Home

ŠKODA: numer 1 w Polsce już siódmy rok z rzędu

Skoda Rapid

Czeska marka już od siedmiu lat pobija rekordy sprzedaży, nie zwalniając tempa w roku 2015. Po raz kolejny Polacy najchętniej wybierali samochody tej marki, pobijając rekord 44 524 rejestracji. ŠKODA jest numerem 1 zarówno na rynku flotowym, jak i wśród Klientów Indywidualnych.

Już od 2009 roku ŠKODA nieprzerwanie jest liderem polskiego rynku samochodów nowych. Z roku na rok poprawia swoją pozycję, podnosząc roczny wynik: przez ostatnie 12 miesięcy zarejestrowano aż 44 524 samochody czeskiej marki, co stanowi wzrost o blisko 3% wobec wyniku z roku 2014 (43 301 samochodów). To aż 12,63% wszystkich samochodów zarejestrowanych w Polsce w tym czasie.

Osiągnięciem szczególnie wartym uwagi jest wynik wśród Klientów Indywidualnych: 14 210 zarejestrowanych sztuk, o 7,93% więcej niż w roku 2014, co potwierdza nie tylko atrakcyjność modeli, ale też bardzo korzystną ofertę marki. Także na rynku flotowym marka utrzymuje pozycję lidera z udziałem 13,22% i liczbą 30 314 zarejestrowanych aut.

Najpopularniejszym modelem polskiego rynku jest Octavia, na którą w 2015 roku zdecydowało się aż 14 193 Polaków. Najnowsza, trzecia generacja tego bestsellera, godnie kontynuuje tradycje swoich poprzedników: nie oddaje pozycji polskiego lidera także już siódmy rok z rzędu.

„Osiągnięty wynik to doskonała nagroda za ostatni rok ciężkiej pracy i efekt realizacji obranej przez nas strategii rozwoju, która przynosi oczekiwane efekty. Nie byłoby to możliwe również bez całego zespołu ŠKODY: pracowników wszystkich salonów sprzedaży i autoryzowanych punktów serwisowych marki, dbających o jak najlepszą obsługę naszych Klientów oraz zespołu ŠKODA Polska, którego doświadczenie i zaangażowanie pozwala przygotować najkorzystniejszą ofertę dla Klientów” – mówi Tomasz Porawski, dyrektor marki ŠKODA w Polsce.

W roku 2015 ŠKODA była bardzo aktywna na polskim rynku: wprowadziła zupełnie nową generację modeli Superb i Superb Combi, która przez ostatnie miesiące już spotkała się z imponująco dobrym przyjęciem Klientów.     

Swój debiut zaliczyła limitowana seria wyposażenia Joy, rozszerzono także ofertę fabrycznych instalacji LPG o nowe warianty silnikowe w modelach Fabia i Rapid. Marka nabrała również tempa we wprowadzaniu nowej identyfikacji wizualnej swojej sieci dealerskiej.

Z wynikiem 4 353 zarejestrowanych nowych samochodów w grudniu, ŠKODA utrzymuje swoją stabilną, wysoką formę na polskim rynku. Nowy rok czeska marka rozpoczyna z ofertą wyprzedaży rocznika 2015.

 

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

Mazda w 2015 roku – wzrost sprzedaży i odnowiona gama modelowa

Mazda

W 2015 roku sprzedano w Polsce 354 975 nowych samochodów osobowych, co stanowi wzrost o 8% w porównaniu do 2014 r.

Ubiegły rok zakończył się dla Mazdy ogromnym sukcesem. Marka kolejny rok z rzędu odnotowała wzrost sprzedaży – o 24% (76% w 2013 r. i 77% w 2014) z wynikiem 9 335 samochodów. Dzięki temu Mazda awansowała na 14. pozycję w rankingu marek w Polsce i uzyskała 2,6% udziału rynkowego.

Od momentu rozpoczęcia działalności w czerwcu 2008 r. polski oddział Mazdy wydał klientom już 34 626 samochodów. Marka ugruntowała swoją pozycję na rynku, a największy sukces przyniosły modele 6. generacji, oparte na technologii SKYACTIV i wzornictwie KODO: Dusza Ruchu. W 2015 r. największą popularnością cieszyła się Mazda6 (2 989 zarejestrowane egzemplarze), zaraz za nią Mazda3 (2 932 szt.) i CX-5 (1 795 szt.). Zaraz za podium uplasowała się Mazda CX-3 – ubiegłoroczny debiutant, który do salonów trafił w połowie roku.

2015 rok był bardzo intensywny dla Mazdy. Wprowadziliśmy do sprzedaży nową Mazdę2 i CX-3, Mazdę6 i CX-5 2015 oraz czwartą generację MX-5 – wszystkie okazały się sukcesem! Tak dużym, że nawet nie byliśmy w stanie sprostać popytowi na niektóre modele, zwłaszcza CX-3. Cieszy nas ogromnie rosnąca sprzedaż, co ważne – wciąż głównie do klientów indywidualnych, którzy poszukują marki o podobnych wartościach, z własnym pomysłem na motoryzację - podsumowuje Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Polska.

 

 

Źródło: www.mazda-press.com

Ilustracja: www.mazda-press.com

Rok 2015 rekordowym dla Toyoty w Polsce

Toyota Yaris

Toyota sprzedała w Polsce w 2015 roku rekordową w swojej historii liczbę samochodów. Jednocześnie okazała się drugą najpopularniejszą marką pod względem zarejestrowanych w 2015 roku samochodów osobowych. Rok 2015 okazał się rekordowym dla marki także pod względem sprzedaży aut hybrydowych.

W 2015 roku na polskim rynku sprzedano 36943 samochodów marki Toyota. Poprzedni rekord padł w 2008 roku i wyniósł 36614 aut. Polscy klienci Toyoty zarejestrowali w zeszłym roku 35649 samochodów osobowych, o 14% więcej niż rok wcześniej. W ten sposób Toyota okazała się drugą najpopularniejszą marką pod względem rejestracji samochodów (dane PZPM), a jej udział w rynku wzrósł z 9,4% do 10,04%.

 

Rejestracje nowych samochodów osobowych w Polsce w 2015 roku
Nr. Marka Liczba zarejestrowanych samochodów
1 Skoda 44 441
2 Toyota 35 649
3 Volkswagen 35 550
4 Opel 29 300
5 Ford 25 549
6 Renault 18 845
7 Kia 17 618
8 Hyundai 16 033
9 Nissan 13 989
10 Dacia 13 000

 Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego

 

W 2015 roku Toyota kontynuowała ofensywę nowych modeli – w salonach pojawiły się Auris po szeroko zakrojonym liftingu oraz gruntownie przebudowany Avensis. Dzięki temu sprzedaż Aurisa wzrosła o ponad 1000 egzemplarzy, zaś Avensisa o 965 aut. Ogromnym zainteresowaniem klientów cieszył się także jeden z najpopularniejszych samochodów flotowych na rynku – Yaris, którego sprzedaż wzrosła aż o 1800 egzemplarzy i wyniosła 10110 aut.

Miniony rok przyniósł kolejny rekord sprzedaży hybryd Toyoty. Polacy kupili łącznie 3819 tych samochodów, o 1299 (51,5%) więcej niż rok wcześniej. Tradycyjnie bestsellerem okazał się hybrydowy Auris, najpopularniejszy samochód hybrydowy zarówno w Polsce, jak i w Europie. Wynik 2689 sprzedanych egzemplarzy oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku aż o 54%. Hybrydowego Yarisa wybrało 1113 klientów, o 53% więcej niż rok wcześniej.

 

 

Źródło: toyota.pl

Ilustracja: toyota.pl

Goodyear i Dębica świętują 20. rocznicę

Dębica i Goodyear

Dębica, jedna z najstarszych marek oponiarskich w Polsce, świętowała w grudniu bardzo ważną rocznicę: 20 lat temu Goodyear, jeden z największych producentów opon na świecie, zdecydował o kupnie pakietu akcji firmy, co zainicjowało dynamiczny rozwój polskiego przedsiębiorstwa.

Historia partnerstwa obu firm sięga połowy lat 90. ubiegłego wieku. 2 grudnia 1995 r. koncern The Goodyear Tire & Rubber Company został inwestorem strategicznym T.C. Dębica S.A., przejmując na wstępie ponad 30% akcji, a pod koniec grudnia 1995 r. pakiet większościowy. Obiecujące perspektywy rozwoju i współpracy obu firm sprawiły, że skala inwestycji w ciągu minionych 20 lat wyniosła ponad 500 mln dolarów. Obecnie Goodyear jest posiadaczem ponad 80% udziałów w Firmie Oponiarskiej Dębica S.A.

Inwestycje Goodyeara pozwoliły na modernizację fabryki. Wpłynęły także na rozszerzenie produkcji o nowe linie opon. W 1998 r. powstało pierwsze w historii marki ogumienie do aut 4x4, zaprezentowane na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Poznaniu. Dębica została wtedy pierwszym w Polsce oraz w Europie Środkowej i Wschodniej producentem posiadającym w swojej ofercie opony do aut terenowych. Kilka lat później, w 2005 r., do produkcji weszły opony wytwarzane na bazie mieszanki z krzemionką. W 2011 r. z taśmy produkcyjnej zjechała pierwsza w historii Dębicy opona zimowa przeznaczona do samochodów o wysokich osiągach – Dębica Frigo HP. W 2012 r. Firma Oponiarska Dębica S.A. rozpoczęła również produkcję opon o najwyższych indeksach prędkości: W (270 km/h) i Y (300 km/h).

Dębicka fabryka to obecnie największy zakład produkcyjny koncernu Goodyear w Europie i trzeci pod względem wielkości na świecie oraz jeden z najnowocześniejszych tego typu w regionie. W fabryce wytwarzane są produkty m.in. takich marek jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava czy Dębica, które sprzedawane są w ponad 60 krajach na całym świecie.

„Tradycja i mocna pozycja Dębicy zostały połączone z globalnym zasięgiem i zaawansowanymi technologiami firmy Goodyear, co przyniosło spektakularne efekty w postaci modernizacji zakładu, zwiększenia produkcji i poprawy bezpieczeństwa pracy. Przez cały ten czas stawiamy na rozwój. Konsekwentnie realizujemy inwestycje, których celem jest poprawa jakości i efektywności” – powiedział Stanisław Cieszkowski, prezes Zarządu T.C. Dębica S.A.

Z zaangażowania Goodyeara w Polsce korzyści czerpią również tysiące mieszkańców Podkarpacia. Firma Oponiarska Dębica S.A., jest największym pracodawcą powiatu i jednym z największych w województwie, zatrudniając w fabryce około trzech tysięcy osób i pośrednio dając pracę kolejnym tysiącom pracowników z firm lokalnych, z którymi współpracuje.

Firma kładzie silny nacisk na wspieranie rozwoju społeczności lokalnej, w tym w szczególności dzieci i młodzieży. Tylko w ciągu ostatniego roku T.C. Dębica zrealizowała kilkanaście projektów, które skupiały się na trzech istotnych obszarach: bezpieczeństwie, edukacji i zdrowiu.

Firma Oponiarska Dębica i Goodyear są też inicjatorami festiwalu muzycznego GOODFEST Dębica, który już na dobre wpisał się w kalendarz najważniejszych imprez kulturalnych w Polsce. Natomiast dla mieszkańców Dębicy i okolic jest on doskonałą okazją do wspólnego świętowania i świetną promocją dla miasta.

 

Źródło: Informacja prasowa

Ilustracja: Informacja prasowa

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand