz modułów na potrzeby systemów BIPV. Prowadzi intensywną działalność B+R, w celu optymalizowania procesu produkcji i doskonalenia wytwarzanych modułów pod względem wydajności i wytrzymałości oraz nowych zastosowań. Oprócz działalności związanej z odnawialnymi źródłami energii zajmuje się również produkcją nośników optycznych.

INNOVATIVE TRADE AND PRODUCT STRATEGIES Sp. z o.o. - jest międzynarodową firmą konsultingowo-inżynierską w zakresie rozwiązań energetycznych i transportowych, koncentrującą się na napędach elektrycznych, konwersji mocy i autonomicznych systemach sterowania.

Zakład Maszyn Elektrycznych EMIT S.A. - jest firmą zajmującą się projektowaniem i produkcją silników elektrycznych niskiego i wysokiego napięcia, ponadto jest jednym z czołowych w Polsce producentów trójfazowych maszyn elektrycznych niskiego i wysokiego napięcia, średniej i dużej mocy. Posiada ponad 90-letnie doświadczenie w projektowaniu, produkcji, serwisie i eksploatacji silników elektrycznych i generatorów.

AIU + Sp. z o.o. - jest spółką zajmującą się akceleracją działalności innowacyjnej, poprzez wykorzystanie narzędzi analizy finansowo-rynkowej oraz stosowanie adekwatnych do wdrażanego rozwiązania metod badania rynku, ryzyka i potencjału projektu.

 

Źródło: Ursus

Ilustracja: Ursus

Wielton przejmuje niemiecką grupę Langendorf

Wielton Langendorf

Grupa Wielton podpisała umowę dotyczącą przejęcia 80 proc. udziałów Grupy Langendorf, niemieckiego producenta naczep, w tym m.in. specjalistycznych pojazdów do przewozu szkła i prefabrykatów. Wartość transakcji wyniosła 5,3 mln EUR. W następstwie transakcji Grupa Wielton ma zwiększyć swoje przychody o 200 mln PLN w skali roku.

- Przejęcie Langendorf jest składową Strategii Wzrostu 2020, dokładnie przemyślanego planu, który zaczynamy realizować. Langendorf jest marką z ponad 125-letnią tradycją, o bardzo dobrej międzynarodowej renomie. Dzięki tej akwizycji Grupa Wielton przede wszystkim poszerzy portfel produktowy. Zwiększy również swój udział w bardzo dojrzałym, największym w Europie rynku niemieckim. Rocznie sprzedawanych jest tu aż 54 tys. naczep i przyczep – mówi Mariusz Golec, Prezes Zarządu Wielton S.A.

Langendorf z siedzibą w Waltrop jest rodzinną firmą, z ponad 70-letnim doświadczeniem w produkcji naczep. Należy do czołowych europejskich producentów pojazdów oferujących szeroką gamę produktów: naczep, wywrotek, transporterów prefabrykatów budowlanych, naczep niskopodwoziowych, dwupoziomowych, transporterów szkła technicznego, pojazdów specjalnych. Spółka jest liderem w Niemczech w segmencie pojazdów do przewozu szkła i ma 57-proc. udział w rynku. W ubiegłym roku na drogi wyjechało łącznie 1000 pojazdów wyprodukowanych w zakładach w Waltrop. Langendorf realizuje 53 proc. własnej sprzedaży na rynku niemieckim, a 47 proc. produkcji trafia do Włoch, Polski, Norwegii, Holandii, Szwajcarii, Austrii, Francji, Japonii i Singapuru.

W procesie negocjacji transakcji Grupę Wielton wspierały firmy: JP Weber Investment Advisory sp. z o.o. oraz kancelaria DZP – Domański, Zakrzewski, Palinka sp. k.

 

 

Źródło: Wielton

Ilustracja: Wielton

Polski samochód elektryczny - Ursus Elvi

Ursus Elvi

W trakcie ceremonii firmy H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A. i Ursus S.A. podpisały umowę na opracowanie projektu dostawczego samochodu elektrycznego o dopuszczalnej masie 3.5 t. HCP opracuje silnik do samochodu, a Ursus zaprojektuje i wyprodukuje pojazd. Na podstawie tego porozumienia HCP wdroży swój innowacyjny napęd elektryczny do pojazdu wyprodukowanego przez firmę URSUS.

Umowę sygnowali: Andrzej Zarajczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Ursus SA. i Wojciech Więcławek, Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A. Uroczystość odbyła się w obecności Premiera Mateusza Morawieckiego, Jadwigi Emilewicz, podsekretarza stanu w ministerstwie rozwoju, oraz Tomasza Pisuli, Prezesa Zarządu PAIH.

- Angela Merkel powiedziała kilka miesięcy temu, że punkt kulminacyjny współpracy polsko-niemieckiej jest jeszcze przed nami. Obserwując dzisiejszą uroczystość tylko się w tym utwierdzam. Polska już dzisiaj jest dla Niemiec większym rynkiem eksportowym, niż choćby Rosja i inne kraje europejskie. To świadczy o naszym potencjale – powiedział Mateusz Morawiecki.

- Mały samochód dostawczy który powstanie na mocy podpisanej dzisiaj umowy, w naszej opinii idealnie wpisuje się w program elektromobilności zapoczątkowany przez Premiera Morawieckiego, a także jest polską odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku polskiego oraz rynków europejskich na mały kompaktowy elektryczny samochód dostawczy, który z powodzeniem może być użytkowany zarówno przez służby pocztowe, komunalne czy segment hotelarski – powiedział Andrzej Zarajczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Ursus SA.

- Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na świecie, wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję. Innowacyjne napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia podwyższony moment obrotowy. Jest o 15 % większy niż rozwiązania dostępne na rynku. Nasze rozwiązanie wyróżnia też bezczujnikowe sterowanie silnikiem, które zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność. Nasze napędy są mniejsze, a przez to lżejsze, przez co idealnie nadają się do zastosowania w pojazdach. HCP jest też producentem stacji do ładowania tego typu pojazdów. Nasze rozwiązania stwarzają więc dogodne warunki dla rozwoju technologii elektromobilności w Polsce – powiedział Wojciech Więcławek, Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A.

Samochód do 3.5 tony stworzony wspólnie z firmą H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A. będzie miał minimalną ładowność 1100 kg, zasięg na jednym ładowaniu baterii to ok., 150 km a prędkość maksymalna wyniesie 100 km/h. Wszelkie parametry będzie można dopasować do indywidualnych potrzeb klienta. Wysokość prezentowanego samochodu wyniesie ok. 2 m, aby bez problemu mógł wjechać na parking podziemny np. w Centrum handlowym.

Model, który jest przedmiotem podpisanej dzisiaj umowy będzie posiadał dwa rozwiązania silnikowe. W przypadku pierwszego silnik będzie umiejscowiony centralnie i będzie dysponował mocą 60-70 kw. W drugim przypadku możliwe jest rozłożenie mocy na dwa silniki każdy o mocy 35 kw. W chwili obecnej rozpatrywana jest możliwość zabudowy silników w kołach. Do prezentowanego modelu istnieje możliwość dobrania każdego rodzaju zabudowy np. zabudowa skrzyniowa, kontenerowa lub specjalistyczna w zależności od potrzeb i specyfiki pracy potencjalnego kontrahenta. Samochód oferowany będzie w wersji 3 osobowej. Zastosowane w nim baterie są litowo jonowe z możliwością szybkiego doładowania do 90% w czasie 15 min, co zdecydowanie zwiększa jego zasięg.

 

Źródło: Ursus

Ilustracja: Ursus

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand