Home

Rok 2015 rekordowym dla Toyoty w Polsce

Toyota Yaris

Toyota sprzedała w Polsce w 2015 roku rekordową w swojej historii liczbę samochodów. Jednocześnie okazała się drugą najpopularniejszą marką pod względem zarejestrowanych w 2015 roku samochodów osobowych. Rok 2015 okazał się rekordowym dla marki także pod względem sprzedaży aut hybrydowych.

W 2015 roku na polskim rynku sprzedano 36943 samochodów marki Toyota. Poprzedni rekord padł w 2008 roku i wyniósł 36614 aut. Polscy klienci Toyoty zarejestrowali w zeszłym roku 35649 samochodów osobowych, o 14% więcej niż rok wcześniej. W ten sposób Toyota okazała się drugą najpopularniejszą marką pod względem rejestracji samochodów (dane PZPM), a jej udział w rynku wzrósł z 9,4% do 10,04%.

 

Rejestracje nowych samochodów osobowych w Polsce w 2015 roku
Nr. Marka Liczba zarejestrowanych samochodów
1 Skoda 44 441
2 Toyota 35 649
3 Volkswagen 35 550
4 Opel 29 300
5 Ford 25 549
6 Renault 18 845
7 Kia 17 618
8 Hyundai 16 033
9 Nissan 13 989
10 Dacia 13 000

 Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego

 

W 2015 roku Toyota kontynuowała ofensywę nowych modeli – w salonach pojawiły się Auris po szeroko zakrojonym liftingu oraz gruntownie przebudowany Avensis. Dzięki temu sprzedaż Aurisa wzrosła o ponad 1000 egzemplarzy, zaś Avensisa o 965 aut. Ogromnym zainteresowaniem klientów cieszył się także jeden z najpopularniejszych samochodów flotowych na rynku – Yaris, którego sprzedaż wzrosła aż o 1800 egzemplarzy i wyniosła 10110 aut.

Miniony rok przyniósł kolejny rekord sprzedaży hybryd Toyoty. Polacy kupili łącznie 3819 tych samochodów, o 1299 (51,5%) więcej niż rok wcześniej. Tradycyjnie bestsellerem okazał się hybrydowy Auris, najpopularniejszy samochód hybrydowy zarówno w Polsce, jak i w Europie. Wynik 2689 sprzedanych egzemplarzy oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku aż o 54%. Hybrydowego Yarisa wybrało 1113 klientów, o 53% więcej niż rok wcześniej.

 

 

Źródło: toyota.pl

Ilustracja: toyota.pl

Goodyear i Dębica świętują 20. rocznicę

Dębica i Goodyear

Dębica, jedna z najstarszych marek oponiarskich w Polsce, świętowała w grudniu bardzo ważną rocznicę: 20 lat temu Goodyear, jeden z największych producentów opon na świecie, zdecydował o kupnie pakietu akcji firmy, co zainicjowało dynamiczny rozwój polskiego przedsiębiorstwa.

Historia partnerstwa obu firm sięga połowy lat 90. ubiegłego wieku. 2 grudnia 1995 r. koncern The Goodyear Tire & Rubber Company został inwestorem strategicznym T.C. Dębica S.A., przejmując na wstępie ponad 30% akcji, a pod koniec grudnia 1995 r. pakiet większościowy. Obiecujące perspektywy rozwoju i współpracy obu firm sprawiły, że skala inwestycji w ciągu minionych 20 lat wyniosła ponad 500 mln dolarów. Obecnie Goodyear jest posiadaczem ponad 80% udziałów w Firmie Oponiarskiej Dębica S.A.

Inwestycje Goodyeara pozwoliły na modernizację fabryki. Wpłynęły także na rozszerzenie produkcji o nowe linie opon. W 1998 r. powstało pierwsze w historii marki ogumienie do aut 4x4, zaprezentowane na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Poznaniu. Dębica została wtedy pierwszym w Polsce oraz w Europie Środkowej i Wschodniej producentem posiadającym w swojej ofercie opony do aut terenowych. Kilka lat później, w 2005 r., do produkcji weszły opony wytwarzane na bazie mieszanki z krzemionką. W 2011 r. z taśmy produkcyjnej zjechała pierwsza w historii Dębicy opona zimowa przeznaczona do samochodów o wysokich osiągach – Dębica Frigo HP. W 2012 r. Firma Oponiarska Dębica S.A. rozpoczęła również produkcję opon o najwyższych indeksach prędkości: W (270 km/h) i Y (300 km/h).

Dębicka fabryka to obecnie największy zakład produkcyjny koncernu Goodyear w Europie i trzeci pod względem wielkości na świecie oraz jeden z najnowocześniejszych tego typu w regionie. W fabryce wytwarzane są produkty m.in. takich marek jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava czy Dębica, które sprzedawane są w ponad 60 krajach na całym świecie.

„Tradycja i mocna pozycja Dębicy zostały połączone z globalnym zasięgiem i zaawansowanymi technologiami firmy Goodyear, co przyniosło spektakularne efekty w postaci modernizacji zakładu, zwiększenia produkcji i poprawy bezpieczeństwa pracy. Przez cały ten czas stawiamy na rozwój. Konsekwentnie realizujemy inwestycje, których celem jest poprawa jakości i efektywności” – powiedział Stanisław Cieszkowski, prezes Zarządu T.C. Dębica S.A.

Z zaangażowania Goodyeara w Polsce korzyści czerpią również tysiące mieszkańców Podkarpacia. Firma Oponiarska Dębica S.A., jest największym pracodawcą powiatu i jednym z największych w województwie, zatrudniając w fabryce około trzech tysięcy osób i pośrednio dając pracę kolejnym tysiącom pracowników z firm lokalnych, z którymi współpracuje.

Firma kładzie silny nacisk na wspieranie rozwoju społeczności lokalnej, w tym w szczególności dzieci i młodzieży. Tylko w ciągu ostatniego roku T.C. Dębica zrealizowała kilkanaście projektów, które skupiały się na trzech istotnych obszarach: bezpieczeństwie, edukacji i zdrowiu.

Firma Oponiarska Dębica i Goodyear są też inicjatorami festiwalu muzycznego GOODFEST Dębica, który już na dobre wpisał się w kalendarz najważniejszych imprez kulturalnych w Polsce. Natomiast dla mieszkańców Dębicy i okolic jest on doskonałą okazją do wspólnego świętowania i świetną promocją dla miasta.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Kolejne duże kontrakty Solarisa w Izraelu

Solaris Izrael

Firma Solaris jest obecna na rynku izraelskim od 2012 roku. Do tej pory we współpracy ze swoim lokalnym partnerem i dystrybutorem firmą UBSI dostarczyła na tamtejszy rynek blisko 200 autobusów zarówno miejskich jak i międzymiastowych. Pod koniec roku Solaris zdobył kolejne duże zamówienia łącznie na 110 pojazdów.

Pierwszy z kontraktów dotyczy dostawy 60 sztuk miejskich Solarisów Urbino 12 dla przewoźnika DAN z Tel Awiwu. Jest to jeden z największych operatorów autobusowych w tym kraju. Tym samym pojazdy polskiego producenta zadebiutują na ulicach jednej z największych metropolii Izraela.

Druga umowa opiewa na 30 sztuk 12-metrowych autobusów Urbino, które polski przedsiębiorca dostarczy do drugiego potentata na rynku przewozów pasażerskich nie tylko w Izraelu, ale także na rynkach zagranicznych – firmy Egged. Pojazdy będą obsługiwać głównie linie miejskie w Tel Awiwie, chociaż niewykluczone, iż część z nich będzie można zobaczyć również na ulicach Jerozolimy.

Wreszcie trzecie zamówienie na 20 autobusów – dziesięć międzymiastowych InterUrbino oraz dziesięć miejskich Urbino 12 – złożyła firma Afifi Group z Nazaretu.

Realizacja wszystkich trzech kontraktów, obejmujących dostawy łącznie 110 autobusów, przypadnie na okres od marca do maja 2016 roku.

„Izrael staje się dla nas w ostatnich latach jednym z bardziej znaczących rynków eksportowych. To również zasługa naszego lokalnego partnera i dystrybutora – firmy UBSI. Nie wykluczamy też intensyfikacji naszej współpracy z firmami z Izraela w najbliższej przyszłości” – powiedział Dariusz Michalak, Wiceprezes Zarządu odpowiedzialny za sprawy badań i rozwoju w firmie Solaris.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Nowe Solarisy Urbino 12 pojechały do Norwegii

Solaris Urbino 12

Po Niemczech, Polsce, Austrii i Włoszech, Norwegia jest kolejnym krajem, do którego pojechały Solarisy nowej generacji. Dwa Urbino 12 w nowym designie zakupiła firma Norgesbuss AS z Oslo.

„Z radością oczekiwaliśmy na moment, kiedy nowoczesne Urbino wyjadą na ulice Oslo. Pojazdy, które rozpoczęły obsługiwać stołeczne linie, są pierwszymi Solarisami nowej generacji na skandynawskim rynku. Nowe Urbino 12 powiększą tym samym już dużą liczbę autobusów marki Solaris w naszym mieście”, powiedział Atle Rønning, Dyrektor naczelny Norgesbuss AS.

„Bardzo cieszę się, że Solaris potwierdził swoją mocną pozycję na rynku norweskim. W tej chwili w Norwegii jeździ już 360 naszych autobusów”, dodał Sverre Skaar, Dyrektor Zarządzający spółką Solaris Norge AS.

Dwa nowoczesne Urbino 12, które wzmocniły flotę przedsiębiorstwa Norgesbuss AS, to innowacyjne autobusy miejskie o niezwykle lekkiej i trwałej konstrukcji. Solarisy wyposażone są w ekologiczny i zapewniający dynamikę jazdy silnik DAF/Paccar MX 11 o mocy 240 kW, sprzężony ze skrzynią biegów Voith Diwa 6. Wybór lekkiego pojazdu nowej generacji w połączeniu z efektywną jednostką napędową zapewni pasażerom komfortową podróż, zaś przewoźnikowi niższe koszty eksploatacji. Autobusy wyposażone są w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz LED-owe oświetlenie wnętrza. Również światła do jazdy dziennej wykorzystują tę energooszczędną technologię. Przyjemność z jazdy zapewni przestronne i ergonomicznie zaplanowane wnętrze, w którym umieszczono 30 + 2 wygodne i sprawdzające się również w komunikacji regionalnej miejsca siedzące.

Najnowsze Urbino 12 to nie tylko większy komfort podróży, ale również łatwość serwisowania. Panele boczne pojazdu są przykręcane do konstrukcji, co umożliwia prostszy montaż oraz wymianę w przypadku uszkodzenia części nadwozia. Wygodniejszy dostęp do poszczególnych jego elementów osiągnięto też dzięki zastosowaniu tylnej oraz bocznych klap rewizyjnych otwieranych pod kątem aż 170 stopni.

Wprowadzone innowacje konstrukcyjne pozwalają na lepsze rozłożenie nacisków na osie, poprzez odciążenie osi napędowej. Zostało to osiągnięte m.in. dzięki przeniesieniu wszystkich zbiorników ze sprężonym powietrzem do przedniej części pojazdu. Dzięki temu rozwiązaniu mogła zostać zwiększona przestrzeń pasażerska, a autobus jeszcze wygodniej się prowadzi.

Niskopodłogowe autobusy Solaris Urbino są już dobrze znane mieszkańcom Oslo, gdzie od roku 2006 dostarczone zostały łącznie 62 pojazdy tego typu. Tylko w ubiegłym roku Norgesbus AS zamówił łącznie 46 niskopodłogowych autobusów miejskich Solaris Urbino 12 wyposażonych w silniki Euro 6. Zgodnie z umową Solaris utworzył także punkt serwisowy, zlokalizowany w północnej części Oslo.

 

Źródło: Solaris

Ilustracja: Solaris

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand