Home

Wielki kontrakt Solarisa. Polski producent wygrał przetarg na dostawę 300 międzymiastowych InterUrbino do Włoch

Solaris InterUrbino

Solaris Bus & Coach S.A. wygrał przetarg na dostawę 300 autobusów międzymiastowych InterUrbino do firmy Cotral, przedsiębiorstwa transportu publicznego z siedzibą w Rzymie. Umowa ramowa o wartości blisko 110 milionów euro zakłada, że polski producent przekaże łącznie aż 300 pojazdów w ciągu najbliższych czterech lat. Jeszcze w tym roku Solaris zrealizuje pierwszą część zamówienia, która będzie dotyczyć najprawdopodobniej 122 autobusów. Oprócz sprzedaży transakcja obejmuje także 10-letnie serwisowanie pojazdów.

Nowoczesne 12-metrowe InterUrbino będą obsługiwały linie regionalne obszaru administracyjnego regionu Lacjum, położonego w środkowej części Półwyspu Apenińskiego. Źródłem napędu w międzymiastowych Solarisach będą silniki DAF MX-11 o mocy 240 kW, spełniające restrykcyjną normę emisji spalin Euro 6. Autobusy zostaną wyposażone w składający się z 5 kamer nowoczesny system monitoringu, który zapewni obserwację wnętrza, drugich drzwi, a także obszaru za pojazdem. Ponadto InterUrbino będą posiadały system liczenia pasażerów oraz system zapowiedzi głosowej.

Łącznie 49 pasażerów będzie mogło podróżować na wygodnych fotelach ze zintegrowanymi zagłówkami. Komfortowe warunki, nawet w najgorętsze dni, zapewni wydajna klimatyzacja. Większe bagaże będą przewożone w lukach o objętości 5,2 m3, które zamontowano pod podłogą pojazdu, podręczne przedmioty podróżujący będą mogli umieścić na półkach nad siedzeniami.

Kontrakt z firmą Cotral to kolejne zamówienie na ten model pojazdu płynące z rynku włoskiego, ale pierwsze na tak dużą skalę. Dotychczas polski producent dostarczył 60 sztuk autobusów międzymiastowych InterUrbino na włoski rynek. Po tamtejszych drogach jeździ już w sumie ponad 500 pojazdów polskiego producenta.

To również jedno z największych zamówień w 20-letniej historii firmy z podpoznańskiego Bolechowa. Plasuje się ono na drugim miejscu – tuż za zrealizowaną w 2009 roku dostawą na 320 autobusów do Aten, wyprzedzając tym samym inne ogromne kontrakty Solarisa, takie jak wyprodukowanie 260 Urbino dla Berlina czy 225 autobusów miejskich dla Dubaju.

 

 

Źródło: solarisbus.com

Ilustracja: solarisbus.com

Gama silników i polskie ceny nowego Volvo S90

Volvo S90

Równolegle do trwających właśnie targów motoryzacyjnych w Detroit, Volvo ogłosiło gamę silników i polskie ceny swojego flagowego sedana. Pod maską tego samochodu znajdą się zespoły napędowe o mocy od 150 do 407 KM. Ceny kształtują się od 171 600 zł za odmianę S90 D3 w podstawowej wersji wyposażenia Kinetic do 346 600 zł za topową wersję S90 T8 Twin Engine Inscription.

D4, D5 AWD, T5 i T6 AWD – na dobry początek

Najpierw w salonach zobaczymy cztery warianty silnikowe tego samochodu, wszystkie oferowane będą wyłącznie z ośmiostopniowymi, automatycznymi skrzyniami biegów. Najtańszą odmianą będzie przednionapędowy Diesel D4 190 KM. W wersji Momentum będzie kosztował 209 300 zł. W ofercie pojawi się także mocniejszy Diesel D5 AWD 235 KM dostępny wyłącznie z napędem na cztery koła w cenie od 233 500 zł. Zwolennicy silników benzynowych będą mieli do wyboru przednionapędową odmianę T5 254 KM za 218 900 zł lub T6 AWD 320 KM za 274 400 zł.

D3 i T8 Twin Engine dostępne od listopada

W listopadzie pojawią się najtańsze odmiany wyposażenia Kinetic oraz usportowione wersje R-Design. Do gamy dołączy także bazowy Diesel – D3 o mocy 150 KM. Cennik otworzy wersja S90 D3 z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów za 171 600 zł. Ta sama wersja z sześciostopniowym automatem będzie kosztować 181 200 zł. To jedyna sześciostopniowa automatyczna skrzynia biegów w S90. Wszystkie pozostałe wersje są oferowane z ośmiostopniowym automatem. Także późną jesienią debiutuje odmiana D4 190 KM z manualną skrzynią biegów w cenie od 177 600 zł. Do sprzedaży trafi także najmocniejsza odmiana S90 T8 Twin Engine o łącznej mocy 407 KM.

Osiągi

Volvo uchyliło rąbka tajemnicy i podało dane techniczne wersji, które trafią do sprzedaży w pierwszej kolejności. Prędkość maksymalną odmian D4, D5 AWD, T5 i T6 AWD ograniczono do 230 km/h. Ich przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi odpowiednio 8,2 s, 7,2 s, 6,8 s i 5,9 s. Odmiana hybrydowa T8 Twin Engine ma przyspieszać do setki w czasie około 5,2 s. Volvo przyłożyło się do tego, aby flagowa limuzyna ważyła jak najmniej. Mimo słusznej długości wynoszącej 496,3 cm auto waży od 1674 kg (odmiana T5) do 1763 kg (D5 AWD).

 

 

Źródło: media.volvo.pl

Ilustracja: media.volvo.pl

ŠKODA: numer 1 w Polsce już siódmy rok z rzędu

Skoda Rapid

Czeska marka już od siedmiu lat pobija rekordy sprzedaży, nie zwalniając tempa w roku 2015. Po raz kolejny Polacy najchętniej wybierali samochody tej marki, pobijając rekord 44 524 rejestracji. ŠKODA jest numerem 1 zarówno na rynku flotowym, jak i wśród Klientów Indywidualnych.

Już od 2009 roku ŠKODA nieprzerwanie jest liderem polskiego rynku samochodów nowych. Z roku na rok poprawia swoją pozycję, podnosząc roczny wynik: przez ostatnie 12 miesięcy zarejestrowano aż 44 524 samochody czeskiej marki, co stanowi wzrost o blisko 3% wobec wyniku z roku 2014 (43 301 samochodów). To aż 12,63% wszystkich samochodów zarejestrowanych w Polsce w tym czasie.

Osiągnięciem szczególnie wartym uwagi jest wynik wśród Klientów Indywidualnych: 14 210 zarejestrowanych sztuk, o 7,93% więcej niż w roku 2014, co potwierdza nie tylko atrakcyjność modeli, ale też bardzo korzystną ofertę marki. Także na rynku flotowym marka utrzymuje pozycję lidera z udziałem 13,22% i liczbą 30 314 zarejestrowanych aut.

Najpopularniejszym modelem polskiego rynku jest Octavia, na którą w 2015 roku zdecydowało się aż 14 193 Polaków. Najnowsza, trzecia generacja tego bestsellera, godnie kontynuuje tradycje swoich poprzedników: nie oddaje pozycji polskiego lidera także już siódmy rok z rzędu.

„Osiągnięty wynik to doskonała nagroda za ostatni rok ciężkiej pracy i efekt realizacji obranej przez nas strategii rozwoju, która przynosi oczekiwane efekty. Nie byłoby to możliwe również bez całego zespołu ŠKODY: pracowników wszystkich salonów sprzedaży i autoryzowanych punktów serwisowych marki, dbających o jak najlepszą obsługę naszych Klientów oraz zespołu ŠKODA Polska, którego doświadczenie i zaangażowanie pozwala przygotować najkorzystniejszą ofertę dla Klientów” – mówi Tomasz Porawski, dyrektor marki ŠKODA w Polsce.

W roku 2015 ŠKODA była bardzo aktywna na polskim rynku: wprowadziła zupełnie nową generację modeli Superb i Superb Combi, która przez ostatnie miesiące już spotkała się z imponująco dobrym przyjęciem Klientów.     

Swój debiut zaliczyła limitowana seria wyposażenia Joy, rozszerzono także ofertę fabrycznych instalacji LPG o nowe warianty silnikowe w modelach Fabia i Rapid. Marka nabrała również tempa we wprowadzaniu nowej identyfikacji wizualnej swojej sieci dealerskiej.

Z wynikiem 4 353 zarejestrowanych nowych samochodów w grudniu, ŠKODA utrzymuje swoją stabilną, wysoką formę na polskim rynku. Nowy rok czeska marka rozpoczyna z ofertą wyprzedaży rocznika 2015.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Mazda w 2015 roku – wzrost sprzedaży i odnowiona gama modelowa

Mazda

W 2015 roku sprzedano w Polsce 354 975 nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 8% w porównaniu do 2014 r.

Ubiegły rok zakończył się dla Mazdy ogromnym sukcesem. Marka kolejny rok z rzędu odnotowała wzrost sprzedaży – o 24% (76% w 2013 r. i 77% w 2014) z wynikiem 9 335 samochodów. Dzięki temu Mazda awansowała na 14. pozycję w rankingu marek w Polsce i uzyskała 2,6% udziału rynkowego.

Od momentu rozpoczęcia działalności w czerwcu 2008 r. polski oddział Mazdy wydał klientom już 34 626 samochodów. Marka ugruntowała swoją pozycję na rynku, a największy sukces przyniosły modele 6. generacji, oparte na technologii SKYACTIV i wzornictwie KODO: Dusza Ruchu. W 2015 r. największą popularnością cieszyła się Mazda6 (2 989 zarejestrowane egzemplarze), zaraz za nią Mazda3 (2 932 szt.) i CX-5 (1 795 szt.). Zaraz za podium uplasowała się Mazda CX-3 – ubiegłoroczny debiutant, który do salonów trafił w połowie roku.

2015 rok był bardzo intensywny dla Mazdy. Wprowadziliśmy do sprzedaży nową Mazdę2 i CX-3, Mazdę6 i CX-5 2015 oraz czwartą generację MX-5 – wszystkie okazały się sukcesem! Tak dużym, że nawet nie byliśmy w stanie sprostać popytowi na niektóre modele, zwłaszcza CX-3. Cieszy nas ogromnie rosnąca sprzedaż, co ważne – wciąż głównie do klientów indywidualnych, którzy poszukują marki o podobnych wartościach, z własnym pomysłem na motoryzację - podsumowuje Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.

 

 

Źródło: www.mazda-press.com

Ilustracja: www.mazda-press.com

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand