Home

Ursus S.A. i Ursus Bus S.A. łączą siły z Politechniką Warszawską

Ursus Bus Politechnika Warszawska

Politechnika Warszawska podpisała umowę z Konsorcjum Polski E-BUS, reprezentowanym przez URSUS BUS S.A., na opracowanie projektu bezemisyjnego, elektrycznego autobusu. Pod kątem parametrów technicznych i finansowych pojazd będzie konkurencyjny i innowacyjny na rynku polskim i światowym. Pomiędzy Politechnika Warszawską i URSUS S.A. podpisany został również list intencyjny odnawiający współpracę przy innych projektach.

Umowa zakłada opracowanie projektu polskiego bezemisyjnego autobusu elektrycznego najnowszej generacji. Współpraca przewiduje także wzajemne wsparcie badawczo-rozwojowe obecnych i przyszłych działań konsorcjum. Istotnym elementem podpisanej umowy jest wykorzystanie potencjału uczelni, w szczególności kadry dydaktycznej oraz najbardziej uzdolnionych studentów. Sygnatariusze będą brali udział w badaniach i symulacjach związanych z testowaniem proponowanych przez konsorcjum rozwiązań. Dzięki współpracy kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego.

Umowę podpisali: przedstawiciel Politechniki Warszawskiej prof. dr hab. inż. Stanisław Wincenciak, Prorektor ds. Rozwoju PW oraz Tomasz Nita, prezes URSUS BUS S.A.

– Nasza uczelnia to wiodący ośrodek naukowo-badawczy, prowadzący prace w zakresie badań podstawowych, rozwojowych i wdrożeniowych oraz udzielający doradztwa technicznego w zakresie nowoczesnych technologii, wykonywania ekspertyz, opinii naukowych m.in. z zakresu budowy pojazdów, rozwiązań z obszaru elektromobilności i nowoczesnych materiałów – powiedział Stanisław Wincenciak.

– URSUS BUS S.A. dysponuje znaczącym doświadczeniem w projektowaniu i budowie bezemisyjnych autobusów oraz trolejbusów miejskich. Głównym celem spółki jest innowacyjne podejście do elektromobilności, jednego z najbardziej zaawansowanych sektorów transportu publicznego. Spółka współpracuje z renomowanymi partnerami, zarówno naukowymi, jak i komercyjnymi w rozwoju pojazdów elektrycznych – podkreślił Tomasz Nita.

Dodatkowo URSUS BUS S.A. i Politechnika Warszawska sygnowały list intencyjny, który odnawia współpracę przy innych projektach, a także zapewnia kontynuację wymiany doświadczeń, współpracę ekspercką oraz promowanie przedsiębiorczości i innowacyjności. Porozumienie dotyczy również realizacji projektu konstrukcji przekładni przełączanej pod obciążeniem do ciągników o mocy 80-115 KM.  Dokument podpisał prof. dr hab. inż. Stanisław Wincenciak, Prorektor ds. Rozwoju Politechniki Warszawskiej oraz Karol Zarajczyk, Prezes Zarządu Ursus S.A.

– Żaden poważny producent ciągników, żadna poważna firma mająca ambicje motoryzacyjne nie może funkcjonować bez wsparcia wiodących uczelni, a taką niewątpliwie jest Politechnika Warszawska. Doświadczenie i wiedza uczelni pozwoli nam zrobić krok milowy i stać się w krótkim czasie bardzo konkurencyjną firmą. Niezwykle istotną kwestią w rozwoju jest elektromobilność. Ponieważ silnik spalinowy nie jest już jedynym technologicznym rozwiązaniem, mamy obecnie szansę zaistnieć na rynkach europejskich z elektrycznymi autobusami i samochodami dostawczymi – powiedział Karol Zarajczyk.

 

 

Źródło: Ursus

Ilustracja: Politechnika Warszawska

Mercedes-Benz buduje nową fabrykę silników w Jaworze

Mercedes fabryka Jawor

Oficjalnym aktem wmurowania kamienia węgielnego Mercedes-Benz rozpoczął budowę nowej fabryki silników w Jaworze. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych metod produkcji i innowacyjnych technologii „Przemysłu 4.0” zakład wyznaczy nowe wzorce w produkcji układów napędowych. „Nowa fabryka silników w Jaworze stanowi ważny element naszej strategii rozwoju. Będzie zaopatrywała nasze fabryki samochodów w niezwykle wydajne silniki nowej generacji”, mówi Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Cars odpowiedzialny za produkcjęi zarządzanie łańcuchem dostaw.

Nowy zakład produkcyjny w Jaworze, powstający na obszarze około 50 hektarów, jest pierwszą fabryką Mercedes-Benz w Polsce. Będzie wytwarzał silniki czterocylindrowe do samochodów osobowych Mercedes-Benz. Wartość inwestycji koncernu Daimler w Jaworze wynosi około 500 mln euro. Dzięki niej powstanie tu około 500 miejsc pracy.

W oficjalnej uroczystości wmurowania kamienia węgielnego na terenie przyszłej fabryki wzięli udział: wicepremier i minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki, ambasador Republiki Federalnej Niemiec Rolf Nikel, szef produkcji zespołów napędowych Mercedes-Benz Cars i dyrektor zakładu Mercedes-Benz w Untertürkheim Frank Deiss oraz prezes Mercedes-Benz Manufacturing Poland dr Andreas Schenkel, a także inni goście ze świata polityki i biznesu oraz władze lokalne.

"Polska stawia na inwestorów zagranicznych, którzy wzmacniają nasz ekosystem gospodarczy o wysoko zaawansowane technologie. To bardzo dobra wiadomość dla nas wszystkich, że Polska stała się strategicznym miejscem dla inwestycji takiego koncernu jak Daimler. Właśnie w Jaworze powstanie unikatowy zakład, w którym produkowane będą silniki samochodowe najnowszej generacji. Inwestycja Daimlera oznacza również nowe perspektywy biznesowe dla setek krajowych, zwłaszcza regionalnych, firm kooperujących oraz otwartą współpracę naszego partnera z uczelniamii placówkami szkolnictwa zawodowego. Polska staje się powoli europejskim liderem w pozyskiwaniu inwestycji typu „greenfield” w obszarze innowacyjnego przemysłu, realizując tym samym jeden z celów Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju", zaznaczył wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.

Standardy „Przemysł 4.0“ i Green Production

Jaworska fabryka silników ma połączyć najnowsze standardy branżowe z ideą „Przemysłu 4.0” i stać się wzorcem w dziedzinie produkcji silników. Oprócz ultranowoczesnych urządzeń i technologii, będą w niej wykorzystywane np. aplikacje mobilne, służące do zarządzania kadrami i energią. Z kolei dynamiczne systemy produkcji umożliwią wytwarzanie różnych wersji silników na jednej linii. „Tu, w Jaworze powstanie nowa fabryka, która będzie dostarczać nowoczesne i bardzo wydajne silniki, spełniające najwyższe standardy, a także nasze własne, specyficzne wymogi”, wyjaśniał dr Andreas Schenkel. „Mamy już bardzo dobre doświadczenia ze współpracy z polskimi partnerami ze świata polityki oraz biznesu i cieszymy się na dalszą owocną współpracę tu, w Jaworze.”

Jaworski zakład ma także wyznaczyć nowe standardy jeśli chodzi o efektywność produkcji i oszczędne korzystanie z zasobów: wspólnie z firmami energetycznymi i lokalnymi władzami zostaną tu wypracowane rozwiązania w zakresie wytwarzania silników bez emisji CO2, czemu służyć ma np. wykorzystanie energii wiatrowej, słonecznej oraz biogazu.

Produkcja silników w Jaworze ma się rozpocząć w roku 2019

 

Źródło: Daimler

Ilustracja: Daimler

LG Chem rozpoczyna budowę fabryki akumulatorów dla pojazdów elektrycznych w Polsce

LG Chem fabryka

LG Chem – Koreański producent zaawansowanych akumulatorów ogłosił rozpoczęcie budowy fabryki w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem (gmina Kobierzyce), która dostarczać będzie akumulatory dla pojazdów elektrycznych.

Nowa fabryka LG Chem zlokalizowana w Polsce będzie największą fabryką produkującą litowo-jonowe akumulatory w Europie oraz jedną z największych na świecie. Zakład będzie zajmował powierzchnię 41,300 m2, a jego otwarcie wraz z uruchomieniem produkcji zaplanowanie jest na drugą połowę 2017 roku. LG Chem do końca 2018 roku zainwestuje w fabrykę ponad 1,3 miliarda złotych, a pracę w niej może znaleźć nawet 3,000 pracowników.

Kiedy inwestycja zostanie w pełni ukończona, zakład będzie dysponował zdolnościami produkcyjnymi na poziomie ponad 100,000 akumulatorów rocznie. Baterie pozwolą stworzyć wysokowydajne i ekologiczne pojazdy elektryczne zdolne do przejechania 320 km na jednym ładowaniu.

Aby szybko reagować na żądania lokalnych klientów, firma zbuduje w pełni zintegrowany system produkcyjny, który po raz pierwszy w Europie wytworzy wszystkie elementy baterii: od elektrod po ogniwa, moduły i kompletne moduły zasilające. Inwestycja LG Chem w Polsce pozwoli zmniejszyć koszty logistyczne, ułatwi dostarczenie produktów do producentów samochodów w odpowiednim czasie oraz zwiększy strategiczne partnerstwo z lokalnymi klientami.

Polska fabryka LG Chem wejdzie w skład czterech zakładów tego typu rozlokowanych po całym świecie. Podobne fabryki znajdują się w Ochang w Korei Południowej, w Holland w Stanach Zjednoczonych oraz w Nanjing w Chinach. Łączna zdolność produkcyjna sieci zakładów sięga 280,000 akumulatorów rocznie.

 

Źródło: LG Chem

Ilustracja: LG Chem

Drugi system carsharingu w Warszawie - Traficar już dostępny w stolicy

Renault Clio Traficar

Nowoczesny system carsharingu Traficar jest już dostępny w Warszawie. Renault Polska podpisało z firmą Traficar, świadczącą usługi wynajmu samochodów na minuty, umowę na dostawę 1000 aut. Pierwszym miastem, w którym sprawdził się system Traficar był Kraków, gdzie do dostępnych jest już 100 samochodów Renault Clio. Od początku czerwca usługa uruchomiona została również w Warszawie.

Flota Renault Clio w wersji Limited, z logo Traficara, pojawiła się na ulicach Śródmieścia, Żoliborza, Woli, Ochoty, Mokotowa, Pragi Północ i Pragi Południe. Będzie to pierwsze siedem dzielnic, które obejmie system Traficar w Warszawie. Po udanym starcie w Krakowie, nowoczesny system carsharingu Traficar będzie teraz dostępny również na ulicach Warszawy. Wraz z uruchomieniem systemu mieszkańcy stolicy otrzymają nową, wygodną alternatywę w postaci samochodów, które będą mogli wypożyczać na minuty. Renault Clio będzie można wypożyczyć z dowolnego miejsca na terenie miasta i oddać je w dowolnym momencie i miejscu na terenie miasta, w granicach działania systemu. Do dyspozycji użytkowników będzie 300 samochodów.

Traficar zakupił od Renault Polska 1000 aut, które do końca 2017 roku mają stopniowo zasilać jego flotę. Projekt może zostać rozszerzony w kolejnych dwóch latach. Samochody będą sukcesywnie wprowadzane w kolejnych miastach, wraz z uruchamianiem usługi oferowanej przez Traficar. Strategicznym partnerem rozwoju Traficara w Polsce jest Renault Polska i PKN ORLEN.

Idea carsharingu staje się coraz bardziej popularna i wielu Polaków docenia zalety korzystania w ten sposób z auta. Plusem takiego rozwiązania, jak podkreślają użytkownicy, jest możliwość korzystania z auta bez konieczności ponoszenia kosztów związanych z jego utrzymaniem. W Krakowie w niespełna osiem miesięcy w systemie Traficar zarejestrowało się ponad 15 000 osób.

Jak działa Traficar?

Podstawą korzystania z usługi Traficar jest pobranie mobilnej aplikacji na smartfony i rejestracja w systemie. Po aktywowaniu konta użytkownik za pomocą mapy odnajduje najbliższy samochód i rezerwuje go. Następnie powinien w ciągu 15 minut dotrzeć do auta, zeskanować umieszczony na nim kod QR i od tej pory może cieszyć się jazdą.

Ceny za korzystanie z systemu Traficar w Warszawie będą identyczne z krakowskimi. Każdy przejechany kilometr kosztuje 0,80 zł, minuta jazdy – 0,50 zł, a minuta postoju – 0,10 zł. W zakresie możliwości parkowania usługa będzie dostępna w tzw. modelu otwartym (ang. free-floating), co oznacza, że samochód można zwrócić w dowolnym miejscu, a nie jedynie w wyznaczonych punktach oraz na dedykowanych stacjach PKN ORLEN.

Renault Clio w Warszawie

Renault Clio dostępne w Warszawie, to wersja Limited z silnikiem Energy TCe 90. Dynamiczna sylwetka auta została podkreślona dużymi, 16-calowymi aluminiowymi felgami, listwami bocznymi, listwą zderzaka tylnego oraz osłonami lusterek

w kolorze lśniącej czerni. Samochód został wyposażony m.in. w funkcjonalny system multimedialny Media Nav Evolution z nawigacją. Poprzez 7-calowy ekran dotykowy użytkownik ma dostęp do nawigacji, radia i technologii Bluetooth, która umożliwia podłączenie telefonu. Samochód jest wyposażony w system wspomagania przy ruszaniu pod górę, który będzie pomocny na drogach o dużym nachyleniu. Codzienne parkowanie w mieście ułatwi system wspomagania parkowania tyłem. Clio oferuje atrakcyjne, niezwykle funkcjonalne wnętrze, zapewniające komfort wszystkim pasażerom. Posiada bagażnik o pojemności 300 dm³, a przestrzeń w kabinie można łatwo przystosować do różnych potrzeb.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand