Home

W pierwszym półroczu 2017 roku BMW Group Polska kontynuuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży

BMW 5 nowe

Po pierwszych sześciu miesiącach 2017 roku BMW Group Polska zanotowała rekordowe wyniki rejestracji, a tym samym umocniła wieloletnią pozycję lidera w segmencie premium w Polsce. Marka BMW osiągnęła imponującą liczbę 7233 rejestracji, o 26 proc. wyższą niż w analogicznym okresie 2016 r.

Marka MINI odnotowała rekordowy wynik 911 zarejestrowanych samochodów, co przełożyło się na 32 proc. wzrost w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku.

W pierwszej połowie roku zarejestrowano 970 motocykli BMW, co oznacza wzrost o blisko 23 proc. BMW Motorrad umocniło się także na pozycji lidera w segmencie powyżej 500 cm3 osiągając ponad 27 proc. udział w rynku.

Nowe BMW seri 5 z 1396 rejestracjami stało się nie tylko najpopularniejszym modelem w gamie BMW, ale także liderem w segmencie limuzyn premium w Polsce.  Dostępne od lutego br. siódme wcielenie kultowej limuzyny BMW oferuje nie tylko znakomitą radość z jazdy, komfort i wygodę, ale także innowacyjny system operacyjny, dzięki któremu model ten jest kolejnym krokiem na drodze do zautomatyzowanej jazdy. Do oferty dołączyła właśnie wersja Touring, a tym samym BMW serii 5 jest dobrze przygotowane na zmagania rynkowe w drugiej połowie roku.

BMW seri 7 pozostaje liderem w swojej klasie. Po udanym roku 2016, do końca czerwca 2017 ten topowy model BMW odnotował 311 rejestracji.  Dzięki portfolio poszerzonemu m.in. o modele hybrydowe typu plug-in 740e / 740Le iPerformance, wersję z najbardziej wydajnym silnikiem wysokoprężnym 750d, a także model M760Li xDrive wyposażony w silnik V12, BMW serii 7 pozostaje nie tylko najlepiej sprzedającą się, ale także najbardziej innowacyjną luksusową limuzyną na rynku.

Elektryczne BMW i3 odnotowało w Polsce 62 rejestracje w pierwszej połowie roku, prawie dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Jest to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w naszym kraju, co dowodzi, że auta z takim napędem mogą być niezawodnym i wygodnym środkiem transportu w miastach. Dostępność modelu z baterią o pojemności 94Ah zwiększającą zasięg o 50 proc. oraz rozbudowana sieć dealerów znalazły odzwierciedlenie w rekordowej liczbie rejestracji. Dzięki szerokiej gamie modeli hybrydowych typu plug-in pod nazwą iPerformance, BMW oferuje atrakcyjne portfolio zelektryfikowanych samochodów premium.

BMW serii 3 również odnotowało solidny wzrost, z 1176 rejestracjami między styczniem a czerwcem 2017 roku stając się drugim pod względem popularności modelem bawarskiej marki. Modele serii X pozostają niezmiennie popularne wśród polskich klientów. Tradycyjnie BMW X5 zdobyło serca największej części polskich klientów i zanotowało 882 rejestracje. BMW X3, mimo planowanego na jesień debiutu nowej generacji, z 750 rejestracjami nadal jest jednym z najbardziej popularnych samochodów w ofercie BMW.

Samochody spod znaku „M” po raz kolejny odcisnęły sportowe piętno na najbardziej emocjonalnym segmencie rynku samochodowego. Od M2 Coupe do M6, marka oferuje wiele modeli dla wielbicieli dużej mocy i szybkiej jazdy. Z liczbą 163 rejestracji sportowa submarka BMW odnotowała 77 proc. wzrost.

MINI

Mini także może uznać pierwszą połowę roku jako wyjątkowo dobrą. Dzięki 911 rejestracjom marka odnotowała 32 proc. wzrost w porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2016 roku. Te imponujące rezultaty związane są z odświeżonym portfolio marki, a także ciepło przyjętym nowym modelem MINI Countryman, tradycyjnie wysoko cenionym przez polskich klientów. Dzięki 401 rejestracjom to funkcjonalne MINI stało się najbardziej popularnym modelem marki. Debiutujący niedawno hybrydowy Countryman Cooper S E All4 to pierwszy częściowo zelektryfikowany model MINI na rynku. Zainteresuje on klientów, którzy doceniają zarówno zrównoważoną, jak i stylową mobilność.

BMW Motorrad

BMW Motorrad świętuje przywództwo w segmencie motocykli o pojemności ponad 500 cm³ z 970 rejestracjami, które przełożyły się na 22,6 proc. wzrostu. Rok 2017 obfituje w atrakcyjne nowości: bagger K 1600 B, wyczynowe BMW HP4 Race, a już niedługo elektryczny skuter C Evolution oraz model G310 GS.

Pierwsza połowa br. to także czas znaczącego rozwoju sieci dealerskiej w Polsce. Do rodziny salonów BMW Group dołączyły Auto Centrum Sikora w Opolu, Premium Arena w Kaliszu oraz Inchape w Poznaniu. Polska sieć dealerska składa się obecnie z 30 salonów BMW oraz 11 salonów MINI.

"To przyjemność potwierdzić, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy tego roku modele oferowane przez BMW Group były najpopularniejsze w segmencie samochodów premium w Polsce. Dzięki wysiłkowi i zaangażowaniu naszych dealerów umocniliśmy swoją pozycję na lokalnym rynku, którego BMW Group jest liderem konsekwentnie od 2010 roku.” - komentuje Baudouin Denis, Dyrektor Generalny BMW Group Polska. – „Jesteśmy przekonani, że nasza jasno określona wizja dobrze przygotowuje nas na przyszłość: dążymy do tego, aby mobilność stała się elektryczna, autonomiczna, współdzielona i połączona. W nadchodzących miesiącach i latach będziemy stale wprowadzać nowe rozwiązania, aby sprostać wymaganiom polskiego rynku. W 2017 i 2018 roku zamierzamy wprowadzić ponad 40 nowych i odświeżonych modeli naszych trzech marek premium.”

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Znakomite półrocze Volkswagena w Polsce

VW Golf Gold

W pierwszym półroczu 2017 roku zarejestrowano w Polsce aż 24.482 nowych osobowych Volkswagenów, czyli o 4.093 więcej w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku. Dzięki 20-procentowemu wzrostowi liczby rejestracji nowych aut udział w rynku marki Volkswagen zwiększył się i po 6 miesiącach 2017 r. wynosi 9,91 procenta.

Liderem liczby rejestracji wśród modeli Volkswagena pozostaje Golf, którego w pierwszym półroczu przybyło aż 7.263 egzemplarze, czyli o 1.118 sztuk więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Drugie najchętniej rejestrowane nowe auto Volkswagena to Passat. Liczba rejestracji tego modelu po 6 miesiącach 2017 roku wynosi 4.368 egzemplarzy.

Po pierwszym półroczu tego roku Volkswagen zajmuje wysoką drugą pozycję w rankingu marek pod względem rejestracji nowych samochodów osobowych na REGON. Ta grupa odbiorców zarejestrowała w sumie w ciągu 6 miesięcy 2017 r. aż 18.333 nowych Volkswagenów, czyli o 3.400 więcej niż przed rokiem. Wśród odbiorców z tej grupy popularność Volkswagena wzrosła o 22,8 procenta.

„Volkswagen od lat dostarcza klientom niezawodne, bardzo bezpieczne i oszczędne samochody. Samochody wielokrotnie nagradzane za najnowsze technologie, które potrafią np. zahamować przed przeszkodą, gdy kierowca się zagapi, które przejmują kontrolę nad prowadzeniem, gdy zasłabnie, które dzięki połączeniu z internetem informują go o aktualnych utrudnieniach i niebezpieczeństwie na drodze. Klienci, którzy wybrali samochody marki Volkswagen doceniają je również za niskie koszty eksploatacji, tzn. niedrogie części i serwis. Dla wielu modeli, np. Golfa, Passata czy Tiguana oferujemy pakiet, dzięki któremu za obowiązkowe przeglądy serwisowe przez 4 lata eksploatacji zapłacimy w sumie tylko 1490 zł, w przypadku innych marek podobną kwotę można zapłacić za jednorazowy przegląd.” – powiedział Michał Szaniecki, dyrektor marketingu marki Volkswagen.

 

Źródło: Volkswagen

Ilustracja: Volkswagen

Publiczny E-transport w Polsce

New Solaris Urbino Electric

Rok 2017 obfituje w Polsce w przetargi na autobusy elektryczne. Tylko w przeciągu kilku ostatnich miesięcy firma Solaris Bus & Coach podpisała nowe kontrakty na dostawy autobusów elektrycznych dla: Chodzieży, Ostrowa Wielkopolskiego, Sosnowca i Wrześni. 

Polscy przewoźnicy miejscy już od kilku lat inwestują w pojazdy transportu publicznego z alternatywnymi rodzajami napędów, które z powodzeniem zastępują tradycyjne silniki spalinowe. Jest to trend, który na dużą skalę obserwujemy w wielu europejskich i światowych aglomeracjach, a od roku 2016 jest on coraz bardziej zauważalny także w Polsce.

Pierwszymi w pełni bateryjnymi autobusami marki Solaris mogły pochwalić się: Ostrołęka, Inowrocław oraz Jaworzno, gdzie te bezemisyjne pojazdy kursują od roku 2015.  Do grona miast, w których jeżdżą elektryczne autobusy polskiej produkcji zalicza się także Kraków, gdzie od roku 2016 jeździ pięć bateryjnych Urbino. Pozytywne doświadczenia z eksploatacji tych innowacyjnych pojazdów skłoniły zarządy spółek miejskiej komunikacji w Krakowie i Jaworznie do zwiększenia floty. Jeszcze w tym roku do Krakowa zostanie dostarczonych kolejnych 20, a do Jaworzna 22 autobusy elektryczne marki Solaris.

Wspominając o autobusach elektrycznych nie można zapomnieć o Warszawie, po ulicach której już od dwóch lat jeździ 10 bateryjnych Solarisów. W ostatnich dniach po raz kolejny oferta Solarisa została wybrana jako najkorzystniejsza i tym samym MZA Warszawa powiększy swoją flotę na początku 2018 roku o kolejnych 10 w pełni bezemisyjnych autobusów elektrycznych.

W komunikację miejską opartą na autobusach elektrycznych inwestują także mniejsze ośrodki. Miejski Zakład Komunikacji Chodzież i gmina Września zdecydowały się na model pojazdu Solarisa Urbino 8,9 LE electric. Oba miasta zakupiły po jednym egzemplarzu, by móc testować najnowocześniejszą technologię i najprawdopodobniej w przyszłości zdecydować się na kolejne autobusy bateryjne. Bliźniaczo podobne pojazdy dla Wrześni i Chodzieży wyposażone zostaną w silnik centralny o mocy 160 kW i napęd elektryczny polskiej firmy Medcom. Autobusy będą miały takie same baterie

o pojemności 160 kWh, które ładowane będą za pomocą złącza Plug-In. Wielkopolskie miasta zdecydowały się na zbliżone wyposażenie autobusów, które posiadać będą wiele udogodnień dla pasażerów i kierowcy, m.in. WiFi, ładowarki USB, a także czujniki cofania. Dodatkowym akcesorium zwiększającym bezpieczeństwo w Solarisie dla Wrześni będzie alkolock, który bada trzeźwość kierowców przed każdym uruchomieniem pojazdu. Z kolei autobus elektryczny dla Chodzieży zaopatrzony zostanie w bramki liczące pasażerów, tak by przewoźnik mógł prowadzić dokładne statystyki, jakie godziny przejazdów są najchętniej wybierane przez mieszkańców.

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej z Sosnowca podpisało umowę na dostarczenie trzech nowych Solarisów Urbino 12 electric a Miejski Zakład Komunikacji z Ostrowa Wielkopolskiego czterech tego typu pojazdów. Bateryjne Solarisy dla tych miast będą miały zbliżony do siebie osprzęt. Podobnie jak pojazdy dla Chodzieży i Wrześni, będą one wyposażone w silnik centralny o mocy 160 kW i napęd elektryczny Medcom. W odróżnieniu jednak od Solarisów 8,9 LE electric będą one miały baterie

o większej pojemności 200 kWh. W obu przypadkach pojazdy ładowane będą poprzez wykorzystanie ładowarki zewnętrznej za pomocą złącza Plug-In. Oprócz tego autobusy zostaną konstrukcyjnie przystosowane do zabudowania pantografu 200 kW dzięki specjalnie przygotowanej instalacji. Klimatyzowana przestrzeń pasażerska i system automatycznego sterowania ogrzewaniem zapewnią komfort jazdy w każdych warunkach pogodowych.

Tegoroczne dostawy łącznie 42 autobusów elektrycznych dla Jaworzna i Krakowa oraz podpisanie kontraktów na dostawy 9 autobusów bateryjnych dla: Chodzieży, Ostrowa Wielkopolskiego, Sosnowca i Wrześni są kolejnym dowodem na to, że nowa era transportu publicznego w Polsce zaczyna nabierać tempa.

Solaris Bus & Coach produkuje autobusy bateryjne od roku 2011. Dziś, oprócz Polski, jeżdżą one w kilkudziesięciu miastach w takich państwach, jak: Austria, Finlandia, Francja, Hiszpania, Niemcy, Szwecja, Norwegia. W roku 2016 nowy Solaris Urbino 12 electric został wybrany najlepszym autobusem miejskim w Europie i otrzymał tytuł „Bus of The Year 2017”.

 

Źródło: Solaris

Ilustracja: Solaris

Platige Image i REDS dołączają do konsorcjum Polski E-BUS

Polski e-bus

Do konsorcjum „Polski E-BUS”, którego inicjatorem i liderem jest spółka Ursus Bus, dołączyły dwa nowe podmioty – Platige Image S.A. oraz REDS S.A. Ich celem jest współtworzenie projektu nowego, całkowicie polskiego autobusu elektrycznego następnej generacji dla transportu publicznego. W ramach konsorcjum Platige Image będzie odpowiedzialne za rozwiązania w zakresie designu, zaangażowania kompetencji kreatywnych w proces projektowy oraz storytelling, natomiast REDS S.A. za optymalizację zużycia energii i szkolenie kierowców.

– Proces rozwoju innowacji wymaga interdyscyplinarnych kompetencji, w tym łączenia wiedzy z wielu dyscyplin: inżynieryjnych, nauk społecznych czy designu. Chcemy, żeby nasz nowoczesny autobus elektryczny został sztandarowym towarem eksportowym, opartym o polską myśl inżynieryjną oraz budującym swoją przewagę rynkową poprzez design i nowe technologie – mówi Maciej Srebro, Przewodniczący Rady Nadzorczej Ursus Bus S.A. – Dołączenie do konsorcjum Platige Image oraz REDS S.A. stworzy nam możliwości do wygenerowania innowacji wykraczających poza sam autobus, np. w obszarze e-zdrowia, miejskiej robotyki, komunikacji społecznej czy wirtualnej rzeczywistości, a do tego potrzebne jest zaangażowanie kompetencji kreatywnych na każdym etapie prac – dodaje.

Platige Image wniesie do konsorcjum wiedzę w obszarze designu nowych produktów i usług, projektowania opowieści (storytelling), ale również wykorzystywania kompetencji kreatywnych do tworzenia koncepcji, prototypowania i rozwoju nowych przedsięwzięć biznesowych. Odpowiadać za to będzie Fish Ladder, zespół projektów specjalnych studia Platige Image, który w przeszłości realizował projekty o podobnym profilu m.in. w partnerstwie z Europejską Agencją Kosmiczną czy Przemysłowym Instytutem Automatyki i Pomiarów (PIAP).

Współpraca Fish Ladder z konsorcjum „Polski E-BUS” jest elementem szerszej strategii Platige Image, która zakłada angażowanie kompetencji kreatywnych w nowych modelach współpracy (tzw. otwartych innowacji), m.in. w obszarach nauki, przemysłu i biznesu. – W dzisiejszym świecie kompetencje kreatywne pełnią szczególną funkcję w całej gospodarce, także w przemyśle. Są nie tylko platformą do budowania tożsamości produktu, ale przede wszystkim angażowania w ten proces wiedzy i perspektyw wykraczających poza pojedyncze dyscypliny. W Fish Ladder staramy się właśnie tak działać: angażować kreatywność i design do projektów, które powstając w Polsce, mają międzynarodowe aspiracje i opowiadają o Polsce ambitnej i kreatywnej. Projekt nowej generacji elektrycznych autobusów może być tego świetnym przykładem – mówi Marcin Kobylecki, Członek Zarządu Platige Image, szef zespołu projektów specjalnych studia Fish Ladder.

Przy budowaniu konkurencyjnego produktu na rynki międzynarodowe niezbędna jest także optymalizacja kosztów jak i wykwalifikowana kadra. Tym zadaniom we współpracy z konsorcjum „Polski E-BUS” ma sprostać spółka REDS S.A., która będzie odpowiedzialna za wykorzystanie pokładowych systemów elektronicznych do optymalizacji zużycia energii poprzez stosowanie Eco Drivingu. To narzędzie, które pozwala przewoźnikom analizować dane dotyczące pojedynczych przejazdów poszczególnych kierowców. – Nasze doświadczenie w zakresie optymalizacji zużycia energii może pozwolić na zwiększenie zasięgu pojazdu, który powstaje w ramach projektu konsorcjum. Możliwość udziału przy projekcie Polski E-BUS to dla nas szansa w tworzeniu nowego, innowacyjnego i konkurencyjnego, polskiego produktu – mówi Marek Cichy, Prezes Zarządu REDS S.A.

Drugim obszarem jakim REDS S.A. zajmie się w pracach na rzecz konsorcjum będzie wykorzystanie nowoczesnych technologii wirtualnej rzeczywistości do szkolenia kierowców w prowadzeniu pojazdów elektrycznych. Służyć temu ma opracowany przez spółkę system Eco Learning, którego celem jest szkolenie kierowców w efektywnym prowadzeniu autobusów poprzez ćwiczenia nawyków ekonomicznej jazdy przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa i przestrzegania rozkładu jazdy.

Głównym celem konsorcjum jest opracowanie produktu jakim jest nowoczesny autobus elektryczny nowej generacji, który ma być konkurencyjny na rynku polskim i rynkach światowych pod kątem parametrów technicznych i ekonomicznych. Jego kluczowe komponenty będą produkowane w kraju przy wsparciu rodzimego potencjału naukowo-badawczego. Inicjatywa ma zjednoczyć siły polskich firm, aby osiągnąć efekt synergii – inwestować i rozwijać transport miejski w modelu współpracy. Istotne jest to, że konsorcjum nie zajmuje się tylko opracowaniem produktu jakim jest autobus elektryczny, ale również poszukuje najlepszych rozwiązań transportowych dla społeczeństwa. Konsorcjum chce także zwrócić uwagę na aspekty społeczno-zdrowotne elektrycznego transportu publicznego, czyli na coś na co nikt wcześniej nie zwracał uwagi.

 

 

Źródło: Ursus

Ilustracja: Ursus

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand